{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.499 visninger | Oprettet:

GF ''Stjæler'' (hele historien) {{forumTopicSubject}}

Hey BG!

For et par måneder siden blevet min storebrors Opel Astra Coupé stjålet mens han var inde ved bageren (hvis nogen husker det, var det med hunden inden i)

- Det var sådan at min storebror var ved bageren om morgenen, og havde taget hans hund med, da han så kommer ud fra bageren igen og går hen til sin bil og åbner døren sidder der en mand bag rattet, min storebror kaster sig ind over ham og hænger fast i halsen på ham, hvorefter tyven begynder at køre med min storebror hængende ud af døren, da de kører ca. 35 km/t kører tyven direkte mod en betonpæl så min storebror slipper da han troede han ville køre ind i den, men tyven når akkurat at undvige den og kører derefter fra stedet ..
Der stod min storebror så med nøglerne i hånden og ikke nogen bil og ikke nogen hund .. han låner en telefon af bageren og ringer til politiet også bliver han kørt hjem af personalet der, 4 timer efter ringer en dame fra Årup dyreklinik og siger at hunden var bundet fast til bagsiden af klinikken. Og bilen er jo selvfølgelig blevet meldt stjålet, tyven har de efterfølgende 2 timer efter tyveriet kørt rundt og stjålet værktøj fra firmavogne og byggerier osv.

5 dage efter ringer politiet at bilen er blevet fundet i en skov nær Assens, og min storebror henter bilen og han arbejder som mekaniker i Middelfart hvor bilen efterfølgende bliver kørt på et skadescenter og der kommer en traksator fra GF og erklærer den totalskadet, da der er blevet ødelagt for 70000 ,-
Så går der en måned før han hører noget igen, og forsikringsselskabet og ham aftaler at han kan få 59900 ,- for bilen når der ligger en rapport fra politiet omkring sagen.
Så fangede politiet tyven og det viser sig at tyven var kørt galt i en stjålet bil lige inden han tog min storebrors bil og da han havde sat min storebrors bil i skoven havde han derefter stjålet en helt 3. bil
Politiet har selvfølgelig afhørt manden omkring alt dette, og han har derefter forklaret at bilen stod i tomgang (det har tydeligvis været umuligt eftersom min storebror havde nøglerne i lommen) og at der ikke var ikke nogen der var kommet ud til ham da han kørte væk med bilen.
Så i sidste uge ringer der en forsikringsmand til min storebror og siger hvad tyven havde sagt til dem og derefter får han 0 !! kroner for bilen ..

Så er der jo bare lige det problem at GF allerede har taget pladerne på den, papirene på den og taget afgiften på den !! Og da han spørger til hvor han kan få afgiften igen og papirerne osv. siger GF ikke det kan han ikke og han kan kun sælge dele fra bilen nu , så i realiteten står han nu med en bil til 1000 ,- ...
I mens alt dette skete har han taget et lån i banken til ny bil og stillede de 59900 ,- som sikkerhed han havde fået sort på hvidt at han ville få !! og ville kunne betale tilbage når han fik pengene .

Så mit spørgsmål er nu , hvad gør vi ? Advokat ?

Tak til alle dem der ville læse alt dette og forhåbentlig kan hjælpe .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GF ''Stjæler'' (hele historien)
  • #1   23. jan 2012 det er bare at smide en advokat på sagen,bevisbyrden ligger på forsikringsselkabet,de skal kunne bevise at tyven var i besiddelse af nøglen,tyven siger selvfølgelig at den stod i tomgang,da han får en mildere straf da det så kun går ind under simpelt tyveri,hvis nøgler sidder i bilen,så bare på med en advokat

• #2   23. jan 2012 Der er jo helt klart noget galt. Der må jo også være noget tænding der er brudt op. Men jeg ville kontakte en advoakt asap og få kørt en sag i stilling. Den er absolut ikke gangbar fra GF. Sur oplevelse. Håber i får den vendt rundt så han kan få sine penge for bilen.

