{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.153 visninger | Oprettet:

Kørsel uden kørekort i udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Skal på roadtrip her på fredag også 3 uger frem med en kammerat.

Det er lige pt sådan at han ikke har noget kørekort, men mener sagtens han kan kører alligevel og han bare betaler bøden.

Men er der nogen af jer der ved om han "bare" får en bøde, om hvad den evt er på? Og om det går udover mit kørekort som det jo gør herhjemme.

Det drejer sig om Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig, Italien og Spanien.

Ligegyldige kommentarer frabedes, på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel uden kørekort i udlandet
  • #1   13. sep 2011 ja det er nok bare en bøde.. men hvad hvis du køre en ned eller anden form får uheld? betaler din ven også det så?

• #2   13. sep 2011 er det din bil ? hvis ja , så er det jo dit valg tror du fx din kasko forsikring dækker ?(det gør den ikke ?
    jeg ville ikke lade ham køre ,
    og ja selvfølgelig giver det bøde på til ham og dig , og ja det kan han i bedste fald betale sig fra.

• #4   13. sep 2011 Kaskoen er ikke det vigtige hvis det bare er et solo uheld. Bilens værdi er meget lav.

Det jeg har tænkt over er hvis han kører ind i andre, eller bliver stoppet, og det ender nok med at jeg selv kører hele vejen.

Det var bare for at kende til reglerne. Tak for det.

• #7   13. sep 2011 Her kommer en ligegyldig bemærkning!

Hold da op et åndsvagt spørgsmål, folk uden kørekort skal ikke køre bil, UANSET om det er gået tabt i forbindelse med druk eller fart.

Min bil kører jeg kun selv eller min kone!

Jeg håber du tænker dig rigtigt godt om inden du vælger at køre.

Jeg er helt indforstået med at du sletter mit indlæg, go ahead!

med venlig hilsen Søren

• #8   13. sep 2011 Jesper H

Fed side tak for det, ku være fedt til de andre lande også. Det var lige det jeg søgte.

Det med forsikring osv er der helt styr på.. Han var bare sikker på han skulle køre noget af vejen, men det var jeg ikke helt sikker på.. Men det ved jeg så nu, det kommer ikke til at ske.

• #9   13. sep 2011 Søren: inden du begynder at rakke folk ned, så prøv lige at læs indlægget igen. Det er ikke ham som mangler kortet.

• #10   13. sep 2011 Søren P

Det fint nok du kommer med lidt moral prædiken.. Men det har ingen indflydelse på min beslutning.

Og det har intet at gøre med om jeg selv kører. Jeg skulle bare vide regler i de andre lande.

Hvis du kan komme med noget brugbart er du velkommen, ellers må du prædike et andet sted. Kan ikke helt se hvad du får ud af at skrive dette.

• #12   13. sep 2011 efter at have læst NBGL kommentarer i tråden , er jeg faktisk sikker på han ikke behøver nogen prædiken , jeg tror beslutningen bliver fornuftig , ha en god tur , det lyder fedt . og lad os endelig se et fotoalbum , så vi kan drømme os lidt væk fra regn, terminer , sure kvinder og skrigende børn smiley

• #13   13. sep 2011 Michael B - Præcis, SURE KVINDER vil vi gerne væk fra.. smiley

• Marinus H
    Marinus H Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #14   24. feb 2018 hvis du bliver stoppet i spanien uden kørekort, er der ingen bøde den hedder direkte fængsel op til 6 måneder bum

• #15   24. feb 2018 Uden at kende reglerne kunne jeg forestille mig at der i visse lande også var fare for at bilen blev konfiskeret ?

Men super fornuftigt at du ikke lader nogen uden kørekort køre din bil .

• #16   24. feb 2018 hold hold indlægget er oprettet i 2011 så de har nok kørt turen

• #17   24. feb 2018 Aiii...Hvorfor dukker de gamle indlæg hele tiden op ?

• #18   24. feb 2018 Hvis du ser efter, er det ofte helt nyoprettede brugere der har svaret på et gammelt emne. Sikkert fordi de af interesse har søgt på et eller andet emne, og ikke har været opmærksom på oprettelsdato på tråden.

• #19   24. feb 2018 Var lige ved at tro det var hende wunderbaum tøsen der prøvede at reklamere med sin lorte hjemmeside.

Kommentér på:
Kørsel uden kørekort i udlandet

Annonce