{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

sabeen A
sabeen A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvad kan politiet se af lovovertrædelser iforb. med nummerplader {{forumTopicSubject}}

Hvad kan politiet se af lovovertrædelser iforb. med nummerplader. Kan Politiet se hvis man har lånt sin bil ud til en ven, der er stoppet med narkokørsel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan politiet se af lovovertrædelser iforb. med nummerplader
  • #1   10. jan hvis du har fået en hilsen for det så ja men hvem ved hvad de kan lave af noter om div biler og folk uden vi kan se det

• #2   10. jan det er registreret under nr.pladen, at der er foregået noget uha.

f.eks hvis en uden kort, har kørt i bilen, vil den sige pling på deres scanner.

men så længe føreren er 'clean', betyder det vel ikke noget man bliver stoppet.

• #3   11. jan de kan se det hvis bilen har været brugt i forbindelse med noget, feks narkokørsel eller sprut. Derudover kan de også se det hvis bilens ejer har været dømt for narko/sprut eller ikke har kørekort. Endvidere kan de se det hvis der er restance eller manglende forsikring.

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 196
    #4   11. jan Som de andre skriver, så kan der være noter på ens nr plade. Var selv ude for det, da jeg købte en midlertidig bil, af en gut som åbenbart var lettere kendt i salgs miljøet, inkl politiet. Så de første 3-4 gange jeg mødte dem, blev jeg trukket over til en "rutine kontrol" Jeg havde intet at skjule, men efter 2 stop på en uge, så bliver man da lettere negativ. Og ved 4 slettede de notatet, da de kunne se at jeg intet havde med tidligere ejer at gøre, og at bilen var clean ..

Så jhvis det er sket for dig, så forvent at blive trukket ind til "rutine kontrol" smiley

• sabeen A
    sabeen A Tilmeldt:
    dec 2014

#5   15. jan Så dvs. hvis jeg har lånt bilen ud til en ven som er blevet sigtet for noget narko, så vil politiets automatiske scanner, kunne se det i systemet? Altså på bilens nummerplader? jeg troede kun de slå ejeren op?

• sabeen A
    sabeen A Tilmeldt:
    dec 2014

#6   15. jan Og kan de gemme disse oplysninger om køretøjet sålænge de vil?

• #7   15. jan det kræver at din ven bliver stoppet i bilen for at de kan sætte ham i forbindelse med bilen. Det følger bilens nummerplader, ikke ejeren.
    som regel vil oplysningerne blive slettet igen hvis bilen skifter ejer.

Kommentér på:
Hvad kan politiet se af lovovertrædelser iforb. med nummerplader

Annonce