{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.698 visninger | Oprettet:

Kas
Kas
Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 18

Køb bil uden afgift og lease den {{forumTopicSubject}}

Hej bil eksperter

Det drejer sig en bil man ikke har råd til i Danmark, men råd til den i udlandet ??

Kan jeg købe en bil uden afgift (jeg vil gerne eje den) og lease/afbetale reg.afgift?

Er det muligt? Nogle erfaringer?

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb bil uden afgift og lease den
  • #1   13. jan 2023 Du afbetaler ikke reg afgift ved at lease den.

• #3   13. jan 2023 Det du " afdrager " i reg afgift bliver ikk trukket fra nogen steder. % del udregnes efter aldre på bil .
    Men tror godt nok man skal være skarp , hvis man selv skal gøre det. Hvorfor ikk lade et leasing firma bestille bolen efter dine ønsker. Så har du alle tal inden evt handel

• #4   13. jan 2023 Køb bilen få den bedømt, tag et lån i banken og betal dem på månedsbasis

• #5   14. jan 2023 Leasing er ingen genvej til at købe en bil, man ikke har råd til, nej. Det skal nærmere ses som en finansieringsform.

Det er sådan set en god tommelfingerregel, at hvis man ikke har råd til den med afgift, så har man heller ikke råd til at lease den.

• #7   14. jan 2023 Det er jeg ikke enig med dig i. Det koster ca. det samme - og så har man enten råd til ingen af delene eller begge dele.

Jeg mener ikke nødvendigvis, at leasing er dårligt. Især til specialbiler, der ikke er et marked for med afgift, giver det ganske god mening. Men jeg har aldrig prøvet at lease en bil selv.

• #9   14. jan 2023 Jeg vil jo i det hele taget mene, at pågældende håndværker heller ikke har råd til at lease den. Så på den måde giver det det samme.

I øvrigt stærkt usandsynligt, den vil kunne leases til de 6.000, tænker jeg...?

• #11   14. jan 2023 Du er nok ikke helt galt på den med låneydelsen i forhold til, hvad du skriver. Jeg tror bare, at leasing vil være dyrere end de 6.000 kr. - eller også vil udbetalingen være højere.

Det kan også være, du lige kan finde et eksempel, der modsiger min påstand. Men i stort set alle tilfælde vil det være sådan, at det følges ad smiley

• #13   14. jan 2023 Det er også underordnet, om man lige kan finde et tilfælde på en R8, en Ferrari eller lignende. Det kommer i de fleste tilfælde til at koste det samme i sidste ende - eller mere. Derfor er det en fin tommelfingerregel at regne med, man ikke har råd til det ene, hvis man ikke har råd til det andet smiley

• #15   14. jan 2023 Det er klart, at et firma, der lever af at leje biler ud, har en stærk interesse i at få det til at lyde billigere, end det er smiley

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du er så forhippet på at gøre det til en diskussion, hvor fronterne er trukket op, som om vi er rygende uenige. Om grænsen så går ved 500.000 (det mener jeg ikke) eller 800.000, er egentlig lige meget i forhold til min påstand om, at det I DE FLESTE TILFÆLDE vil ende med at være dyrere smiley

• #17   14. jan 2023 Diskussionen interesserer mig ikke mere. Hvis du mener, du har "vundet", så tillykke smiley

• Kas
    Kas Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 18
    #19   14. jan 2023 Tusind tak for feedback, er godt nok blevet klogere.

Jeg har en drøm om at eje en c63 i w205 form. Jeg har fundet en i Tyskland til 300 dkk som lyder jo riiigtig godt da min nuværende bil også er 300k værd men ikke en **** tæt på c63 amg.
    Tænker bare, hvordan kan jeg eje den i DK... Billigst

• #21   15. jan 2023 Som udgangspunkt koster en c63 w205 700.000 kr eller mere på fuld afgift

De penge har du ikke, og lån er selvfølgelig dyrt fordi bilen mange gange skal være betalt ud inden bilen når 8 år. Men det koster og køre i en bil i den kaliber uanset hvad

