{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.129 visninger | Oprettet:

Levere bilen tilbage {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har købt mig en Pug 206.

Før købet var der ingen ting galt med den, men efterløbende er der bare den ene ting efter den anden.
Min kæreste og jeg har "kæmpet" en kamp om at få de ting bragt iorden via det værksted forhandleren selv bruger. (Garenti)
Men ligelidt hjælper det, bilen er ikke færdig til tiden, de har ikke kunne finde fejlen eller lyden, de har fået én reservedel hjem og skiftet den dog fejler det stadig.

Vi er godt trætte af det, vi har ejet bilen i næsten en månede, men bilen har kun holdt i carporten i fire dage.

Er det sådan køber kan levere bilen tilbage og få retuneret sine penge og at sælger SKAL gøre det?

Vh. Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Levere bilen tilbage
  • #1   2. feb 2012 ring og spørg en advokat det for du et brugbart svar ud af

• #2   2. feb 2012 Få FDM med i ryggen der, jeg har en kollega som fik hele beløbet tilbage for netop en 206'er..

• #3   2. feb 2012 Som henrik siger, så få FDM til at hjælpe dig. Du står godt, hvis du kan bevise hvor lang tid bilen har stået på værksted.

• #4   2. feb 2012 Jeg tror dog ikke, at sælgeren er forligtet til at tage bilen tilbage.. Men han er forligtet til at få bil bragt i orden, hvis der er noget galt med den under garantien..

• #5   2. feb 2012 På et tidspunkt bliver bilen så dyr for sælger, at han nok skal ta' den tilbage, bare rolig smiley

• #6   2. feb 2012 Henrik - på det tidspunkt, så har han brugt en del penge at prøve at få bilen bragt i orden, og hvis han så skal betale købesummen tilbage, så blir det godt nok en dårlig forretning for forhandleren .. hehe

Men håber da, at der blir fundet en løsning for manden. Der er ikke noget værre end at købe en ny bil, hvor den for det meste holder på andres indkørsler end ens selv..

• #7   2. feb 2012 hvor har du købt den? evt i pb

• #8   2. feb 2012 Master V, du er skarp.. Selvfølgelig er det da en dårlig forretning for forhandleren.. Det er det jo allerede.. Han skal nok ta' den bil tilbage hvis den bliver ved med at drille.. Når han så har fået den ind igen, jamen så sælger han den bare igen, og håber på den går..

• #9   2. feb 2012 Han har 3 forsøg til at rette fejlen. Bliver den ikke rettet inden for de tre forsøg kan du kræve handlen gå tilbage.
    Dog vil du aldrig få det samme for den pga den har kørt mere og den er mere brugt end da du købte den. Så regn med et lille afslag hvis de tager den retur.

Er det en usporadisk fejl fejl jeg jeg dog forsvare mekanikeren lidt. Det er satmer svært at lave sådanne fejl og som regel køber man sig fattig i reservedele.

Men hvis man er lidt på forkandt vil mekanikeren give op noget før og sende den til en autoriseret forhandler der som regel ligger inde med oplysninger der kan få den repareret noget hurtigere..

• #10   2. feb 2012 og den med tredje gang skal det altså være samme fejl ellers hjælper det ikke hvis det er forskellige fejl

• #11   2. feb 2012 han kan dog tage benzin og km tal væk fra det du købte den for .. ved ikke lige hvor meget da jeg fik hele beløbet tilbage da jeg afleverede min skoda smiley

Kommentér på:
Levere bilen tilbage

Annonce