Sælger har løjet om tandrem på slutseddel - hvordan står jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg købte sidste år en brugt Fiesta fra 2015.
Da vi handlede udfyldte vi en slutseddel efter den skabelon som FDM har lavet.
På slutsedlen er der plads til at sælger kan oplyse forskellige ting om bilen. Bl.a. om den har fået skiftet tandrem, osv.
Jeg er opmærksom på, at det er vigtigt at få skiftet tandrem og spurgte derfor eksplicit, om han havde fået skiftet tandrem. Han forklarede så, at denne bil ikke havde tandrem men kæde som ikke skulle skiftes.
Det tænkte jeg sandsynligt idet jeg i tidligere har haft en Mondeo med kæde som netop også har kæde.
Det blev så anført i slutsedlen med kryds i NEJ til Tandrem udskiftet og kryds i JA til "Har kæde som ikke skal udskiftes".
Slutsedlen har sælger så skrevet under på.
Nu har jeg så lige sat bilen til salg og noget af det første folk spørger om er jo om bilen har fået skiftet tandrem. Jeg svarer, at den har kæde. Nu er der så en interesseret køber som siger at det kan ikke passe idet ingen ECOBOOST motorer har kæde.
Jeg ved ikke meget om biler, men bliver da noget overrasket og prøver at søge noget om det. Jeg synes at det er svært finde noget entydigt. Men kan da se, at der er forskellige der tilbyder skift af tandrem på ECOBOOST motorer, så jeg er tilbøjelig til at tro, at vedkommende har ret.
Men hvad gør jeg så?
Skal jeg kontakte tidligere sælger og bede om et afslag nu hvor han har solgt på baggrund af falske oplysninger?
Eller får jeg ikke noget ud af det?
Hvad koster det typisk at få skiftet tandrem på en Fiesta?
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 231 Emner: 228 Svar: 390
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
Vil jeg med rimelighed kunne hente de 4000 kr hos tidligere sælger?
Jeg har jo købt bilen under den opfattelse, at bilen havde kæde som ikke skulle skiftes.
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 581
Hvis sump skal tjekkes, vil jeg sige vi ligger på 8-10000kr.
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
Jeg ved ikke så meget om biler og ved ikke, hvad det vil sige om sump skal tjekkes...
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
Det er en dyr opgave på sådan en bil, så de 8-10.000 koster det hurtigt. Nogle værksteder tager faktisk 15-18.000 for skiftet da det tager ca. halvanden arbejdsdag og der er mange ting der skal adskilles på den.
Du kan jo altid prøve at forelægge det for forhandleren, men efter så lang tid tror jeg ikke du får ret meget ud af det.
Hvis den er købt privat er der nok intet at gøre.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Tandremmen er i oliebad "indvendigt i motoren. Derfor bliver mange snydt da de ikke kan se en rem og derfor antager det er kæde.
Samme problem som PSA har med deres turbo benzinere. (Som sikkert er bygget på Ford design)
Der er ikke meget at gøre og 4000. Er sku billigt. Jeg vil sige min. 6500kr. Som minimum
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.074
Skal ende dæksel på motor af
Og bundkar skal ned
For og skifte tandrem
Og man skal bruge special værktøj
Der i blandt en moment forstærker, til at løsne centerbolten på motoren
Som er spændt afsindig meget
Den skal spænde x antal Nm også 5 gange 90'
Og sidde motor i en Fiesta, er der ikke meget plads til moment forstærker.
Jeg har skift på 3 STK ecoboost
Den ene i en Fiesta hvor remmen var gået
Og vi skulle alligevel have motoren ud.
De andre i Ford C-MAX der er der lige plads til moment forstærkern
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
Men det lyder som om du siger, at det er en stor opgave?
Slag på tasken - hvad koster sådan noget?
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 120 Biler: 3 Svar: 1.034
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.074
Første gang man laver den motor, tager det lidt længere tid
Da den faktisk er kompliceret og samle igen
Da man har en del til spændings momenter man skal over holde.
