{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Udbygning af skæmkanter {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet forvirret angående udbygning af skærme. Og da jeg måske skal i gang med et omfattende, vil jeg gerne have det klarlagt.

fstyr.dk er som sædvanlig umulig at finde noget på...

Hvis man skærer i skærmkanterne, er det så ubetinget ulovligt, eller kan man betale afgift til SKAT og få det synet?
SKAT kan kun vurdere hvad de vil have i afgift udfra billeder af ombygningen. Dem har jeg talt med. Men er det så det hele? Så kan man køre til syn...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udbygning af skæmkanter
  • #1   20. aug 2011 Skat har ikke noget med den slags at gøre, det er kun synshallen. Hvis de vurderer at bilen har fået et identitetsskifte ud fra det skal de nok sende dig ind til Skat.

Du bør tale med din synsmand om dit projekt så du er sikker på du laver det korrekt.

De gange jeg har gjort det har jeg talt med synshallen og at skifte skærmkanter er ikke en konstruktiv ændring. Heller ikke hvis de er bredere eller anderledes end de originale fordi du ikke ændrer på selve konstruktionen af bilen (skærmkanter er ikke en bærende del).

Så det skulle bestemt ikke volde dig problemer, men tag en snak med synsmanden om hvordan han syntes det skal laves, så er du på den sikre side.

• #2   22. aug 2011 Det mente jeg egentlig også.

Men det er et projekt jeg overvejer at købe. Og så vil jeg være sikker på at der kan komme plader på inden jeg investerer.

Skærmene er kraftigt udbygget i glasfiber, og det er der jeg mener de kortslutter helt...

• #3   3. sep 2011 Nu har jeg fået synshallen på arbejde. De vil gerne tygge lidt på den.

Men på nyere biler uden chassis, er skærmkanter en del af den bærende konstruktion. Derfor må de ikke bare skæres af uden videre.
    Der tales også om de er svejset på eller boltet på...

Men som sagt, ville de lige kontakte hovedkontoret og vende tilbage. Jeg følger op på sagen, så andre muligvis kan gøre nytte af efterforskningen.

Kommentér på:
Udbygning af skæmkanter

Annonce