{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.234 visninger | Oprettet:

Garanti/reklamation - Omlakring af bil {{forumTopicSubject}}

Hej! Er der nogen som ved om der er garanti/reklamationsret på omlakering af bil? Jeg vil meget gerne have hvis nogen har en henvisning til et sted hvor det står?

Sagen er den at jeg for under 2 år siden fik omlakeret min bil, men nu er der mange steder på bilen hvor der er begyndende rust, både småting og helt op til en to-krone størrelse.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti/reklamation - Omlakring af bil
  • #1   6. apr 2011 med eller uden kvitte

• #2   6. apr 2011 i første omgang skal du få afklaret, om det er indefrakommende rust, eller om det er grundet stenskud.

Men som grundregel, er der gået over 2 år, så det op til værkstedet om de vil lave det eller ej.

Var det en forsikringsskade?

• #3   6. apr 2011 Tjek om det sted du har fået den lakeret er med i FIA

http://www.fai.dk/

og om de tilbyder KS 2000 garanti

http://ks2000.fai.dk/Din-Garanti/KS-2000-Garanti.aspx

• #4   6. apr 2011 På forbrugerstyrelsen kan du finde alt hvad du vil vide, og evt kan du tage kontakt til dem. De er flinke, de hjalp mig i en sag og jeg vandt takket være dem smiley

• #5   6. apr 2011 Tror s'gu ilkke du får nogle til at lakere på en gammel bil, hvis de skal garantere, at den ikke vil ruste i 2 år!

• #6   6. apr 2011 Mange tak for alle svar allerede. Jeg kigger lige nærmere på det hele som i er kommet med.

...og det er med kvittering smiley

• #7   6. apr 2011 nu er det jo heller ikke en helt ny bil du har jo

• #8   6. apr 2011 på sådan en gammel bil og i øvrigt bil som er kendt for at ruste gevaldigt,kan du kigge i vejviseren efter garanti,kun på lakering af nye dele,at der kommer rustpletter,kan ingen maler garantere for at der ikke gør,med mindre det er nye plade dele der bliver lakeret,samt dækker garantien kun på plade dele der er lakeret på begge sider,så alt hvad der hedder karosse,gives der normalt kun 6 mdrs reklamationsret på,og nye pladedele som bliver lakeret afmonteret,er der 2 års reklamationsret på...

ved at mester nægter at give garanti på biler ældre end 12 år,og hvis vi endelig skal lakerer det og give garanti,ligges der 40% oveni normal prisen!

• #9   6. apr 2011 Det er da ligemeget om det er en ny eller gammel bil, derfor skal arbejdet da stadig gøres ordentligt?

• #10   6. apr 2011 kuhlmann: det kan vi hurtigt blive enige om,men du kan på ingen måde garantere at der ikke kommer rust på så gammel en bil,med mindre du sliber hele bilen helt ned til metallet og derefter starter helt forfra,så snakker vi om ca 100 arbejdstimer alene i slibearbejde,mon der er nogen der vil betale for det smiley

• #11   6. apr 2011 God pointe smiley

• #12   6. apr 2011 vi giver feks garanti på de områder som vi har lavet,men hvis der så kommer en rustplet 10 cm inde på en gl skærm feks,et sted som vi godt nok har lakeret,men hvor der ikke var antydningen af rust da lakeringen blev udført,så dækker vi intet...
    tit og ofte er det pladesmeden der har været en sjuskerøv og ikke fået fjernet al rust inden de bare smider et nyt stykke plade i,og er der rust imellem 2 plader,feks i en skærmkant,kan du lave lak arbejdet nok så godt,men rusten vil på et tidspunkt vælte frem igen,desværre er det så maleren der får skylden ..

• #13   6. apr 2011 De er desværre ikke med i FIA

...det er forresten ikke en forsikringsskade

Jeg kan godt følge dig i det du siger Bo

Til AUTOLAKEREN i forhold til det du siger kan jeg sagtens følge dig. Men sagen var den at jeg sagde til firmaet som skulle omlakere den at de inden skulle lave alt rust i bilen, så derved er jeg nok blevet lidt skuffet over at jeg under 2 år, har så meget rust allerede

• #14   6. apr 2011 Jens: kan jeg sagtens forstå,men igen er det en gammel bil,som ruster de mest besynderlige steder,og maleren som har malet den,har ikek en jordisk chance for at se begyndene microskopisk rust inde under den gamle lak,og hvis der så også har været svejset i den uden at pladesmeden har lavet sit arbejde ordenligt,ja så er det umuligt at undgå desværre,har der først en gang været rust som ikke er lavet korrekt,ja så vil det blive ved med at komme igen uanset hvad du gør,bare det at pladesmeden sætter sin finger på rå metal,er nok til at starte den kemiske reaktion imellem luft og fugt,som rusten kommer af,og det er yderst sjældent jeg ser pladesmede bruge handsker når de arbejde med ny plade,eller sørger for at seale og behandle pladen ordenligt

• #15   6. apr 2011 Ja kan sgu godt se det. Jeg havde nok håbet på lidt af et mirakel smiley Det var nu jeg skulle undersøge sagen inden de 2 år, hvor jeg måske havde en chance for at påpege det.

• #16   6. apr 2011 at maleren så ikke har informeret dig ordenligt,det er for dårligt,men det forsvinder din rust jo desværre ikke af...
    på ældre biler,bruger jeg meget at sandblæse alt rust,for at derefter bruge 2 kombonent epoxy(den gode gamle giftige) inden der kommer det mindste spartel på,så plejer det at holde 4-5 år inden der kommer noget igen

• #17   6. apr 2011 Hvor bor du i landet så kan du sgu ordne det rust jeg har smiley

• #18   6. apr 2011 he he nordjylland,men har nu ikke tid til noget før i september eller lign smiley

• #19   6. apr 2011 hehe okay det er lidt lange udsigter smiley

Kommentér på:
Garanti/reklamation - Omlakring af bil

Annonce