Der findes mange andre motor hvor det er betydeligt lettere og skifte tandrem
Også derfor en del der køre med ecoboost motor, vælger og sælge op til tandrems skift
Da det er en dyr post
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 120 Biler: 3 Svar: 1.034
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Det hedder lærepenge ærgerligt men sådan er det
Som du selv skriver du er ikke mekaniker og har ikke ret meget forstand på biler
Så undskyld mit “Franske” men du skal lade vær at købe og sælge privat eller i hvertfald købe privat hold dig til en forhandler der er du “dækket” af en form for reklamationsmulighed / garanti
Det er muligt der er noget at spare men det kan blive dyrere i den sidste ende som F.eks nu hvor du står og skal smide penge efter et tandremsskift
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.007
Og så være bedre forberedt på den næste bil du skal ud og købe evt tage en ven med der ved noget om biler eller spørge til råds i diverse Forums hvilke modeller/motorer man skal holde sig fra eller om de kører med rem eller kæde
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.221
Du burde selv havde undersøgt det bedre da du købte bilen. Hvis du ikke har viden nok bør du købe brugte biler hos bilforhandlere, hvor du er dækket af købeloven.
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
Nu spurgte jeg så eksplicit efter det og han sagde, at det var med kæde.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Jeg forstår din frustration og jeg ville personlig selv undlade at skrive om der er kæde eller tandrem hvis jeg ikke vidste det
Men nu har sælger altså antaget at der var kæde måske fordi han nogle år tidligere havde handlet med en ligeså uvidende person som ham selv og du antager også selv at det er kæde og havde du nu solgt den til en som mig der er lige så uvidende hvad ville du sige til mig hvis jeg om et år ville sælge Fiestaen videre til nogle kloge personer og jeg kom til dig og sagde hey Klaus du snød mig for et år siden ????
Ville du give mig en form for kompensation eller ville du sige bare ærgerlig Sonny boy
Den sidste bil jeg solgte privat der havde vi slet ingen slutseddel på
Han overføre penge og vi omregistrere på stedet og han kørte hjem
Vi vidste begge der er ingen garanti anyway så ikke alt det papirarbejde
Begge var glade og tilfreds
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
Ville du give mig en form for kompensation eller ville du sige bare ærgerlig Sonny boy smiley "
Jamen så ville jeg da tage slutseddelen frem hvor der stod dokumentation på, at den var med kæde. Denne dokumentation ville jo så være skrevet af ham jeg havde købt af, hvorfor aben ville ryge videre til ham.
Det er det eneste logiske i min verden.
Men jeg kan altså se, at jeg har købt katten i sækken og ikke kan gøre noget ved det... Det er jo nogle ærgerlige lærepenge.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Ja det er surt at skulle til lommen men der er typer som dig der gør mange folk heller vil smide en bil i hovedet på en forhandler som indbytning fordi de ikke gider stå med en sælger der efter et år eller mere kommer og brokker sig over ting og vil havde kompensation
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Da rem i olie er relativ unormalt ville de fleste med en lille mekaniks viden antage at siden der ikke er en tandrem udvendig så må den køre med kæde da dette er det mest normale nå der ikke er en rem udvendigt.
Så med mindre forrige ejer beviseligt har haft viden om det så har du ingen sag.
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Som jeg tidligere skrev det er lærepenge og du lærte så at du fremover skal købe og sælge via forhandlere
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.190
Som udgangspunkt er der ikke meget andet at g¨øre end af få skiftet remmen og vandpumpe straks. Sælger har antagelig selv været i go tro og du skulle selv have undersøgt dyttens tekniske opbygning omkring takthjul i købssituationen. Mæske ligger der servicehistorik hos det tidligere værksted som har serviceret dytten hidtil
mVH KP
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Om der er det ene eller det andet der var ok ved købet, så er det jo ny ejers pligt at få serviceret bilen videre.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.074
Ligesom når de skal have lavet stor service og få prisen på udskiftning af gearolie og vide
Så skal det springes over
Så må næste ejer bøvle med de produkter det så giver
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 73
Nu er det sådan, at private ikke har blankocheck til at snyde eller lyve, bare fordi det er en privat handel. Hvis du reagerer overfor sælgeren STRAKS, du bliver bekendt med uoverensstemmelsen, er jeg ret sikker på, at du kan vinde sagen i retten. Det koster ikke ret meget at spørge en advokat, da jeg loven er utvetydig, mener jeg. Jeg tror,at du har en god sag.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
TS
Du har ikke oplyst hvad bilen har gået af kilometer, og om der er service historik på bilen.