Du kan så spare 100.000-125.000 kr op og smide i første gangsydelse og derefter en 5000-8000 kr om måneden til leasing ydelsen

Så 1 års leasing koster mindst 20% og oftere 30% af bilens pris inklusiv fuld afgift

Du leaser bilen og har alle udgifter til forsikring, ejerafgift, service og vedligeholdelse imens bilen er i din varetægt

Og sidst men ikke mindst siger du ved indgåelse af leasing kontrakten også hvad du vil stå inde for bilen kan sælges til. Samt det også er dit ansvar at anvise en køber

Det kan som udgangspunkt ikke gå selv at købe bilen i Tyskland uden afgift, da bilen så er pålagt moms.
    Du kan finde bilen men lad endelig leasing selskabet stå for handlen, da momsen som udgangspunkt så kan trækkes ud af bilen

Så hvis du drømmer om c63 w205 kan det vel gøres for en små 15.000 kr om måneden, og du slipper for at finde 700.000 kr til et køb

• #23   16. jan 2023 #20
    Du sammenligner bare pærer og bananer ved at sammenligne leasing ydelsen direkte med et lån

Jeg er enig i, at 5000 kr om måneden er mindre end de 14.000 kr. Men du glemmer alle de andre udgifter der også er ved leasing

Men at du har råd til flexleasing men ikke finansiering er jeg bestemt ikke enig i.

Sådan en 12 måneders flexleasing koster 12.000 kr om måneden, det har du ikke råd til hvis ikke du kan finansiere bilen ved køb

Dertil skal du også finde den forhandler eller leasing selskab som om 12 måneder køber bilen til 295.000 kr ex moms, det kan også blive en ekstra udgift du skal have medregnet

• #25   16. jan 2023 Jeg er helt med på hvad leasing er, og kender da de fleste begreber

Jeg er også med på, at leasing er en form for finansiering hvor du kommer med en del af bilens pris uden afgift og moms.

Uanset hvad så kræver en bil som en c63 en rigtig sund økonomi, og hvor nemt er det som privat at sælge en c63 w205 for 295.000 kr plus moms når man skal ud og finde køber?

Netop det her med scrapværdien er jo en bombe under ens leasing kontrakt, med mindre man er yderst skarp til at forudse prisen uden moms og afgift på forhånd.

Jeg har set et tilbud på en bmw m240i, her var scrapværdien uden moms det som den aktuelle bil stod til salg til i Tyskland med moms på mobile. Altså en scrapværdi der nok ville betyde en ekstra udgift ved udløb af leasing kontrakt på 50.000-75.000 kr

• #27   16. jan 2023 Du kan bare ikke undlade alle ulemperne ved flexleasing når der skal laves en sammenligning

Du har naturligvis ret i 5000 kr i flexleasing ydelsen er nemmere at betale end 14000 kr i ydelse på et lån. Men det er jo kun den halve sandhed

Hvordan kan du sige at flexleasing er den billigste måde at komme ud og køre c63 på, uden at kende andet end hvad model det drejer sig om?

Det billigste er vel at flytte til Tyskland, Sverige eller andet land uden afgift på bilerne

• #29   16. jan 2023 Vil du lige lave regnestykket for mig med en c63 w205 på billigste måde i Danmark = Flexleasing

Jeg kan simpelthen ikke forstå det, når der ikke er andre oplysninger end model

• #31   16. jan 2023 Jeg kender jo ikke trådstarters plan med bilen

jeg kan bare se du skriver, at flexleasing er billigere end køb. Så må du vel kende hans kørselsbehov, antal år bilen skal ejes osv

Jeg er med på, at man med flexleasing kan spare op til en 12 måneders eller 6/6 leasing af ens drømmebil som man måske ikke har råd til at betale fuld afgift af.
    Men kan man have råd til en c63 w205 på flexleasing år efter år, så kan man nok reelt også få den finansieret eller købt kontant

• #33   16. jan 2023 Du sammenligner bare gang på gang kun ydelsen på flexleasing direkte med ydelsen på et lån

Jeg er meget enig med Bay i hans betragtning om, at har man ikke råd til bilen med afgift har man heller ikke råd til flexleasing.

