{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.439 visninger | Oprettet:

Anette  L
Anette L
Tilmeldt:
27. jan 2022
Emner: 1

Varevogn på hvide plader {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan guide mig?
Hvis jeg har en varebil på papegoejeplader som skal sælges og den nye køber skal have hvide plader på da køber ikke har cvr..... Skal køber så betale noget i afgift?
Jeg er klar over at jeg selv skal betale afgift hvis jeg skal ændre den til hvide plader. Men skal en køber betale afgift??.
Det er en bil fra 2015 Citroën berlingo cityvan

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varevogn på hvide plader
  • #1   27. jan 2022 Hvis den er papegøje, så er der betalt moms af køretøjet og en privatperson kan købe den uden videre og køre rundt i den selv men skal betale 100% misundelsesafgift. Dvs ingen ekstra regafgift. Hvis køber vil tvangsomregge den til hvide plader, så er det hans egen sag.

  • #2   27. jan 2022 ....og der skal være ruder hele vejen rundt ...og indvendigt spejl

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   27. jan 2022 Du skal intet gøre andet end bare sælge bilen, så står køber selv for hvad han vil. Og ja han skal betale ny afgift hvis den skal laves om til hvide plader. Men han kan sagtens købe den uden cvr nummer, og kan sagtens have papegøjeplader på uden cvr nummer. Han skal så bare klikke ved ren privat varevogn ved omreg og så koster den dobbelt i privatbenyttelses afgift sammen med ejerafgiften. Men man skal altså ikke have cvr nummer for at købe og indreg en varevogn. Så det er nøjagtig som at sælge enhver anden bil, uanset om den har hvide plader eller papegøje plader.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   27. jan 2022 Hvis den skal på hvide plader (Personbil) Så skal der betales ny registeringsafgift, og bilen skal udstyres med korrekte antal seler.

    Hvis det er en privat som vil eje en varebil, så er det bare at sælge som den er, og der skal ikke betales ekstra.


  • #5   28. jan 2022 Sidenote: Der er KÆMPE forskel på at sælge en papegøje varebil og ren REN gulplade varebil til en privatmand. Just saying ....

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   28. jan 2022 Lucas
    Ja ene er umulig for privatperson at eje.. Ellers er det samme hylde de er på når det kommer til registeringsafgift, forskellen ligger i at momsen kan udnyttes på en erhvervsbil


  • #7   28. jan 2022 Har du fratrukket momsen i sin tid?
    Så skal du huske at sælge bilen +moms, denne afregner du herefter.

    Ellers spørg din revisor.


  • #8   28. jan 2022 var ved at arbejde i det for min far, du kan godt få inregisteret en gulplade bil som 2 persons hvidplade, og på den måde spare en del i vægtafgift. du søger om det ved skat, men regn med at komme af med det samme som bilen er værd for det trick der.... vi droppede det igen på hans bipper smiley

  • #9   29. jan 2022 Dejligt med nye seriøse brugere.

Kommentér på:
Varevogn på hvide plader

Annonce