Du aner heller ikke om sælger har handlet i god tro, eller om han faktisk var fuldt ud klar over det.
Du kunne have undersøgt det lidt bedre ved / inden køb og sikret dig det.
Jeg tror ikke du får meget ud af det, og du havde måske stået lidt bedre hvis du faktisk havde kørt til service lige efter du havde købt bilen. så havde du sikkert også fået gode råd med fra værkstedet.
Derud over så kan man også betale et mindre beløb ved FDM for at få en test inden man køber en brugt bil, så man er sikker på at man har fornuftig info inden man køber.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.074
Vi har prøvet og få biler ind, der er gennemgået af fdm
De skrev at det var en alvorlig mangel, pga varmen i højre sidespejle ikke viker
Men at en bøsning i en bærearm, som var slået helt i stykker og at der var et rust hul
Havde de intet skrevet om.
Så kan man se hvad de vægter som sikkerhed ??
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Det er vel også derfor man vælger det, har selv oplevet det et par gange.
Køber vælger denne form, så er det i reglen godt for sælgeren, for når evt. fejl er rettet så har han jo dokumentation for at der ikke kan komme noget senere, reklamationsret eller ej.
FDM kan sagtens finde fejl som hverken køber eller sælger har bemærket.
De ting jeg har overværet har været forhandler salg.
Det kommer jo selvfølgelig også an på alder og pris på køretøjet.
De gange jeg har oplevet det har det været køber der har betalt, og tror hvis sælger skulle betale testen, så vil der jo heller ikke være meget forhandlings grundlag tilbage.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Men de skal jo finde et eller andet som kan retfærdiggøre deres eksistens
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Mener du at de selv skaber nogle fejl, eller er det fordi du ser nogle fejl som du ikke mener er vigtig, for finder de en fejl er det vel fordi der i reglen er en fejl.
Hvis jeg skulle betale for en test, som ikke medlem eller som medlem, ville jeg da bestemt gerne have at de noterede det under testen.
Den ene af gangene var det foreksempel en centrallås der ikke låste en bagdør korrekt, og en af de andre fejl var den elektriske spejl justering der ikke fungerede korrekt, sammen med for slidte bremse tromler og et hjulleje, samt et slidt viskerblad ved bagruden.
oliespild fra gearkassen, og en defekt bærekugle.
Personen der købte bilen, var sikkert glad for fejl listen som skulle udbredes inden udlevering af bilen.
Mange værksteder kan have en bil stående i salgsrækken som var synet for 3-4 måneder siden eller længere, og så kan skiver være rustne, og så vender mekanikeren lige en runde i bilen for at køre bremse skiverne rene, inden kunden får en prøvetur
Så køber kunden bilen og et par måneder senere skal der skiftes bremser/repareres og sælgeren kan bare oplyse at det er en sliddel.
og hvad så, var det ikke bedre at andre gennemgik bilen for køberen inden handel, hvis køber ikke er udlært mekanikker og ikke har den store indsigt i alt.
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
Det der med at gå tilbage til sælgeren af en brugt bil man har købt er jo naivt og fuldstændig forkert at gøre, han har intet med bilen at gøre længere og måske er han selv oplyst at det var med kæde, så der ikke noget at gøre, da du selv skal undersøge de ting før du køber en bil, du får ingen garanti for noget som helst..mvh en der har købt og solgt mindst 50 biler
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Nej jeg siger ikke de skaber fejl
Jeg siger bare de finder måske nogle ubetydelige ting som ikke betyder ret meget eksempelvis tjekker bremser og klodser kan måske køre 10.000 km og skiver kan drejes af men der bliver skrevet at det anbefales at skifte klodser og skiver
Således køber er nødt til at få til sælger og sige det og det vil jeg have lavet eller have afslag
Solgte selv en bil privat hvor køber ville have den forbi hans mekaniker han brugte 1 time gratis på at gennemgå bilen hvilket var fint jeg kørte bilen derud sammen med køber han gik bilen igennem gratis og ja det var en brugt bil så der var ting og der skulle skiftes en gummi manchet på den ene støddæmper fint nok 1500 i afslag og vi havde en handel
2 måneder senere skulle den nye ejer sælge bilen videre til en som kørte den til FDM da den kom tilbage derfra var listen så lang at bilen nærmest var værdiløs.