Man kan i dit eksempel med 100.000 kr i opsparing og 500.000 kr i årsløn sikkert få råd til 12 måneder i en c63, men man har ikke råd til det i længden.

Omvendt kunne man måske også bare nøjes med en c400 og spare 500.000 kr, så mangler man lyden og brutaliteten fra en c63. Men man har råd til at have bilen

• #35   17. jan 2023 Når jeg tænker på at have råd, så mener jeg at indtægter og udgifter skal balanceres.

Med dit eksempel med årsløn på 500.000 kr., så har jeg svært ved at se man har råd til at bruge 175.000-200.000 kr om året på at køre i en c63.
    Det giver efter bilen er betalt et beløb på 5000-7000 kr om måneden til mad, diverse og bolig smiley

Man kan jo altid spare op til noget man drømmer om, men kan man så ikke ligeså godt spare op i 3 år mere så har man til at betale bilen kontant smiley

• #37   17. jan 2023 Trådstarter har råd til at købe bilen til 300.000 kr uden afgift

3 år hvor der køres med offentlig transport og leasing ydelse, penge til brændstof, forsikring og ejerafgift sættes til side anslået 8.000-10.000 kr

Om 3 år har trådstarter 600.000 kr eller mere og kan købe c63 w205 kontant

• #39   17. jan 2023 Manden vil have en c63 w205 på danske plader så billigt som muligt

jeg læser ingen steder han ikke vil ofre alt for den drøm, ligesom jeg naturligvis heller ikke læser om hvornår han gerne vil ud og køre c63

Hvis det skal gå hurtigt i opfyldelse, og han er indforstået med de ulemper der er ved flexleasing. Så er jeg da enig i, at det nok er det mest realistiske med flexleasing, men det kan være på bekostning af man kun kan realisere drømmen ved 6/6 eller 12 måneders flexleasing aftale

Hvis han er tålmodig og kan spare rigtig mange penge sammen, og bilen skal være i hans ejerskab i mange år er det billigste nok noget med at købe når den rammer en 6-8 år og køre i den i mange år.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #41   17. jan 2023 #17 Bay, leasing er for fattigrige altså dem som har et job der giver penge hver måned, det kan sagtens være et godt job. Men de eneste der tjener gode penge på det er leasingfirmaerne, Har en kammerat som elsker at lease dyre biler for alle de sorte penge han tjener smiley den er almen brugt blandt banditter og håndværkere som lever af sorte penge.

• #42   17. jan 2023 Det kan være en genvej, også fordi det ofte er biler der ikke kan finansieres med traditionel finansiering der flexleases

Man skal dog gøre sig klart at det ikke er billigt, og der er flere faldgrupper man skal være opmærksom på og få sat sig ordentligt ind i

Er man ikke vågen, kan det billigste tilbud nemt gå hen og blive det absolut dyreste når leasing perioden udløber

Jeg har på fornemmelsen at mange for indgået kontrakter med usandsynligt høje scrapværdier, for der er ofte biler hvor man kan overtage leasing med 3-6 måneder til udløb på særdeles attraktive vilkår

• #44   17. jan 2023 Genvejen er oftest for folk der enten har råd til at købe bilen på traditionelvis, men ikke vil binde kæmpe beløb i bilen

Eller for folk der drømmer om en bestemt bil og gerne vil prøve den en sæson, de kan så spare op og udleve drømmen

De sidste får dog ofte også noget af en hård landing bagefter når en flexleasing bil erstattes af det man reelt har råd til at køre i år efter år

Flexleasing kan sikkert også svare sig for firmaer der har direktørerne kørende i dyrere special biler

• #46   19. jan 2023 Nu vil jeg ikke lyde gammel klåg-åge

Men for mig er der kun en måde at købe bil. Og det er kontant ved afhentning !!..

