{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Sideblink regler {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg læst stolpe op og stolpe ned om blibllysregler, men jeg evner ikke at finde svaret på min udfordring.

Jeg har på den ene bil monteret dynamisk sideblinklys.
De er købt fordi jeg ville have sorte lamper i siden frem for de spejlægsfarvede skoda leverede da bilen var ny.

Nu er jeg blevet gjort opmærksom på, at det skulle være en ulovlig ændring af bilen.

Er der nogle der kan fortælle eller pege mig i retningen af reglerne for dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sideblink regler
  • #1   14. apr 2022 De blinker vel ikke mellem 60 og 120 gange i minuttet?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #2   14. apr 2022 Er de E godkendt, så er de lovlige..
    Det er krav til alle lygter, inkl dem på siden smiley
    Uden det, er de ikke lovlige.. Med er de gode nok, hvis de kan ses fra de rigtige vinkler, hvilket de burde kunne, hvis de kun kan side på en måde, og er godkendte


  • #3   14. apr 2022 Du kunne jo linke til de blink du havde købt, alt andet bliver jo gætteri.
    http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-fantastic-mirror-side-marker-in-Audi-DYNAMIC-style Hævder at være med ægte e mærke, spørgsmålet er så faktisk om det er rigtigt. Men stedet plejer at være troværdigt nok.


  • #4   14. apr 2022 Vil de nu også konfiskere en bil fordi blinklys ikke er godkendt? smiley bliver ikke overrasket hvis det sker

  • #5   14. apr 2022 Der er e-mærke på.
    Men købt for 20 kr i Kina i sin tid smiley smiley


    profilbillede
  • #6   14. apr 2022 Den har jeg også haft på min fabia.. Synsmanden brokkede sig også over den lige ind til jeg kunne vise emærket smiley

  • #7   14. apr 2022 har os mørke blink på min bil. både for og på sideskærm. Bare de blinkede tydelig gul sagde syns manden ikke noget til det. Tror os de E mærket.

  • #8   14. apr 2022 Står der ikke W5W øverst til venstre på den lygte? så er det jo fordi lygtehuset er godkendt til brug med en W5W pære og ikke til LED.
    Så hvis der sidder LED deri har synsmanden vel lov til at skrive det som en fejl?
    Jeg tænker kinaproducenten har lavet deres lygte ud fra en lygte som var godkendt (til W5W), men da den så er ændret ift. godkendelsen er den jo ikke længere godkendt.

    Men hvis det er fordi du er bange for konfiskation kan du være helt rolig.
    Grundlaget for konfiskation gælder kun ændringer eller deaktivering af forureningsbegrænsende udstyr...
    Men du kan uden tvivl få bøde/synsindkaldelse for den.


  • #9   14. apr 2022 #8 Morten der står w5w nok fordi stikket til den lygtehus passer til en w5w stik smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #10   14. apr 2022 w5w er sokkel som den sidder i, så ejeren slipper for at klippe i ledninger for at få det til at virke.
    Hvis lampen er godkendt, så skulle godkendelse ligge som den kommer, og derfor godkendt med LED, det ses jo også på andre områder som baglygterne fx.
    Det er kun foran godkendelserne ikke bare lige er der på mange biler


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #11   19. apr 2022 Kineserne skriver E-mærker og Mercedes stjerner,Audi cirkler, VW mærker osv som det passer dem. FDM besøgte for et par år siden en landsbysmed oppe i Himalayabjergene, som på sit værksted fabrikerede " ægte" SMART 'er! Det var så "godt" lavet, at de ikke kunne bruges til hønsehuse, så utætte var dørene.

  • #12   19. apr 2022 Kineserne har ingen problemer med at sætte både E-mrk. Og CE mrk. på deres produkter! Det er de da total ligeglade med, bare de kan sælge deres produkter. E9 betyder de er godkendt i Spanien. Og det er de vel næppe hvis de er købt til 20 kroner i Kina.
    For nogle år siden solgte Thansen kina baglygter til Renault Clio der havde trekantede reflekser, de var også E-mrk. men var ulovlige og de måtte trække dem tilbage.


Kommentér på:
Sideblink regler

Annonce