586 visninger
|
Oprettet:
Defekt støddæmper {{forumTopicSubject}}
God aften BG
Min erhvervsbil har kørt 150.000 km og er ca. 3,5 år gammel
Der er serviceaftale på bilen hos importøren
Den ene støddæmper foran er utæt og skal derfor skiftes, men fordi der er serviceaftale på og importøren ikke ser det nødvendigt at skifte dem parvis bliver kun den defekte skiftet.
Jeg mener ikke det er trafiksikkert at have en ny og en godt brugt støddæmper på på samme aksel.
Alt fornuft siger at man skifter parvis - MEN er det til at finde noget juridisk på at man skifter parvist nogle steder?
Mvh
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 120 Biler: 3 Svar: 1.034
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
Tænkte det nok.
Jeg må ud og sprøjte lidt olie på den anden støddæmper
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 208
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Men det er sjovt så stor forskel der er imellem mærker.
Har kørt diverse firma biler i årevis parallelt med vores private bil.
Ved Vag er det så småt, at de nærmest kan finde på at kun at skifte en ud af otte bremseklodser. Viskerblade skiftet ikke før metallet skraber på ruden.
Ved Renault var jeg ude for at de skiftede 4 skiver + klodser som så absolut havde kunne køre 30.000 km. mere. Samme bremser var lige efterset af Superdæk i forbindelse med hjulskift. Det var kontrolleret 100% ok. Så fik lidt af en wha saten da jeg hentede fra service.
Men handler jo om hvem der betaler, og hvem der har prokura til at beslutte det.
Ved Vag sidder Semler dynastiet og holder på 100 kr. sedlerne, Renault sender sikkert smilende regningen videre til leasing selskabet.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Det sjovt som sådanne taler aldrig går den anden vej nå det er på deres regning
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
Det er sjovt at du har den oplevelse med VAG
har 2 kollegaer som begge har VW og begge får ALT dækket hele tiden.
Den ene af dem havde en serviceaftale der udløb for nogle måneder siden og derfor skulle bilen til tjek. Man konstaterede at turboen var lettere defekt hvilket betød den blev skiftet 2 dage efter selvom det var lige op til udløb af aftalen.
Men er alt i alt fint tilfreds med min egen serviceaftale...... Jeg er stadig i plus til min fordel og ved at i sidste ende er jeg stadig i plus med over 30% end hvis jeg selv skulle have betalt for de ting der ind til nu er lavet på den.
Der skal også skiftes udrykkerleje på den - her er jeg så spændt på om de vælger at tage hele koblingen med i samme omgang nu hvor bilen kører transport og har kørt 150.000 km.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
lige præcis - kun fordi det er dem selv der skal betale at man kun tager den ene side.
Kan forstå når det er en pære der smutter at man så kun skifter den ene men en så gammel støddæmper forstår jeg ikke.
Defekt støddæmper