Så det jeg siger er at de skal ligesom finde er eller andet for at retfærdiggøre deres eksistens
Det er jo trods alt ikke billigt at få en FDM test
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 73
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Martin a
Kan du precisere hvem du egentlig kommenterer på.
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
martin a
Sådan læser jeg det ikke lige.
En FDM test skal også retfærdiggøre pga. beløbet en sådan test koster, der er prisen og alderen på bilen og ikke mindst kilometerne den har kørt.
Lidt ligesom alle de forslag om at kontakte FDM et år efter handlen er foregået, man skal jo nok lige være medlem for at få hjælp bagefter.
Det koster jo også, og vil de evt. hjælpe når der er gået så lang tid.
Man kan jo ikke forvente at pisse i bukserne og forvente at de er tørre bagefter.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Svindler er så nok det sidste jeg er
Og det eneste jeg skrev var at det ikke var gratis at få FDM til at kigge på noget
Og de måske er lidt for grundige ifh til bilens årgang og kilometer
Man kan vel ikke forvente en Fiesta fra 2010 står som en ny bil
Det forventer FDM nogle gange
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Martin a
Det tror jeg nu du har fået helt galt i halsen.
FDM skulle da gerne finde de fejl der er, og så er det uanset hvilke fejl de finder, jeg har som sagt oplevet det ved forhandler handler til private.
Hvis der er sat en pris og en kunde kræver en FDM test, så er der ikke grundlag for forhandling om prisen.
Den er der mange der tror, og folk kan jo bare finde en anden bil hvis prisen ikke passer dem.
Det har været sådan at bilen bliver kørt til en FDM test, og de fejl der bliver konstateret ved testen, der laver værkstedet så fejlene og så får FDM bilen til gennemgang bagefter.
Slutsedlen skulle gerne være underskrevet inden alt det her.
Og når kunden får udleveret bilen så er opgaven slut fra FDM,s side.
Det gode for forhandleren er jo egentligt at reklamations retten i reglen forsvinder, for den gælder jo evt. fejl og mangler ved overtagelse af bilen, så der ikke kan være skjulte fejl om mangler ved overtagelsen af bilen..
Køberen kan jo også være tilfreds med af fejl og mangler er udbedret, eller at der ikke er nogle fejl.
FDM skriver jo også at den store test ikke kan "betale" sig ved biler under en købspris på under 70.000 og hvis bilen er over 10 år .
Til det har de en billigere test, hvis bilen er under prisen eller over 10 tror jeg det er.
Jeg tror ikke på at FDM forventer at en brugt bil, er at sammenligne med en ny bil.
Alder og kilometer nu en væsentlig faktor, men der er det er nok køberne der forventer en ny bil når de køber en brugt bil, og vælger man en test der koster knap 3000,- kr. så skal bilen ikke have fejl, og hvis de har skal de jo udbedres.
Det samme vil jo gælde i en handel imellem private, og når der automatisk bliver foreslået priser på over 10.000,- kr. for et tandrensskift som i trådstarters tilfælde, og sikkert andre småting, ja så havde det sikkert været en god ide med en test inden handel, og ja hvis sælger så ikke vil udbedre evt. fejl så har man spildt penge på sådan en test.
Men mon ikke sælger havde trukket sig inden evt. underskrift af en kontrakt om handel.
Og jeg skriver at det er en god ide at bruge, hvis man ikke er så kyndig igen når det handler om biler, og det tekniske i dem.
Man kunne jo også betale for en test ved en synshal, hvor de kommer med en vurdering eller ved sit vanlige værksted.
Længere er de vel ikke. ??