• #3   23. jan 2012 Det da simpelt at se om bilen stod i tomgang eller ikke, tændningslåsen må da være brudt op eller andet der indikere at bilen er stjålet slukket og ikke i tomgang.

• #4   23. jan 2012 Forsikringsankenævnet mener jeg det hedder - men hvis forsikringen ikke vil betale så må de jo hoste op med plader, afgift og det hele igen....
    Sådan som det lyder indtil nu, så har GF jo uretmæssigt gjort noget ulovligt, da de ikke ejer bilen....

• #5   23. jan 2012 Så tyven har brudt ind i bilen og har nået at få den startet i den tid at din bror er inde hos bageren?

• #6   23. jan 2012 tror sku en advokat desværre er det eneste at gøre

• #7   23. jan 2012 Fårk det er en nederen historie. Jeg håber virkelig i kan få både GF og tyv sådan ned med nakken, det har de sgu fortjent. Forsikringsselskaberne som tager de her helt vanvittige præmier, og så er der ingen hjælp når man har brug for dem..

• #8   23. jan 2012 advokat selvfølgelig!! og så ville jeg nok se og finde et andet forsikringsselskab!

• #9   23. jan 2012 ankenævn, advokat og pressen, det er ikke god omtale for GF dette her....
    Men mistænkeligt, lyder det og dog, det tager ikke lang tid for en proff. tyv at stjæle en bil!

• #10   23. jan 2012 nej det med at bryde bilen op og få den startet på få minutter er sikkert ikke helt ualmindeligt - det lyder til han er ret erfaren i den slags ham tyven.
    men det er meget enkelt, advokat og presse, ekstrabladet vil sikkert gerne betale for den historie

• #12   23. jan 2012 pernille ... så skal der ligge en sag om forsikringsvindel hos politiet ...

• #14   23. jan 2012 det er stadig forsikrings selvskabet der har bevis byrden .. og så må de jo stille med dem ...
    for de kontakter bare politiet ved uoverensstemmelser ... har selv været møllen igennem

• #15   23. jan 2012 Hmm, hvorfor skulle de kunne tro at han selv har kørt den væk, når politiet har fanget tyven, og lavet sag på det. Og han iøvrigt har tilstået, godt nok med en forklaring, som lyder at den stod i tomgang. Men hvis tændt er brækket op, så burde de have en meget svær sag, forsikringen.

• #17   23. jan 2012 "tændingen...

• #19   23. jan 2012 Bilen har muligvis! ikke registreret fjernbetjent centrallås .. så muligvis ulåst men det ændrer jo ikke noget i sagen ?

Men GF har jo sådan set stjålet papirer, plader og afgift da det jo ikke er deres bil ?

• #20   23. jan 2012 der for skal de stadig gøre det .... svære er det ikke .. og HVIS de har noget smider de sagen til politiet .. FÆRDIG ... og en anden den er at de stiler jo ham dårliger en før den var stjålet ..

• #21   23. jan 2012 Præmien var jo blevet fastgjort, at han ville få de penge ? det har han jo papirer på .

• #24   23. jan 2012 pernille .. det er jo ikke sandt det du siger .. så gider du ikke godt pakke sammen .... HAR selv været i gennem det der .. at du så har fået fortalt /hørt noget er jo åbenbart forkert

• #25   23. jan 2012 derfor har de jo stadig trukket afgiften ud af den ..... = de har scoret penge

• #26   23. jan 2012 + papirene på den

• #28   23. jan 2012 men hvor er det så at de står stærkt ?

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #30   23. jan 2012 altså stod bilen i tomgang?

• #32   23. jan 2012 tag fat i forsikringsoplysningen, de ved udemærket at den ikke hos gf, men de prøver alt det de kan for at slippe, det burde dog kunne bevises hvis bilen ikke er skrottet, derudover har jeg efaring fra en bekendt der fik stjålet sin bil vel og mærke mens den stod i tomgang, der nægtede forsikringen at udbetale forsikringen, han valgte at køre en sag om at det var uagtsom henstilling af kørertøjet,sagen nåede dog ikke for retten, for hvis han vandt står der jo en hel del folk som kan vinde sager og derfor valgte forsikringen alligevel at udbetale pengene.

