{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.226 visninger | Oprettet:

Dennis R
Dennis R
Tilmeldt:
11. feb 2008
Emner: 9 Svar: 23

Betale REGISTRERINGS afgift for nedvejning ?? {{forumTopicSubject}}

Har lige været et smut på motorkontoret og blev da en del forvirret.

Står med 2 biler, 1 erhvervs uden plader og en privat på papegøje plader.

Spurgte først ind til den resterende afgift/moms på bil 1 hvis jeg ville køre ren privat = ingenting andet end vægteafgift selvfølgelig stiger.

Spurgte så lidt om nedvejning af bil 2 og skal den nedvejes til 2t total skal den vurderes og manglende afgift betales ??

Det er jo den omvendte verden og selv om jeg uforstående spurgte et par gange mere var svaret det samme.

Har bare meget svært ved at forstå logikken, bil 2 er jo momsfri og privat i forvejen, hvad har afgift (IKKE vægteafgift) med den vejer mindre at gøre, den bliver jo ikke mere privat af den vejer mindre smiley

Har jeg/motorkontoret misforstået noget ?

Hvis den manglende afgift op til 180% skal betales kan jeg jo lige så godt få hvide plader på istedet.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betale REGISTRERINGS afgift for nedvejning ??
  • #1   25. okt 2011 prøv nedvejning.dk

  • #2   25. okt 2011 Dennis:

    Tænk dig nu lidt om.. så ser du logikken

    Bil 2, vejer nu over 2tomes.. og er dermed oprindeligt belagt med 30% afg. Derfor betaler du EKSTRA vægtafgift for at benytte den. Ca.5000kr

    Nu vil du nedveje bilen, til under 2tons, hvorved ekstra vægtafgift for privat benyttelse kun er 900kr. om året.

    Problemet er bare at de biler er på en højere afgiftsats. Mener det er 95% Derfor skal du betale ekstra registreringsafgift en gang.

    Og så er du på den billige vægtafgift..

    Det er jo logisk nok.. Momsfri og privat, har intet med afgiftsklasse at gøre.

    Der er 4 satser.

    30% - varebiler over 2tons.. uden ruder
    50% - Satsen for alle biler med ruder, uanset vægt (hvis de ligner persbil) indfort i 2010 ca..
    95% - den gamle sats for små personbiler på gule plader, eks en golf3 på gule medaljer

    180% - Personbil


  • Dennis R
    Dennis R Tilmeldt:
    feb 2008

    Emner: 9 Svar: 23
    #3   25. okt 2011 Okey Morten tænker mig lig om, jamen så er der jo en mening i galskaben smiley

    Bilen er indregisteret nogle måneder for sent i 98 smiley

    Så det vil sige 45% afgift for at få gule plader på og 130% afgift for at få de hvide på, har jeg fanget den smiley

    Lækkert link smiley


Kommentér på:
Betale REGISTRERINGS afgift for nedvejning ??

Annonce