{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.687 visninger | Oprettet:

Når politiet blinker en til siden {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på at foruden på motorvejen ved jeg ikke med sikkerhed, hvordan jeg skal reagere, hvis jeg bliver stoppet af politiet. Forleden var der en ung pige foran mig som blev blinket til side af en politibil, men der var plads nok til at de kunne stoppe lige efter krydset.

Hvad er reglerne dog? Føler jeg har prøvet mig med google, men der kommer kun resultater om ens rettigheder til at tie og lignende. Hvordan gør man praktisk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når politiet blinker en til siden
  • #1   15. jun 2021 Du skal nødvendigvis holde ind så snart det er muligt. Hvis du/i holder i et lyskryds fx, så vil de typisk vente med at tænde blinke/sirene til efter krydset / hvor der er plads til at holde ind uden at genere den øvrige trafik (for meget).

Forstår ikke lige hvordan du kan være i tvivl om hvad du skal gøre hvis politiet giver tegn til at du skal stoppe?

• #2   15. jun 2021 hvis de viser du skal stoppe.
    skal man fine et godt egnet sted og holde ind.
    så man ikke skaber farlige situationer

• #3   15. jun 2021 bare kør de skal nok sørge for du stopper ??
    nej bare hvor det nemt at holde ind til siden uden at være til gene for de andre bilister

• #4   15. jun 2021 I enkelte tilfælde har de lige fået et akut opkald som kræver udrykning, men så holder du stadig ind, så vil de bare kører videre, så var det ikke dig de var efter smiley

Har jeg været heldig med en enkelt gang, godt nok på knallert, hvor jeg troede de ville stoppe mig fordi jeg havde "glemt" styrthjelmen (midt i hedebølge om sommeren, så ulidelig at have på ).

• #5   15. jun 2021 husk blå blink, ikke betyder man. skal stoppe.
    men man skal give/lave plads,
    så køretøjer med blå blink og udrykning kan komme forbi.

og blink med langlys, betyder heller ikke man skal stoppe.

har nogen gange kørt så langt til højre som muligt og med nedsat hastighed, over længer strækning med en politibil bagved med blå blink og blinkende lang lys.

og er forsat til de har vist deres fine skilt med stop.

og mange betjente bliver sure, og sige man skal stoppe for blå blink.
    øøøh nej.
    man skal give plads

• #6   15. jun 2021 Hej
    Spørg Bent betjent
    MVH KP

• #7   16. jun 2021 #6
    det er ikke alle betjente der kender/kan huske reglerne.
    de gør som de altid har gjort

• #8   16. jun 2021 Kan godt være "der er mange regler".

Men stop så snart som muligt , om det er så 25 meter fremme, bare ikke så du forsøger at være flugtbillist.

Så skulle nogen give tegn i et lys-kryds, hvilket de aldrig gør medmindre du er bankrøver eller bevæbnet og den slags.

Så kører du bare rolig frem og ind til siden. Ikke noget som får dem til at tro at du ville flygte.

Jeg fik dem som regel til endda til at efterlade nøglen oven på bagdækket, så min daværende kæreste kunne gå ned og hente den, hun skulle jo stadig det med børnene og ja ... nu skulle jeg så lige noget jeg IKKE have planlagt ( til blodprøævetagning)-

• #10   16. jun 2021 Dennis GSI. Man behøver jo ikke med vilje at spille dum?

"Fucking betjente, jeg har da givet plads så de kan overhale, jeg kører kun 10 km/t ihelt ude i rabatten, hvorfor overhaler de ikke bare? Nåeee det kan være det er MIG de gerne vil have til at stoppe HELT?

"Men der står ikke i loven man skal stoppe for hverken blink horn eller sirener, kun give plads så de kan overhale" " - Ligesom med fx ambulancer eller brandbiler..."....

• #11   16. jun 2021 #10

nu har jeg aldrig haft problemer med politiet.
    Helle ikke når jeg gør som jeg gør.
    og jeg fortæller hvorfor jeg før som jeg gør.

få altid en god snak med del fleste betjente.
    de kontrollere kørekort, og bilen
    og få lov og køre videre

• #13   17. jun 2021 de pleje og køre op på siden og pege en ind til siden smiley

• #14   18. jun 2021 Så snart du ser de blå blink så klodser du bare bremsen og holder helt stille smiley smiley uanset hvor på vejen du er smiley smiley

(Ironi)

• #15   18. jun 2021 jeg er farve blind stopper for alt der blinker

• #16   18. jun 2021 Fandme trist at køre bagved dig ved et vejarbejde om aften

• #17   18. jun 2021 ha ha ja for dælen dét jo dig der ikke holder afstand ????

Kommentér på:
Når politiet blinker en til siden

Annonce