{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe bil af forsikringen?
  • #1   12. jan 2012 kan du kun hvis du har reperatørnummer.

  • #2   12. jan 2012 De sælger den til ophug. Men normalt kan man købe sin egen totalskadede bil tilbage af forsikringen. Ved dog ikke om du kan købe andres.

  • #3   12. jan 2012 Nej det kan du ikke.

  • #4   12. jan 2012 hvorfor spørger du ikke bare din forhandler ?

  • #5   12. jan 2012 Jo du kan. Det har jeg da gjort før. Samt en af mine venner lige har købt sin total skadede Polo G40 af forsikringen.

  • #6   12. jan 2012 Fordi forhandleren siger at jeg skal spørge forsikringen og tænkte jeg bare lige ville spørge her, fordi hende damen i telefonen vidste ikke noget om det ved topdanmark, så blev jeg stillet videre 4 gange og så gav jeg lige midlertidig op og tænkte der nok var nogen herinde som havde prøvet det før smiley

  • #7   12. jan 2012 Er planen at bygge den op igen, så skal du have en tilladelse til det.

    Men til skrot/reservedele burde det da være muligt, hvis forsikringen er med på den.


  • #8   12. jan 2012 TTH: du kan ikke købe en anden mands bil af forsikringen

  • #9   12. jan 2012 Det kommer meget an på "hvordan" den er total skadet.

    Hvis det drejer sig om en økonomisk total skade, at der er gået så meget i stykker at den er total skadet på et økonomisk aspekt, så kan du sagtens.

    Men hvis det er fordi den er blevet fysisk total skadet, så bilen i følge producenten ikke må genopbygges, så kan du ikke så vidt jeg husker.
    eks. hvis en bærene del har måtte lade livet.


  • #10   12. jan 2012 Claus H. Okay, så er jeg med, troede det var et svar til det med at købe sin egen smiley

  • #11   12. jan 2012 Det er selvf. ejeren der skal købe bilen tilbage og ikke en anden mand.

  • #12   12. jan 2012 TTH: helt i orden smiley

  • #14   12. jan 2012 Morten: Det kan forhandleren næppe fortælle, da det er den hugger der byder mest der får den og så kommer og henter den.

    Huggeren betaler ikke skrotpræmie,bilerne bliver auktioneret bort på nettet.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #15   12. jan 2012 Jo du kan helt sikkert godt købe den af forsikringen hvis dit bud er fornuftigt nok.

  • Klaus M
    Klaus M Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   14. jan 2012 @ Greddy - hvis du kender en ophugger, kan han byde på bilen. Sig til ham, hvad dit max bud er og han afgiver det bud på Topdanmarks aktions side - som kun folk med ophugger status kan byde på (hvis de er totalskadet - genopbygning er noget andet)
    Men bilen er kun på denne aktionsside i 3 dage, fra den dag taksator sætter den på - med andre ord er den nok solgt nu smiley
    Kender du værkstedet godt ? Kan de oplyse dig om køber ( ophugger)


  • #17   14. jan 2012 Kam man godt,, ved dog ikke lige hvordan, men en kammerat købte engang min storbrors smadret kadet 2,0 GSI,, for at bruge motoren i kadet d GTE..


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #19   15. jan 2012 Du kan 200% sikker godt købe bilen af forsikringen, hvis dit bud er ok. Langt de fleste gange sætter forsikringsselskabet bilen til salg på forsikringsbiler.dk hvorfor bilen bliver solgt til højeste bydende.

    Få fat på taksatoren der har med sagen at gøre og spørg hvad du må købe den for.


Kommentér på:
Købe bil af forsikringen?

Annonce