{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  max tun på 45 knaller uden klip
  • #1   17. jul 2011 Du må slet ikke tune dem. Så nemt er det. De må ikke køre mere end 45km/t uanset hvad. Bliver du snuppet på en der kan køre hurtigere, så giver det bøder, og hvad de ellers kan finde på.

• #2   17. jul 2011 fuck bøderne.
    Vil bare vide hvor grænsen går før det går ud over kortet. smiley

• #3   17. jul 2011 det er nemlig umuligt at opspore en rs50 i omegnen af LF der ikke er tunet maxx

• #4   17. jul 2011 ind på scooter galleri det må de kunne svare på det

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #5   17. jul 2011 De sender den til syn hver gang du bliver stoppet og den er for hurtig???

Så piller du dit tun af den, for at få den godkendt...

Det gider du ikke gøre særligt mange gange....

• 87
    87 Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Følgere: 4 Svar: 263
    #6   17. jul 2011 Samme regl som til bil, ved 30 % er der klip smiley

• #7   17. jul 2011 TAK CHR
    så ved jeg hvad den skal holdes under smiley

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#8   17. jul 2011 Jamen du skal pille det af, hvis de kalder dig til syn jo...
    Virkelig ikke besværet værd... smiley

• #9   17. jul 2011 nej i know.
    Men skal lige skaffe en først. og så må jeg stille og roligt lave den lovlig.
    Det er også begrænset hvad synsmanden kan se jo smiley

BTW. er det en normal bilsynsmand der tjekker sådan en ?
    For så er det intet problem da jeg har en ven der er synsmand ;P

• #11   17. jul 2011 Uranpanda

Det viser jo endnu engang bare den gennemsnitlige intelligens herinde, at folk de konstant søger muligheden for at gøre noget der er ulovligt. At folk de dog ikke snart lærer det.

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#12   17. jul 2011 Ja ok....

Der er sgu sket meget siden jeg kørte pizza på dominos på en 45(90) scooter.... smiley

• #13   17. jul 2011 HALLO ?
    hold nu jeres kæft med al jeres moralprædiken pis!
    jeg skriver hvad reglerne er for dette da jeg (SOM OVERSTÅENDE) ikke kan finde en der er lovlig, at gøre sådan en lovlig tager lidt tid og ville vide om det var for risikabelt at køre på den i mellemtiden.

uranpanda, flot sagt ! virkelig !
    Hvis jeg havde tænkt mig at lave den slags jernedøde stunts på en knallert gør jeg det nok også på en MC, tror du ikke ?

JEG SPØRGER MHT LOVGIVNINGEN!,

det var da ufatteligt hvordan folk drager forhastede konklutioner,
    Hvis man nu læste ville man se jeg faktisk GERNE vil have en der var LOVLIG.
    jeg er ikke så dum at jeg tror det svage lille stel samt lette maskine og skod bremser / Dæk kan klare at flyve rundt med 100+ i timen når de er designet til 45.

min bil kan da også runde de ca 180
    det betyder ikke jeg køre sådan rundt ?
    hvis du kigger i min profil finder du ingen biler der har været ude for uheld, så du skal ikke belære mig om hvordan man køre ansvarligt.

• #14   17. jul 2011 Kim-philippe B

de er så ikke lavet til hverken 30 eller 45 km/t de er alle scootere og gear knallerter er lavet til 80 km/t

men lige så snart de kommer her til dk blir de begrænset i hoved og røv.... og jo en rs 50 kan sagtens tåle at køre 100+ og det er der faktisk mange gear knallerter der kan... de fleste af dækne kan klare helt op til 150 km/t

en rs50 er også lavet som mc så hvorfor ikke bare købe sådan en istedet... ??

• #15   17. jul 2011 andersen, ja men uanset hvad så er de ikke lavet til at køre så hurtigt som mange af dem gør.

Skal også have en mc om nogle måneder, men skal lige have kortet på plads først, derfor stiller jeg lige min tørst lidt med en knallert til lidt sjov smiley

• #17   17. jul 2011 uanset hvad uranpanda synes jeg det er super røvet af dig at sætte mig i bås med dem der gør trafikken usikker sådan uden vidre at kende min færdsel i trafikken !
    men tak for hjælpen anyways.

• #18   17. jul 2011 Uranpanda .

burde være lavet om... anden kan man blir taget på en ulovlig scooter blir den taget og det følger personen og ikke scooteren/knallerten

Stor knallert (45)

Bøder, hvis knallerten måles på rullefelt
    Hvis knallerten bliver målt til at kunne køre 60-63 km/t:

1.gang: 1000 kr. i bøde
    2.gang: 1000 kr. i bøde
    3.gang: 1500 kr. i bøde
    4.gang eller flere: 2000 kr. i bøde
    Hvis knallerten bliver målt til at kunne køre 64 km/t eller derover:
    1.gang: 1000 kr. i bøde
    2.gang: 1000 kr. i bøde og knallerten bliver konfiskeret. Knallerten bliver konfiskeret, uanset om du kun har kørt 64 km/t eller derunder. Knallerten bliver også konfiskeret, selvom det er en, du har lånt.
    Fartbøder
    ¦Kører man mere end 45 km/t eller hurtigere end færdselstavlerne viser, koster det 500 kr. i bøde.
    ¦Kører man mellem 59 og 72 km/t, koster det 500 kr. i bøde og et klip i kørekortet.
    ¦Kører man mere end 72 km/t, koster det 1500 kr. i bøde samt betinget frakendelse af kørekortet.
    >> Hvad er betinget/ubetinget frakendelse af kørekortet?

