{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Registreringsafgift på veteranbil {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nogen der har erfaring med indregistrering af veteranbiler, hvor handelsprisen kan være svær at dokumentere, men hvor denne er
under nyprisen?

BIlen er til salg for 30.000 kroner (uden afgift), men nyprisen er 113.000 kr. Det vil derfor være ret fordelagtigt at betale afgiften af handelsværdien.

Jeg har kig på en bil, men det er den eneste af sin slags der til salg i danmark.

Mvh Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Registreringsafgift på veteranbil
  • #1   12. okt 2023 afgift på veteranbiler er kun 40% af nyprisen uden afgiftt

  • #2   12. okt 2023 Er det fordi man som importør kan vælge:

    a) afgift ud fra nuværende handelsværdi
    b) afgift ud fra historisk nypris

    Er det noget man kan angive? Ellers så forstår jeg ikke spørgsmålet.


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 73 Emner: 3 Svar: 79
    #3   12. okt 2023 Registreringsafgiften er sat op fra 40% til 75%:
    https://www.boosted.dk/giver-ingen-mening-vaegtafgiften-paa-veteranbiler-stiger-aar-for-aar-3/


  • #4   19. okt 2023 Afgiften fastsættes ud fra den laveste af de 2 tal uanset hvad, så man kan ikke snyde sig selv.

    Afgiften bliver sat ud fra 75 procent af nyprisen som reglerne er nu, men hvis handel/markedsværdien er mindre end denne, betales afgift af 100% af markedsværdien.

    Grundet de forholdsvise lave nypriser på biler fra 60'erne og 70'erne, fastsættes afgiften normalt altid ud fra nyprisen (som ikke justeres for inflation).

    Jeg sørger derfor nogen, der har oplevet at trods en lavere markedsværdi, var det nødvendigt at betale afgift ud fra nypris, fordi markedsværdien ikke havde noget grundlag.

    Det er for at undgå at skulle betale 30.000 i afgift for en bil der slet ikke er det værd.


Kommentér på:
Registreringsafgift på veteranbil

Annonce