{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.242 visninger | Oprettet:

Vedr. Stelnummer i Pajero {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt en Pajero, ved en forhandler for en del måneder siden.
Da jeg så ville til syn, her for nylig, finder jeg ud af at der åbenbart er svejset et nyt stelnummer på bilen, altså det originale stelnummer, men på en ny plade, da der er blevet udskiftet et stykke i vangen.

Problemet er bare at det stykke papir der lovliggør ihugningen (ihugningsattesten) ikke er noget jeg har fået med.
Jeg har efterfølgende forsøgt at finde forhandleren, han findes så ikke længere. Ellers var det jo hans ansvar.
Jeg har kontaktet SKAT, og fået dem til at prøve at se i deres system om der findes noget på bilen, der har jeg ikke hørt mere fra dem.

Problemet er bare at jeg ikke har noget på den, og derfor ikke kan få bilen synet.

Nogen der kan hjælpe, eller ved hvad FA.... man gør i sådan en situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. Stelnummer i Pajero
  • #1   24. maj 2011 der er ik noget at gøre uden det stykke parpir er bilen ik meget værd.

• #2   24. maj 2011 En hvilken som helst synsvirksomhed må kunne gå tilbage i deres system og dermed finde ud af hvor den er synet sidst. Der kan de også se hvilken synsmand der har synet den.

Så er det vel bare at køre til ham og sige: Kan du huske denne bil? Det er vel begrænset hvor mange gamle pajeroer han syner.

Hvis bilen svarer til hans erindring vil han vel udstede en ny attest...

• #3   24. maj 2011 Ja ik? Det vil jeg også mene... Det virker jo bare underligt at han dumper den på det

• #4   24. maj 2011 Får lavet det samme som ham gutten gjorde på bilen bortset fra at du denne gang får papir på det???

• #5   24. maj 2011 det er bare ik så lige til havede samme problem med en patrol bøvlede med det et par mdr men blev så træt af det og købte så en anden ramme med stel nummer og flyttet alt over på.

• #6   24. maj 2011 Mr. B.
    For at få en ihugningsattest, så skal du have det gamle stykke vange, med stelnummeret, eller fremvise det INDEN du går igang...

• #7   24. maj 2011 NORMALT Hvis stelnummeret ikke kan aflæses, skal man kontakte Told og Skat eller et motorkontor. Her skal bilen fremvises, og man vil så få en attest, der tillader, at et nyt stelnummer hugges ind i bilen.

Hvorfor ikke gøre det?

• #8   24. maj 2011 Mr. B, jeg har talt med SKAT, og der er ingen der kan fortælle mig, hvordan og hvorledes. Har endda talt med Central Registret for Motorkøretøjer, og de sagde bare de ikke kunne hjælpe...

• #9   25. maj 2011 @ Kris J

Nu har jeg haft ringet til Centralregisteret og alle motorkontorer på tlf. nr. 72 22 18 18

http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/Borgerservice/nummerpladerogregistrering/

Og jeg har tastet mig igennem til det hvor de kan svare angående registrering af bil, nummerplader osv.

> Gutten jeg fik fat i sagde at dette ligger under trafikstyrelsen og man skal kontakte dem på 72 26 70 00.

Hav dit stelnummer parat og ring til dem!

• #10   26. maj 2011 Hey Mr. B.

Tak for det, men jeg ringede faktisk til trafikstyrelsen som noget af det første, og snakkede med en der hedder Allan derinde. Som skulle stå for de ting.
    Og de siger at det dokument er et enestående dokument, der ikke bliver gemt nogen steder, men det tror jeg sg ikke på, så er man jo på røven, hvis ens hus, fx. brænder eller lign. og derved mister sine dokumenter.

Så det er sg ikke så fedt! smiley

Kommentér på:
Vedr. Stelnummer i Pajero

Annonce