• #33   23. jan 2012 pernille .. det er jo ikke det sagen handler om i første omgang .. de vil jo ikke dække OVERHOVED ... + de har taget værdien af hans bil

• #34   23. jan 2012 uanset om den så har været låst eller ej, kan man mig bekendt ikke starte den og køre uden at det vil kunne ses at den er startet uden nøglen som storebror stod tilbage med i lommen! der er vel både en ratlås og muligvis startspærre der skal sættes ud af drift ??

• #37   23. jan 2012 sjovt nok har jeg en kammerat der er ved at tage den mølle ved dem også.

de vil ikke udbetale da de mener at den har formange heste da en mekaniker har sagt at den har en uorg. turbo (en toyota mekaniker og bilen er en audi A3), og da en bruger er på bg har skrevet at den næsten har 400 hk i sin profil. nu har de taget papirne, solgt bilen til en hugger og taget afgiften retur på den. beskylder ham for at have stjålet kabinen og undervognen mens den stod ved toyota.

kort sagt de vil ikke betale, men de vil godt "stjæle" hans penge.

• #38   24. jan 2012 Håber vi hører slutningen af historien. Og håber en evt sag, går til din brors fordel. Det lyder ikke til forsikringsselskabet har fulgt reglerne.

• #39   24. jan 2012 Vil lige sige at en del mennesker, hvilket har forstand på disse sager , er blevet sat på sagen , skal nok følge op på hvad der sker i sagen smiley

• #40   24. jan 2012 Forsikringen har også taget nøglen til bilen , så vi er ikke engang i stand til at kunne låse bilen op nu ..

• #41   24. jan 2012 fedt ojeg har GF... skønt godt der ikke er kasko på...
    satmer surt men tror sku ikke alka. gjensidig. tryg. codan, osv er et hak bedre. hvis de ser et hul til at beholde deres penge gør de det..
    satmer surt men på med en advokat.

og pernille din familie tænker som forsikrings selvskaberne vil havde de skal tænke. nemlig. "find en vej uden om udbetalig men scor så meget indbetaling som i kan"

• danni r
    danni r Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #42   25. jan 2012 "og pernille din familie tænker som forsikrings selvskaberne vil havde de skal tænke. nemlig. "find en vej uden om udbetalig men scor så meget indbetaling som i kan"

Fordi forbrugerne tænker jo heller aldrig - "hvordan får jeg mest" ?

• #43   25. jan 2012 Det er sørgelig at noget så simpelt som en forsikring skal være så bøvlet smiley
    men okay, de tjener jo også deres penge ved IKKE at udbetale noget så det er vel forståeligt nok

• #44   26. jan 2012 GF!!!! SÅ LA DA VÆR!!!! Den her historie er nok til jeg aldrig skal ha GF forsikring.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#45   16. dec 2012 Sad lige og ledte efter noget forsikring og stødte på denne tråd? Hvad er historien endt med, blev ret nysgerrig?

• #46   16. dec 2012 Jeg tænker det samme.
    Specielt fordi at Gr har gjort det samme ved en kammeratskab bil..

En mand påkører ham, manden tager skylden, gr takserer kammerater bil, siger han får pengene 8 dage senere, 10 dage senere, nægter de alt, bilen er knust, afgiften er tilbage og min kammerat har kun HU som minde om bilen smiley

Skide auto correct

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#47   16. dec 2012 #Mike
    Hvorfor ville de ikke betale?

• #48   16. dec 2012 Fordi modparten trak hans " det er min skyld " tilbage smiley

• #49   16. dec 2012 jeg har prøvet det med topdanmark...

Kommentér på:
GF ''Stjæler'' (hele historien)

Annonce