{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.461 visninger | Oprettet:

ETU forsikring, bondefangeri {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen

Jeg har lige brug for at vide om det er mig der er galt på den eller om jeg er i min ret til at sidde og koge som jeg gør.

jeg var for 2 år tilbage kunde ved ETU forsikring og har netop modtaget et brev fra et inkasso firma om jeg skylder dem ca. 4500. hvor de ca 2400 af dem er til dem og resten er rykker og inkasso gebyr.

det drejer sig om ulykke og famile basis for et sted jeg aldrig har boet men blot fået tilbud fra dem på og en bil som jeg solgte i januar 2010, som så først er blevet afmeldt hos dem i marts 2010, fordi de ikke har modtaget betaling for denne (her ved jeg godt det er mig der har sovet i timen og skulle have tjekket op på om den nu var blevet afmeldt da jeg solgte den privat)

men det korte og det lange i sagen er at jeg aldrig har set en regning eller rykker eller noget fra dem på disse beløb før jeg her 2 år efter modtager brev om det fra et inkasso firma.

er jeg i min gode ret til at være små mukken eller skal jeg bare spise en tudekiks og betale....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ETU forsikring, bondefangeri
  • #1   15. dec 2011 Har også kun dårlig erfaring med dem.. de var et helvede at få penge ud af da jeg skiftede forsikringsselskab

  • #2   15. dec 2011 du skal snakke med en advokat. Du skal jo ikke spørge herinde..

  • #3   15. dec 2011 Jeg havde en kamp med at få mine penge retur fra dem dengang jeg solgte min Hilux, og jeg ved den blev afmeldt fpr jeg var selv på motor kontoret med pladerne dagen efter den blev solgt.

  • #4   15. dec 2011 jeg lige så lige sendt en venlig men bestemt mail der lover død og helvede over dem hvis de ikke får rettet op på det til deres klage afdeling... og ved godt jeg skal snakke med en advokat hvis det kommer dertil, men derfor vil jeg meget gerne sende en venlig advarsel til andre om dem i samme åndedrag. men på den anden side bliver advokaten hurtigt ligeså dyr som at bare betale dem og så det ude af verden

  • #5   15. dec 2011 Bed om dokumentation for afsendelse af henholdsvis regning og rykkere - det skal de have inklusive adresser og dato/tidspunkter - det skal du gøre skriftligt.

    Snak med inkasso firmaet med det samme og gør dem skriftligt opmærksom på at du ikke kan vedkende dig regningen - og det skriftlige skal gå lidt tjept, og det skal sendes anbefalet.

    Så er sagen sat i bero og du har tid til at få dokumentationen fra ETU. Hvis det viser sig at de har orden i sagerne, så er der ikke andet at gøre end at betale, men de SKAL have GOD orden i hele historikken før du kan meldes til inkasso.

    Jeg er selv tilfreds kunde hos dem...


  • #6   15. dec 2011 jeg har også sendt insigelse til inkasso firmaet over at jeg ikke vedkender mig det. så nu går der nok nogle år inden jeg høre noget igen, men jeg synes sku det er lige at stramme den at komme og bede om penge 2 år efter, når man aldrig har set så meget som et brev om at man har et udestående... så er det jo svært at gøre noget ved tingene når man ikke er klar over det

  • #7   15. dec 2011 Sådan noget fis.

    Du behøver ikke advare mod dem hvis det blot er en fejl, så få et svar fra dem først...


  • #8   15. dec 2011 oh har skarm fået svar på den første mail jeg skrev til dem hvor de fastholder at jeg skal betale det fulde beløb inkl alle omkosninger.

  • #9   15. dec 2011 Du skal ikke love bål og brand - du skal bede om dokumentation!

  • #10   15. dec 2011 som sagt lover heller ikke bål og brand er bare venlig men bestemt ;)... jeg finder mig i meget men har dog en grænse

  • #11   15. dec 2011 Jeg havde også min første bil hos ETU. Da jeg så solgte den og købe en anden bil, skiftede jeg til noget der var billigere. Havde sagt den gamle forsikring op og modtaget penge, så det var fint nok.
    Et halvt år efter modtog jeg så et brev, hvor jeg skulle betale bilforsikring for min gamle bil, som for længst var solgt og afmeldt. Noget andet var så, at det IKKE var ETU jeg fik et brev fra, men noget andet, som åbenbart også var en del af ETU (kan ikke huske hvad det hed) Nånå tænker jeg så og ringer ind for at høre, hvordan og hvorledes. De beklager fejlen og de sletter den regning der.

    Det viser jo også tydeligt at de ikke har styr på en skid derinde.
    Har du ringet ind og hørt om de ikke har lavet en fejl?
    Det er altså det første man gør i stedet for at surmule herinde.


  • #12   15. dec 2011 jep jep har lavet mit benarbejde :)... og vil heller ikke sidde og surmule herinde, vil blot sende en venlig advarsels til andre om at melde sig ind hos dem da de har rod i maskineriet smiley

  • #13   15. dec 2011 Jeg fik også en efterregning på noget, 1.5 år efter jeg var stoppet med at bruge dem til mine forsikringer. Tror bare det er sådan de kører det.
    Typisk ETU.
    På godt dansk - BIlligt Lort.


  • #14   15. dec 2011 billig behøver nu ikke at betyde ringe... jeg køre med aros forsikring idag de er også rimelige med priserne, og det har dælme styr på tingene.

  • #15   15. dec 2011 Fint at du har lavet benarbejdet. Men ja det er generelt noget pis ved ETU. Men de var billige da jeg var 18 årig nybilist. Gik så også videre til Aros forsikring og der kunne jeg sgu altid ringe til den lokale assurandør som var meget behjælpelig og ærlig. Det er et godt selskab.
    Nu er jeg så i GF og hende kragen jeg har som assurandør der hun fatter sgu bjælde. Hun påstod at jeg havde gamle skader, da hun skulle hente acciniteten fra mit gamle selskab og dem har jeg sgu ikke nogen af.
    Men de er billige og jeg har fået tæmmet dem smiley


  • #16   15. dec 2011 jep har det samme med aros er der det mindste så ringer jeg bare og de fikser det smiley men etu de er sku en liga for sig selv... men har bedt om at får tilsendt alt hvad de mener og have sendt til mig i sagen da jeg intet har set fra dem. så er da spændt på at se hvor de har sendt det henaf smiley

Kommentér på:
ETU forsikring, bondefangeri

Annonce