{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Brand og hærværks spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej. Sad lige og diskuterede med en fra mit arbejde idag. Spørgsmålet var at hvis ens bil brænder eller blir dømt (total) skadet pga hærværk og ens kasko forsikring skal gå ind og dække, stiger man så i forsikring efterfølgende? Min kollega mente at man steg i forsikring og jeg mener den ikke gør.

Fx. hvis man holder på en parkeringsplads og bilen der holder ved siden af ens egen begynder og brænde og der går ild i ens egen, så kan det da ikke være rigtigt at man stiger i forsikring fordi ens bil er udbrændt?
For den sags skyld heller ikke hvis ens egen bil brænder selv.

Det samme gælder vel hvis der er nogen der laver hærværk på ens bil og den blir dømt totalskadet.

Kan forstå at man stiger i forsikring hvis man er skyld i et færdselsuheld.

Min kollega siger lige så snart forsikringen skal udbetale noget for et uheld, brand og hærværk så stiger man i forsikring.


Håber der er nogen der kan hjælpe for der står en kasse øl på højkant:P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brand og hærværks spørgsmål
  • Alany .
    Alany . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 189
    #1   27. apr 2011 Det afhænger af om du har fast præmie eller på trin-præmie..

  • #2   27. apr 2011 vi snakker når man ikke har fast præmie smiley

  • #3   27. apr 2011 det kommer altså en på mere om det er fast præmie eller ej... vi har tegnet så hvis skaden ikke er "selvforvoldt" (mildt sagt så længe vi ikke selv forvolder skaden på bilen) så stiger vi ikke i forsikring, men køre vi galt i bilen så stiger vi. kan ikke huske hvad det hed... men det koster lidt ekstra om året og dækker hærværk, brand, faldene genstande og sådan.

  • #4   27. apr 2011 Hvis d har friskadedækning i din forsikring, så slipper du for stigning.

    Friskade:
    I hvilke skadesituationer bruges forsikringen?
    Friskadeforsikringen bruges for eksempel i forbindelse med:

    brand, lynnedslag og eksplosion
    tyveri og røveri
    at genstande styrter ned og rammer bilen
    skader på bilens glas
    Hvordan fungerer friskadeforsikringen i skadetilfælde?
    Hvis forsikringen er med bonustab, gør friskadeforsikringen, at der ikke flyttes til et dyrere pristrin i forbindelse med ovennævnte skadesituationer.
    Den giver muligheder for reparation ved glasskader.
    Den bortforsikrer i nogle tilfælde en eventuel selvrisiko.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #5   28. apr 2011 VW golf sælges ©

    Det kommer helt an på omstændighederne ved hærværket eller brand og hvad der står i dine betingelser.


  • #6   28. apr 2011 hmm så har vi begge lidt ret:)

    Takker for hjælpen


Kommentér på:
Brand og hærværks spørgsmål

Annonce