2.044 visninger
|
Oprettet:
sælge bil med pant. {{forumTopicSubject}}
aften bg.
ville lige høre om der er nogle der ved hvad lovgivningen er for at sælge sin bil med pant i hvis man aligevel indfriere gælden med køber ?.
dette kan vel godt lade sig gøre at køber kommer og overføre så direkte til dem der har pant i bilen ?
¨på forhånd tak
okt 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 441
ved bare det gør det meget svære og sælge for der er ikke mange der stoler på hinanden :).
hvad så hvis man bytter bil til noget nyer og forhandler ikke giver hvad der er i rest gæld i bilen og man opretter nyt lån på den nye bil er det så muligt og få flyttet den gæld med over ?
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 440
Først blev jeg fejlinformeret, men senere blev jeg klogere.
Pant i bil følger bilen, dvs. hvis du vil have pantet i den gamle bil flyttet over på den nye, skal der oprettes nyt lånedokument. Det har desværre nogle omkostninger, da stelnummeret er forskelligt fra bil til bil, også selvom finansieringsselskabet er det samme.
Jeg sparede alle stiftelses omkostningerne ved at låne pengene i banken. Så min bank indfriede faktisk pantet i min gamle bil. Oven i købet til en billigere rente, end hvad forhandleren kunne tilbyde ved hans partner.
sælge bil med pant.