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Folk må gøre hvad vi de vil men som sælger ville jeg ikke sende min bil til FDM
Hvis køber vil have den til FDM så er det helt ok med mig det bliver på deres regning og jeg skal nok udbedre de 0 mærkede fejl som FDM finder
Men når FDM finder dæk med 4,6mm mønster så bliver de ikke skiftet til nye og når FDM anbefaler udskiftning af bremser da der kun er ca 10.000 km tilbage
Jeg tror ikke du har forstået mit budskab
FDM tager penge for en gennemgang af bilen som en hver mekaniker kan gøre enten gratis eller billigere og derfor skal de pinedød bare finde et eller andet - jeg er selv medlem af FDM mest fordi jeg nyder at læse deres MOTOR blad
Jeg har aldrig haft en henvendelse til FDM ifm køb eller salg jeg har købt miljømærker de grønne til Tyskland og motorvejes mærkat til Østrig igennem dem og der dik jeg lidt rabat fordi jeg var medlem
Men igen skal en bil til FDM så er det køberen der betaler og de 0 mærkede fejl udbedres af sælger
Men kender du din mekaniker godt så stoler du vel også på ham så få ham til det. Han er nok mere realistisk
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Helt fair Men din egen mekaniker som du vel stoler på kan også gøre enten free of charge eller til en timepris som sikkert er billigere end FDM
Men jeg har set nogle eksempler på at FDM kræver både skiver og klodser udskiftet selv om der er 10.000 km i dem endnu o.s.v og anbefaler 4 nye dæk tiltrods for 4,6mm foran og 4,9mm bagpå
Den slags syntes jeg er idioti og folk som måske ikke har så meget forstand på biler tror jo de køber katten i sækken
Men igen handel imellem private der er det ud over kantsten og så kan du glemme resten herfra
Er trods alt søn af en tidligere bilforhandler så jeg har set den slags ting med bl.a FDM mere end en gang i mit liv
Omvendt har jeg så også set biler blive synet i synshallen som man egentlig troede var skrot klar
Det var så mest i 90erne den slags kunne ske da det hed statens bilsyn hvis en af de gamle sælgere eller værkfører min far havde ansat kørte i synshallen fredag kl 14:20 så var den godkendt bare de kom ind af døren med en pose øl
Og det må man jo sige er ligeså slem eller værre
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Er nødt til lige at rette dig jeg er ikke selv brugtvognsforhandler og arbejder ikke i bilbranchen
Men som jeg skrev er søn af en tidligere forhandler min far var autoriseret forhandler i 80’erne var det Toyota og i 90 erne fik han forhandlingen af Volvo og Renault i en mellemstor jysk provinsby
Men syntes det skræmmende hvis det med synshallerne stadig fungere her i 2023 det er fandme vildt nok - gad vide om det er tilsynene der er for dårlig eller for få - og utroligt at den slags historier ikke er kommet frem i nyhederne og den slags hvis det er sandt nok
Jeg troede det var en levn fra fortiden som var slut
Jeg glemmer aldrig engang en lærling hos min far skulle have synet en gammel Renault 19, den var godt nok ringe men den unge mand ville gerne have plader på så min far lavede en aftale med ham hvis han gad vaske og støvsuge “direktionsvognen” dengang en Volvo 850 min far selv kørte i
Så ville min far lige låne lærlingens R-19 på et sæt prøveplader og køre over og ønske god weekend i synshallen med en lille pose
Hjem kom han til en rengjort bil med en fejlfri synsrapport på en plum rådden 19er
Og bilen havde ikke engang været indenfor i synshallen - men knægten var lykkelig og evig taknemmelig for den gamles tjeneste
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 319
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Korrekt autoriseret forhandler men tro mig tilbage i 80’erne og 90erne der var en bilforhandler en bilforhandler autoriseret eller ej så var de bare stemplet som nogle krejlere
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 695
Selv i starten af 00´erne, har jeg set autoriseret forhandler gør det. Handlede selv med skrot biler en del år.
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 73
jan 2023
Emner: 2 Svar: 13
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
ja, nogen kan bare ikke leve med uvisheden om hvordan den gamle slæde man har købt egentlig har levet, så sover man bedre med en spritny bil med fuld fabriksgaranti, og dertil hørende kæmpe afskrivninger, selv køber jeg altid brugt, vil gerne spare den sum.
Sælger har løjet om tandrem på slutseddel - hvordan står jeg?