{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af TV 280 kr.
  • Rep. Af asko opvaskemaskine 799 kr.
  • Elektriker - Udskiftning af 2 udendørslamper og opsætning af 1 pendel 1.500 kr.
  • Egeføj 2.800 kr.
  • VVS-installatører. Tømme vand ud af opvaskemaskine 668 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sænkning regler
  • #1   11. jul 2011 50 cm til underkanten af forlygter og 25 til underkanten af tågelygter

  • #2   11. jul 2011 husk at den undervogn skal være godkendt til din model (tuv)
    men mener det er 50 cm fra jorden og op til din forlygte? smiley


  • #3   11. jul 2011 hvis du har en godkendelse må du sænke mere end 40 mm.
    Lygtehøjden skal Altid overholdes.
    Nærlys 50 cm fra jorden
    Tågelyslygten 25 cm fra jorden


  • #4   11. jul 2011 Som de andre så flot skriver, så er det 50 cm fra jorden og til underkanten at lygten - jeg har lige reddet mig en synsindkaldelse for at sænke bilen for meget.. Og så skal du selvfølgelig huske at læse på din TÜV-godkendelse hvor meget du må sænke og den stadig gælder ..

  • #5   11. jul 2011 det er en godkendt undervogn , mange tak for hjælpen .
    hvor på TUV godkendelsen står der hvor meget den må sænkes ?


  • #6   11. jul 2011 jep, 50 cm fra vejen og op til lygten... og ik en halv centimeter mindre, det kan jeg skrive under på! fucking regl-rytter-danmark! Ud af ren nysgerrighed gad jeg godt vide om diverse ferrari/lamborghini'er overholder de regler, eller om de har deres egne? nogle som ved det? for de er sgu da altid temmelig tæt på jorden....

  • #7   11. jul 2011 Det er rigtigt med lygtehøjden som de andre siger, men skal bilen være ultralav så skal du huske denne her.

    - Dele, der indgår i transmissionen mellem betjeningsanordning og styrende hjul, og som ikke er beskyttet af faste dele på køretøjet, skal være anbragt mindst 0,15 m over vejbanen.


  • #8   11. jul 2011 Jesper hvor kom det lige fra??

    Mener bare om det er din egen lov eller??


  • #9   11. jul 2011 da jeg var til syn brokkede BEGGE synsmænd sig over at der ikke var de 15 cm fra vejen og op til udstødningen, så der er vel noget om det....

  • #10   11. jul 2011 Ellers ska jeg da tilbage og brokke mig!!!!

  • #11   11. jul 2011 W/C/C -
    Det er fra www.fstyr.dk
    - PDF filen der er.

    Gældene betingelser for syn, hvis du virkelig vil have kilde på det smiley


  • #12   11. jul 2011 Tilllæg:
    - PDF Filen
    - Under "4. Styre apperat"
    - Generalle bestemmelser
    - så skulle i gerne kunne finde punktet.



  • #13   11. jul 2011 Så så drenge.. smiley

    Det var skam ikke for at skabe diskution.. Men derimod fordi jeg ganske simpelt ikke har hørt om det før, og er faktisk mekaniker.. (LIDT SKIDT)

    Og hvad der er endnu værre er at jeg lige har skam sænket chevetten igår.. Den holder reglen til lygtekant , men tror sgu de 15 fra undervognen kniber smiley


  • #14   11. jul 2011 W/C/C -
    Det er sq det samme med mig mester, har da osse bare skudt ventoen
    i sænk.

    - Tror det er en regel man ser lidt igennem fingrene med.
    michael J slap dog ikk hehe smiley


  • #15   11. jul 2011 Michael J:
    Synsmændene gør såmænd bare deres arbejde.. ( Dog nogle bedre end andre )

    Rammer vi en stor sten eller lignende, og bliver rykket af vejen pga en for lav undervogn skal det jo også gerne være så de har deres røv fri..

