{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

skift af forsikring og køb af bil. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står i den situation at jeg er i gang med at skifte forsikringsselskaber, og har lige fundet ud af jeg ksal ud og hente en ny bil i morgen hos en forhandler.

Hvordan gør jeg lige det nemmest? Jeg kan ikke rigtig melde den til det nye forsikringsselskab, fordi de ikke har overtaget endnu. Men hvis den bliver meldt til den anden forsikring, så skal den jo overføres igen umiddelbart inden for en måned. Kan det lade sig gøre?
Jeg har først fundet ud af i dag at jeg skla have bilen, så har ikke haft nogen som helst muligheder for at snakke med forsikringsselskaber, hvordan gør jeg så lige det mht. at kunne køre fra forhandler i morgen? Bilen står uden plader.

Og så en anden ting, skal registrering (nummerplader) og forsikring stå i samme navn?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skift af forsikring og køb af bil.
  • #1   29. jul 2011 Bare send den afsted til et forsikringsselsskab, og så når papirene kommer fra dem, ringer du og fortæller dem du har fået et bedre tilbud, så skal du kun betale for X antal dage.. Sådan plejer jeg at gøre det hvis det er, og det virker fint..

• #2   29. jul 2011 du melder den bare til dit nye selskab. så skal de nok finde ud af det. længere er den vist ikke.

• #3   29. jul 2011 Hvorfor ikke bare flytte den over med det samme, da du ellers vil blive opkrævet et gebyr for at flytte din forsikring.

Og hvorfor ikke vente med at køre den hjem til Mandag (den dag du kan få pladerne) du kan jo ikke rigtig bruge bilen til noget inden da alligevel..

Du kan sagtens stå som ejer af bilen, men med en anden som bruger , det er typisk denne person der skal betale forsikringen.

• #4   29. jul 2011 Kennet, jeg snakkede med dem og de vil ikke give mig noget forsikringsbevis på bil nummer 2 før jeg var registreret hos dem. Ret træls, men må bare melde den til det gamle forsikringsselskab og så betale det det nu koster.

• #5   29. jul 2011 Jep bare meld den til det nye selskab så går det uden problemer.Du kan ikke køre fra forhandler uden nr.plader så du må vente til mandag. Forsikringen går til registreret ejer/bruger, men du kan godt aftale med dit selskab at opkrævningen skal gå til en anden. Han skal så bare stå som betaler i forsikringsselskabets system.

• #6   29. jul 2011 Forhandlere har forsikringsbeviser så bare bed ham indreg til dit kommende selskab. Det lyder som G.F. smiley

• #7   29. jul 2011 ah okay, jamen det gør jeg så bare. Så må de brokke sig lidt over det, men de kommer alligevel til at skulle forsikre skidtet smiley

Kommentér på:
skift af forsikring og køb af bil.

Annonce