1.647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

følgeskade ? :/ følgeskade ? :/

Hey folkens.. har et bette problem jeg ik lige ved hvordan jeg skal løse..

for 4 md siden havde jeg en skade på min varebil.
kørte i et hul ved et brøndæksel som ik sad ordenligt på. hvor bilen så fik ødelagt en hel del.

skaden blev anmeldt og jeg fik medhold i at skaden skulle udbedres af modparts forsikring

jeg for bilen lavet aut. værksted. der bliver skiftet 2 tværvanger, udstødning, bærarm, forhjul, endvidere bliver bilen rettet op fordi den har fået slag.
-------------------------------------------------------------------------
det viser sig så efterfølgene at bilen æder mine bagdæk op.

konstatere det så først nu pga. da jeg købte bilen for ca 1 år siden var den på vinterhjul. og dem har jeg så kørt med til skaden sker.

efter skaden sætter jeg så mine medfølgene sommehjul på. og konstatere at efter 1½ måneds kørsel ca 16000 km. at mine bagdæk er total nedslidt. og de havde kun kørt 5000 km da de kom på.

det undre mig og jeg tænker at måske dækkene var i ringe stand.. så jeg sætter 4 helt nye sommer dæk på i august. kan så konstatere nu at igen samme problem . mine bagdæk er slidt total op efter 21000 km.. hvilket er alt alt for lidt i forhold til hvad jeg mener de skal..

jeg køre bilen på værksted og de går bilen igennem og kan se mine bagdæk er slidt underligt.

de kan så osse se at min bagbro har en ordenlig bule.
hvilket de mistænker der kan være mit problem.
vi tager kontakt til taksator som så ikke vil dække denne skade..

hvad dælen gør jeg så nu!? smiley

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  følgeskade ? :/
  • #2   10. okt 2011 fdm?

• #3   10. okt 2011 er ikke medlem af fdm.. desværre.. men er taksatorens ord ik endegyldige ?

• #4   10. okt 2011 jaaa ring til dit forsikringsselvskab og bed dem forklare modparten sagen der er opstået

• #5   10. okt 2011 hartmann. jeg har prøvet at ringe til mit forsikringsselvskab. og de sagde at det ikke var deres problem da det ikke var deres taksator der havde beset skaden i første omgang?

• #6   10. okt 2011 evt få en 4 hjulsudmåling får at se hvor galt det er , måske kan problemet løses med en sporing til 600 kr ?

• #7   10. okt 2011 fik lavet en udmålning i fredags på værkstedet. og den viste at mit venstre side i bag ikke var som den skulle være.. og at den osse var en smugle gal i højre side

• #8   10. okt 2011 værkstedet mener at der skal en anden bagbro til.. da de tror den er slået skæv. problemet ligger i at, jeg ikke kan få dækket skaden ifølge taksator.

• #9   10. okt 2011 hvor meget er den ude af sporing ?

prøv med en sporring , tror helt klart dit problem er løst så

• #10   10. okt 2011 kan ikke huske hvor meget det var.. men kan de overhoved spore den i bag. når den ikke er med selvstændige ophæng ?

• #11   10. okt 2011 Hvis det en fast bagbro, kan den ikke spores, andet at broen bliver rettet op, hvilket nok ikke er muligt. /--\

• #12   10. okt 2011 hvilken bil er der tale om

• #13   10. okt 2011 de skal dække følgeskaderne.. det har jeg prøvet to gange.. ring og snak med taksatoren eller værkstedet du fik det lavet på og få dem til at forklare det..

• #14   10. okt 2011 det er en fast bagbro .. så derfor skal den udskiftes.. "hvis det er den der fejler noget.." .. det ved jeg jo selvfølgelig ikke.. jeg er ikke mekaniker.. men må mene at en bule i en bagbro ikke kan være godt for at bilen skulle kunne køre optimalt. men ved det sku ikke..
    en ny bagbro koster kun 4600 kr. plus mont.
    men det er rent principielt at jeg ik vil betale fordi jeg mener sku ikke at det er for min regning at lortet æder mine bagdæk..
    bilen havde kørt 15000 km da jeg fik den.. og der var den fejlfri. :S

• #15   10. okt 2011 chrisitan & sandra w.

jeg meldte tilbage til mit værksted i dag. at jeg ikke ville acceptere at skaden ik blev dækket. og værkstedet har så sendt billeder osv til taksatoren og bedt ham om at revurdere.. sagen.. så nu må jeg jo bare håbe at de betaler gildet.. :S

• #16   10. okt 2011 Jesper T .. det er en fiat ducato fra 2006

• #17   10. okt 2011 hvorfor har værkstedet ikke opdaget skaden på bagbroen da de takserede bilen første gang?? det er jo deres ansvar og opgave at kontrollere bilen for alle de skader den måtte have pådraget sig. Kan godt forstå forsikringsselskabet siger nej i første omgang, for hvad har de af garanti for af den bagbro ikke er blevet bulet/bøjet efterfølgende? og altså ikke har noget af gøre med den føste skade??

• #18   10. okt 2011 vil de ikke dække så indsender du en klage til selskabets egen klage afdeling vil de stadig ikke dække, så klager du til ankenævnet for forsikringer.

• #19   10. okt 2011 morten R .. jamen ja det spørger jeg så osse mig selv om.. hvorfor har de ikke opdaget en bule i min bagbro som egentlig er ret tydelig især når man skal lave en skade som generalt kun har gået ud over min undervogn.. ? man må sige at det er beklageligt. bottom line er at jeg vil ik betale.. uanset hvad, så er det ikke min skyld at den bagbro har en bule.. så må man jo snart til at diskutere om det er værkstedet der har fejlen fordi de ikke har været proff... nok til at opdage det.. eller om jeg skal skæntes med taksator fordi de ikke vel betale.. uanset hvad.. er det noget møg ...

• #20   10. okt 2011 kennet L ... tager det ikke en forfærdenlig tid at gå igennem ankenævnet.. ? og så må jeg vel ikke benytte bilen imens ? :S

• #21   10. okt 2011 henrik S

jeg skal ikke kunne sige det har endnu ikke prøvet det. men har læst mig til at det sker oftere at forsikringsselskaberne får med hold end at skadeslidte gør.

men du kan altid selv betale for at få lavet skaden og så gemme de gamle dele et sted så de kan se delene. du skal jo bruge bilen og kan ikke undvære den.

• #22   17. okt 2011 vil gerne sige tak for hjælpen.. fik en afklaring i dag.. og det endte med at værkstedet betalte for at få udbedret skaden. selv om taksatoren ikke ville betale. så for udbedret skaden uden omkostninger smiley

Kommentér på:
følgeskade ? :/

Annonce