{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

At sende en rykker for hærværkssag? {{forumTopicSubject}}

Jeg har som nogen nok har læst her i forummet haft hærværk på min supra og manden som gjorde det blev fanget på fersk gerning så sagen har jeg selvfølgeligt vundet med et erstatningskrav

Men manden fik 14 dage til at betale mig det skyldne beløb og det har han ikke gjort, derfor skal jeg nu have fundet ud af hvordan man afsender en "rykker" korrekt, har snakket med min bank, men de kunne desværre ikke rigtigt hjælpe mig med det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sende en rykker for hærværkssag?
  • #1   21. jan 2011 ring til politiet og hør hvad de kan gøre ved det eller en advokat

• #2   21. jan 2011 tag ud og skyd ham. . . .

• #3   21. jan 2011 Tror du skal have fat på en advokat.
    Så kan du trække ham i fogedretten, hvis han bliver ved med ikke at betale.

• #4   21. jan 2011 Du skriver bare, at han bedes indbetale det skyldige beløb inden 8 dage. Herefter sendes én til - og til sidst giver du ham et par uger, inden du går videre til en advokat med henblik på inkasso.

Det er en sej omgang. Og den bliver dyr for dig smiley

• #5   21. jan 2011 *Monster-racing *: Politiet har sendt mig en procedure jeg skal følge og det første punkt hvis han ikke betaler er at jeg skal sende ham en rykker, de kan desværre ikke hjælpe mig med at sende den da det skal gøres privat smiley jeg vil helst ikke til at betale dyre domme for advokater eller inkassofirmaer i første omgang

hvis han ikke betaler rykkeren har jeg mulighed for at slæbe ham for fogedretten, men det er jo svært at plukke en skaldet mand, selvom jeg gerne ville!

• #8   21. jan 2011 Ikke alle omkostninger - kun nogle af dem. Det er desværre altid en dårlig forretning for kreditor.

• #9   21. jan 2011 satme utroligt at man ikke kan gøre en skid ved det hvis ens bil blir smadret, det er bare ærgeligt i danmark :S medmindre man har penge som skidt, så har man naturligvis mulighed for at køre ad rettens vej, men jeg står rimeligt dårligt økonomisk i og med min bil er blevet smadret og jeg har været nødt til at anskaffe mig en ny

• #10   21. jan 2011 Ricko, hvis du står VIRKELIG dårligt økonomisk, så kan du jo søge fri process, så slipper du da for regningen.

Men ring nu til noget forsikringsselskab og be om advokathjælp for du skal have sendt en rykker.

• #11   21. jan 2011 Hvis du har et ordenligt forsikringsselskab, så burde de betale i første omgang, og så lave regres mod manden, nu hvor han er kendt skyldig i hærværk...

• #12   21. jan 2011 Kenneth C: forsikringen på bilen er opsagt, havde ikke råd til at lade den stå med plader på. Har selvfølgeligt forsikring på min corolla ved gf, men jeg går ikke ud fra at de vil hjælpe med min supra ?

• #14   21. jan 2011 Morten D: det er ikke meldt til forsikringen da jeg ikke havde kasko, havde jeg haft kasko så havde jeg fået pengene fra forsikringen i første omgang jo, men ja, bilen var forsikret på tidspunktet ved thisted forsikring

• #15   21. jan 2011 Jeg har advokat hjælp via indbo forsikringen.

Anyway så kan du godt nsakke med en advokat gratis og om i kan søge om fri process.

Kommentér på:
At sende en rykker for hærværkssag?

Annonce