Der er flere grunde til jeg siger det, men for mig er det MEGET vigtig, at kunne klar hvad der end må sket imorgen. Det undrer mig, hvor få der har lært at Covid-joken.
    Der er mange i min omgangskreds, der stadig kæmper rigtig meget, med konsekvenser af lock-down'et.
    Mit firma gik ca 95% ned i omsætning under lock-down'et. Det er noget der seriøs kan mærkes. Men da jeg ikke har nogle udgifter (Som forbrugs / bil lån) var det ret hurtig at fjerne de udgifter der kunne blive et problem.
    For mig var hele den tid, bare at lukke og sætte mig på terrassen og vente.

Det er så her hele min point er:
    Der er ZERO garanti for hvad der sker imorgen. Og alt kan ske imorgen !!, for 5 år siden ville ingen tror på et globalt lock-down. Det skete så og ingen ved hvad den næste krise bliver.
    Biler i denne prisklasse, er bare det værste kan have, når noget går galt. Og et panik salg, vil ALTID medføre et kæmpe tab.

Nu er det så ikke fordi jeg ikke selv har prøvet. at låne til biler og motorcykler (Da jeg ung og dum). Og jeg forstår også, den fristelse der er i det. Og jeg kunne da også have fået min Lamborghini betydelig før i mit liv, hvis jeg have låne penge til den.

Det kan god være jeg er blevet, overforsigtig som jeg er blevet ældre. Men der er på ingen måde, noget fornuft i at skulle lån / leasing noget så latterlig som en bil.
    Luksus biler, er noget man køber, HVIS man kan. Det er ikke noget der er livsnødvendig.
    Der er stadig en stor forskel på "need to have or must to have".

På den anden siden, hvis drømmen om drømmebilen kun kan leves ud. Med en eller anden form for finansiering, så er det vel måden at gøre det.
    Vi har kun et liv, og kunsten er at dø så ung som mulig, så sent som mulig.

• Frank E
    Frank E Tilmeldt:
    jan 2023

Følger: 1 Svar: 2
    #47   19. jan 2023 Hej, jeg er Nira Efter at have været i et forhold med Anderson i årevis, slog han op med mig, jeg gjorde alt for at bringe ham tilbage, men alt var forgæves, jeg ville have ham tilbage så meget på grund af den kærlighed, jeg har til ham Jeg bad ham om alt, jeg lovede, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem til min ven, og hun foreslog, at jeg hellere skulle kontakte en trylleformular, der kunne hjælpe mig med at kaste en trylleformular for at bringe ham tilbage, men jeg er typen, der aldrig har troet på besværgelser, jeg havde intet andet valg end at prøve det, jeg mailede trylleformularen, og han fortalte mig, at der ikke var noget problem, at alt vil være i orden inden tre dage, at min eks vil vende tilbage til mig inden tre dage, han fortryllede og overraskende på den anden dag, var klokken omkring 16.00. Min eks ringede til mig, jeg var så overrasket, jeg besvarede opkaldet, og alt, hvad han sagde, var, at han var så ked af alt det, der skete, at han ville have mig tilbage til ham, at han elsker mig så højt. Jeg var så glad og gik til ham, det var sådan, vi begyndte at leve lykkeligt sammen igen. Siden da har jeg afgivet et løfte om, at enhver, jeg kender, der har et forholdsproblem, ville jeg være til hjælp for sådan en person ved at henvise ham eller hende til den eneste rigtige og magtfulde tryllestaver, der hjalp mig med mit eget problem. e-mail: babawalewiseman01@gmail.com du kan e-maile ham, hvis du har brug for hans hjælp i dit forhold eller en anden sag.
    1) Kærlighedsbesværgelser
    2) Tabte kærlighedsbesværgelser
    3) Skilsmisse besværgelser
    4) Ægteskabsbesværgelser
    5) Bindingsform.
    6) Opbrudsbesværgelser
    7) Forvis en tidligere elsker
    8.) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor
    9) ønsker at tilfredsstille din elsker
    10) Kur mod enhver af de sygdomme, du lider af
    Kontakt denne fantastiske mand, hvis du har problemer med en varig løsning
    gennem babawalewiseman01@gmail.com Whatsapp  +12544131991