• #19   17. jul 2011 ubetinget frakendelse betyder at du ikke kan gå op til en køreprøve/teori og få det igen for ca 800 dkr. det er hele svineriet om igen samt en bøde + en periode hvor du ikke må tage kort (normalt er det 3 måneders tid alt afhængig af dommeres kendelse)

betinget -
    Ja så har du chancen ved at gå op til prøverne, består du slipper du med klip / bøde.
    Dumper du. så får du ubetinget straffen.

Ret mig hvis jeg tager fejl

• #20   17. jul 2011 Som en lille tilføjelse kan jeg sige at jeg engang har haft en rs 50 som jeg blev stoppet på... den kørte max 80, og nu ska jeg ik ku sige om reglerne har ændret sig, det er trods alt 5 år siden, men jeg kom en tur i retten pga de mente den var forkert registreret når den kørte så hurtigt, den skulle registreres som mc... endte med 5000 kr i bøde...

• #21   17. jul 2011 så vidt jeg ved så må du tune din 45 knallert lige så meget som du må med din bil? men du må bare ikk køre mere end de 45 på den selv om den kan...

en bil/mc kan jo os køre mere end 130 som er max hastighed i danmark

men ikk helt sikker på det men syns jeg at ha fået af vide ved politiet men som sagt hæng mig ikk op på det

• #22   17. jul 2011 Anders C

det er forkert...

• #23   17. jul 2011 Du må tune den lige så tosset du vil uden det koster kortet

Men køre du mere som 45kmt så falder der bøder.. Og du ved vel selv hvor mange % du skal over før at kortet er væk

En kammerat mistede kortet på såen RSer .. han kørte 85kmt

Er selv blevet stoppet med 75kmt .. da skete der ikk en skid

• #24   17. jul 2011 Erik A du må sku da ikke tune den.

Så må man vel os tune en 30 knallert men bare ikke kører mere en 30km/t ??

Man må ikke tune den overhovedet.

• #25   17. jul 2011 jeg har en til salg den er kåret som dk´s flotteste gear maskine i 2011 du kan se den på scooter galleri der er også nogle foto i album men tjek den ud så kan du jo skrive hvis du vil handle men den er ikke billig
    http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=272833

• #26   17. jul 2011 det så latterligt de er droslet sådan kun i dk de fourener meget mere med drosling og i alle andre lande køre de uden drosling,og folk har jo kørekort til bil/mc så de kan sagtens styre de 80 de nu ca rander uden drosling i,lige netop i dk er den regl latterlig med drosling synes jeg.

• #27   17. jul 2011 Michael

Så havde du garanteret en cylinder på over 49ccm? smiley
    Feks 70-80ccm? smiley

• #28   17. jul 2011 med den opsætning der er på min søns nu så går den ca 145 kmt efter gps og den er rimlig hurtig men det er ikke lovligt at tune den selv om det er en 45 kmt i kan læse under min søns profil hvad der sker når man bliver taget på en 45 uden nummer og kort men det gik godt denne gang men der er vist kommet en ny regl om hvis man ikke har kørekort så kan den blive udsat hvis man bliver taget på en 45er

• #29   17. jul 2011 Nogge .. Læs hvad der står .. Du kan tune så tosset du vil UDEN at kortet kommer i fare.. Vi snakker ikke lovlighed i tuningen men om han mister kortet.. Hvilket han ikke gør bare fordi scooteren er tunet

• #30   17. jul 2011 Mike smiley Camilla Rigtige mænd har Børn smiley : Jep, havde polini's 50mm (89 ccm) cylinder på, den rykkede pænt godt ;-)... Men en ting der er helt sikkert er at man må ikke tune dem uanset om man holder fartgrænsen eller ej... Jeg ved ik hvorfor ham betjenten ville ha sagen behandlet som kørsel på mc uden kørekort, og forkert registrering af motorcykel, Men pga bødestørrelsen tror jeg ik han kom igennem med det... Jeg kan ik præcist huske hva dommen blev, kan bare huske at bøden var 5000 kr...

• #31   17. jul 2011 michael J

måske fordi den også findes som 125 cc

• #32   17. jul 2011 Michael

Kender det godt smiley
    Havde selv denne da jeg var en ung knægt smiley

http://scootergalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=96827

• #33   18. jul 2011 *Andersen *

Ja, det ska jeg ik ku sige, men det er ik utænkeligt at det måske var derfor...

• #34   18. jul 2011 køb en 30'er, der kan du også få en fyraftens bajer for meget uden der går ud over kortet, og du kan tune den til den falder fra hinanden uden der går ud over kortet....og du kan spænde din svigermor efter og kører fra padborg til skagen uden det går ud over kortet.....og så er den faktisk identisk med en 45. bortset fra stelnr.

• #35   18. jul 2011 Anders.

Ja også skal man køre på Cykelstien, og knallerten blir taget anden gang de stopper en med tun.. For ikke at glemme tunet de tager fra den.

• #36   18. jul 2011 Mike, sku da også bedre end at det går ud over kortet og vi andre skal ligge og kører bagved en 45'er

• #37   18. jul 2011 på en 30 knallert over 43 en bøde
    på en 45 knallert over 63 en bøde huske også man får et klipt

Kommentér på:
max tun på 45 knaller uden klip

Annonce