{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.563 visninger | Oprettet:

Slidt kobling, Garanti/reklamationsret? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens smiley
Jeg købte en brugt bil i August, og den har stået uden plader på her til den 15 Dec. pga. jeg skulle have kørekort først. problemet ligger så i efter jeg har kørt i den i et par dage, en den begyndt at glide i koblingen, (det skal siges jeg har ikke kørt som en idiot eller noget) men hvis jeg lægger lidt friskt fra land, så glider den.
jeg vil så hører om jeg har nogle mulighedder for at få det dækket på min reklamationsret? eller forhandler bare kan sige at koblingen er en sliddel.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidt kobling, Garanti/reklamationsret?
  • #1   18. dec 2011 hvis der har været noget garanti (vi ved jo ikke hvordan din slutseddel ser ud engross eller lign ?) er det højst sansynligt kun 3 mdr på en brugt bil, og de er jo udløbet

• #2   18. dec 2011 lyder som om det ikke blev tjekket om den gjorde det dengang bilen blev købt i august???
    kan jo være koblingen ikke har været den bedste og nu du er begyndt og ligge frisk fra land som du selv skriver så tager det jo hårdt på koblingen...
    men normalt er der vel et halvt års reklmationsret på bilen når den er købt hos en forhandler..

• #3   18. dec 2011 men tjek din slutseddel ang reklmatonsret der står der helt sikkert hvor længe der er noget fra den blev købt...

• #4   18. dec 2011 Lige meget hvad der står på slutseddel har jeg 2 års reklamationsret.
    Citat: "nu du er begyndt og ligge frisk fra land som du selv skriver så tager det jo hårdt på koblingen..." Jeg kører ikke vildt på nogen måde, jeg kører som man ville normalt. ikke bedstemor kørsel, og heller ikke op på begrænseren med speederen i bund.

• #5   18. dec 2011 når du ved alle svarene selv hvorfor spørger du så herinde????

• #6   18. dec 2011 og hvis man ligger frisk fra land er det jo ikke normalkørsel og det slider hårdere på materiellet, det kan man jo ikke undgå..

• #7   18. dec 2011 reklamationsret er jo ,ikke det samme som garanti.

• #8   18. dec 2011 tror de vil sige , det er en sliddel så den må du selv stå for, især når bilen stået stille i 5mdr

• #9   18. dec 2011 Den ville være dækket af Garanti - Ikke reklamationsretten ..

• #10   18. dec 2011 også om det vil blive dækket er væsentlig forskelligt om det er en 20 år gammel golf eller en 4 år gammel golf..

• #11   18. dec 2011 Da det er en sliddel er den ikke omfattet af reklamationsretten, du kan gå ind på forbruger.dk
    vh

• #12   18. dec 2011 Hvad hvis det er en turbo der står af? ville i heller ikke mene det var en sliddel.
    Hvad hvis den smider et stempel/knastaksel/ventil? det er da også sliddele? så dækker den jo ligepludselig intet.

• #13   18. dec 2011 start med at skrive hvilken bil det er, alder - km stand - og pris, samt hvad der står på slutseddlen.

• #14   18. dec 2011 Toyota Celica 1600 GT
    1987
    220000
    Jeg gav 22000.

Det står intet om nogen garanti forhandleren yder, men kun de 2 års reklamationsret.

• #15   18. dec 2011 Der vil det at være betegne som en slid del

• #16   18. dec 2011 hvis du er heldig så kan det være han vil gå med til at du betaler reservedelene, og han arbejdslønnen.

men prøv at snakke med ham - der er jo stor forskel på sælgerne :o)

• #17   18. dec 2011 Ingen garanti, ingen reklamations ret, og har bilen stået uden nummerplader har du slet ingen chance for nogen ting.

• #18   18. dec 2011 Og at du overhovedet kan få tanken om at du skal have skiftet en kobling på en toyota fra 87 på brugtvogns garanti...

tsk tsk tsk.....

• #19   18. dec 2011 altid 2 års reklamationsret iflg loven, og hvis bilen er købt uden plader, eller de er pillet af gælder de 2 år da stadig.

at man så kikker på alder, km, pris og stand samt evt forbehold i slutseddel, det er så en anden snak.

• #20   18. dec 2011 Lige meget om bilen så stod uden plader og manglede venstre forhjul har man i følge købeloven 2 års reklamationsret hvad den så dækker ved jeg ikke!
    Men: Alder, km, og hvad der eller står skrevet på slutseddel, er fuldstændig irellevant.
    magen til børnehave skal man da lede længe efter.
    prøv dog at komme med nogle konstruktive svar i stedet.
    om den er købt med eller uden plader gør ingen forskel.
    B4NDIT: "brugtvogns garanti" er der ikke givet noget af, som du kunne se hvis du havde taget dig sammen og læst indlæget.
    vi snakker REKLAMATIONSRET HER!. og ikke garanti.
    Om bilen se er 23 år gammel. og man der står skrevet på slutseddel at bilen er iorden, så skal koblingen ikke være defekt. alder har sku intet at sige i denne sag.

• #21   18. dec 2011 Ja men at lette "friskt fra land" er vist heller ikke beteget at gøre normalt

• #22   19. dec 2011 nu har alder noget at sige mht nogle ting.

citat fra
    http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/biler/Koeb-af-brugt-bil/Klage?tc=C1C895EE15994E5BA6956A6BFD1C0D87

<i>Det kan være svært at vide, hvad der er ret og rimeligt, hvis der er problemer med en brugt bil. Specielt hvis bilen har en del år på bagen, vil den være slidt, og det er ikke alt, der anses for en mangel efter reglerne i købeloven. Fx vil det næppe være en mangel, hvis sædevarmen ikke længere virker på en 12-13 år gammel bil. Her kan du altså ikke forvente at få medhold i en klage, medmindre sælgeren udtrykkeligt har lovet, at sædevarmen virkede.

• #23   19. dec 2011 "efter jeg har kørt i den i et par dage, en den begyndt at glide i koblingen"

Altså koblingen var OK ved køb.
    En kobling er en sliddel.

Så du få ikke noget!

Kommentér på:
Slidt kobling, Garanti/reklamationsret?

Annonce