{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

e46 330ci sports udstødning til syn {{forumTopicSubject}}

Hvordan er reglerne med sports udstødning til syn?

Har en bmw e46 330 coupé fra 2001, jeg overvejer at sætte bananmanifold på og andet rør med bedre flow. Men hvad siger synsmanden til det? Og hvordan med sports katalysator og anden lydpotte. Hvor meget af det skal være e-mærket? Skal der være e mærker både på manifold, cat og potte? Har hørt at folk får synet systemer med bananmanifold, men ved ikke helt hvad jeg skal stole på. Kan ikke finde komplette e-mærkede systemer nogle steder.

Ved ikke helt hvor meget liv der er i forummet her længere, Håber der er nogle der ved en masse om det som kan hjælpe her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  e46 330ci sports udstødning til syn
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #1   27. sep 2023 Det hele skal være E mærket og godkendt. Og synsmanden går meget op i at det hele er godkendt.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #2   27. sep 2023 Og det bliver svært (umuligt) at finde en godkendt banan manifold til den, da de kommer med kat normalt, og det er oftes "glemt" at blive klistret på banenerne smiley

  • #3   27. sep 2023 Ja bananmanifold med kat findes ikke. Mere om den absolut også skulle være e-mærket

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #4   27. sep 2023 Alt på udstødning på biler efter 1998 skal være E-godkendt smiley



  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 78
    #5   3. okt 2023 Hej. Såfremt den overholder co udledningen og lydniveauet tror jeg ikke synsmanden blander sig. Men racerkats overholder ikke lovens krav m.h.t. co udledning. Bananmaifold er ok så længe det ikke er noget skrammel der bliver monteret. Havde en bmw 525 i med både spældanlæg større dysser chippet og bananmanifold . Den overholdte udledningskravet og der var ingen problemer.

  • #6   3. okt 2023 Hej Torben
    Sad katalysator i manifolden på din? På e46 sidder de i manifolden, hvis jeg skal bruge original i stedet for sports kat, hvordan får jeg så bananmanifold på?


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 78
    #7   4. okt 2023 Hej
    Hvis der findes bananminifold til din i i rustfrit stål skærer du kattene af med en vinkelsliber og svejser dem på manifolden. Men spørgsmålet er så om de kan være der grundet at manifolden måske er længere end de orginale. Det skal du undersøge gør end du begynder at skære. Når du svejser så skal der bruges rustfri tråd og ikke den gængse co 2 tråd. Ellers TIG svejsning. Og bananmanifold giver kun noget dvs bedre ydelse når du er højt oppe i omdrejninger ellers ikke. Men det skal kombineres med f.eks andre knaster chip m.v.


  • #8   4. okt 2023 Hvilken årgang var din bmw?

  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 78
    #9   5. okt 2023 Hej det var en 1992 525I 24 ventilet vanos. Monteret med større dysser ( der laver man en dysseberegning ud fra HK den kan yde) KN filter Schrieck knaster , udskiftning af olietyve kold luft fra front til indsugning, bananminifold . Chip fra dbilas i Tyskland dog ikke optimeret til andre knaster . Fik ikke målt efter montering knastaksler men mellem 230 og 235 HK. Havde 225 før isætning af sportsknastaksler. Motoren havde gået 302.000. Skiftede filter for hver 2500 km og olie og filter for hver 10.000 km. bensinfilter for hver 60.000 samt olie i gearkasse og bagtøj også for hver 60.000. Mener jeg havde 280 nm i moment

  • #10   7. okt 2023 Hmm ja okay hvis den er fra 92 er den fra før E-mærke loven, så måler de bare på den og går ikke op i godkendelser

Kommentér på:
e46 330ci sports udstødning til syn

Annonce