    Jesper:

    Jeg vidste det bare personligt ikke, derfor jeg spurgte ind til det.

    Problemet med at jeg lige har rykket min ned, er at der blev sgu nok modificeret et par ophæng, og forbro for det.. Lidt noget skidt. smiley


  • #16   11. jul 2011 Jesper: Det glæder mig at andre kan more sig på min bekostning ;-)...

    ja i know, ved godt de bare gør deres arbejde men det er så lidt det drejede sig om... og undervognen var endda godkendt, har papirer og det hele... I mine øjne er den regl med 50 cm op til lygten ren lort.... om de er 5 eller 50 cm over jorden ved man godt at man ik køre ind i dem... og helt ærligt, std undervognen er elendig i forhold til denne her jeg har nu, så det er sgu ik fordi bilen er farligere eller mere usikker, tvært i mod...
    Men der er selvfølgelig ingen undskyldning, regler er regler, os selvom det er lorte regler!


  • #17   11. jul 2011 det skal lige siges at bilen er sænket 40/40, så den er omkring 53cm over jorden fra fabrikken... ik meget at gi af....

  • #18   12. jul 2011 Jeg kan kun give dig ret ..

    50 cm reglen er helt hen i vejret.. Alfa romeo spider , fra 80erne er fra farbrikken 47 cm til lygte kanten. dvs den skal du faktisk hæve..

    helt hul i hovedet.


  • #19   6. okt 2011 Classic Custom W: hvordan kan det være at den skal hæves, hvis den er typegodkendt i landet så må den vel kunne gå igennem som standard...

    det lyder som en røver.. (så ville man faktisk blive stoppet med det samme ved at køre ud fra forhandleren, det kunne da være god griner)

    så kan man jo heller ikke få synet diverse sportsvogne orig. lave..?

    i øvrigt så må hjulene heller ikke skrabe på.. så hvis sænkningen betyder at hjulet går på skærmene så kan det heller ikke synes..(hvis det opdages smiley


  • #20   14. okt 2011 Jaa nu ved jeg såmænd godt der er type godkendelse, der gør den er lovlig.

    Men hvor mange af vores inhabile betjente ved det??



  • #21   14. okt 2011 hehe good point smiley

  • #22   30. maj 2012 d) at køretøjet kan styres, selv om en eventuel hjælpestyring svigter.
    Pa° typegodkendelsen kan være anført, om bil er forsynet med et-kreds eller to-kreds hjælpestyring. Bil kan godkendes med to-kreds hjælpestyring, selv om der pa° typegodkendelsen er anført et-kreds hjælpestyring.
    (2) Betjeningsanordning skal være nem at betjene, og dens bevægelsesretning skal svare til den tilsigtede retningsændring for køretøjet.
    (3) Styrehuset skal være solidt fastgjort til de bærende elementer, og alle samlinger i styreapparatet skal være forsvarligt sikrede.
    (4) Dele, der indga°r i transmissionen mellem betjeningsanordning og styrende hjul, og som ikke er beskyttet af faste dele pa° køretøjet, skal være anbragt mindst 0,15 m over vejbanen.
    (5) Der ma° ikke pa° grund af slid eller lignende forekomme væsentligt slør i styreap- paratet som helhed eller i dets enkelte dele.
    Hvorvidt et mindre ratslør kan tillades, afhænger af køretøjets art og af, om rat- sløret under hensyn til styretøjets konstruktion ved reparation eller udskiftning af enkelte led kan nedbringes effektivt. Der bør herved lægges vægt pa°, at ratslør er mindre farligt ved langsomt kørende køretøjer og ved køretøjer med stor ud- veksling i styremekanismen. Ved ma°ling af ratslør bør i almindelighed ikke med- regnes den ratbevægelse, der hidrører fra elastiske deformationer i styreapparatets forskellige dele, som skyldes den store drejningsmodstand, na°r køretøjet holder stille.


Kommentér på:
sænkning regler

Annonce