{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.890 visninger | Oprettet:

Camber {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg brugt den sidste time på at sidde og læse love omkring syn af biler osv. samt gransket diverse forumer.
Det jeg gerne vil vide er om der er lovgivning omkring cambervinkel og i så fald hvad den siger om hvor meget man må have eller om man må have det osv. samtidig kunne jeg godt tænke mig at vide hvor fra man måler når man snakker om at dæk og fælge skal være afskærmet som oftest er de jo standard ikke afskærmet forneden, da karossen på mange biler buer ind under sig selv.

Håber nogle kan hjælpe med svar på disse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Camber
  • #1   15. feb 2012 Hjulet skal holde sig inden for bilens linje..altså ikke stikke ud.

    Kan ikke se hvorfor du ikke må kører med negativ camber..din gevind undervogn eller den spacer du bruger til at få camber vinklen skal være TUV godkendt og det skal påskrives bilens reg. attest hvis det er TUV godkendt


  • #2   15. feb 2012 Mht. til om dæk er afskærmet, blev jeg fortalt sidst jeg blev stoppet af en politimand, at mit dæk ikke måtte blive vådt hvis han pissede på forskærm. Altså må det ikke rage ud, hvis du står og kigger lodret ned fra skærmkanten. Derudover er det så vidt jeg ved aldrig et problem, da du ikke må øge sporvidden med mere end 10mm. Hvilket også begrænser hvor meget du kan øge din cambervinkel. Derudover er jeg ret sikker på at en ændring af cambervinklen anses for værende en konstruktiv ændring (omend der sikkert er meget begrænset fokus på det)

  • #3   15. feb 2012 Camber er også bare straight up dumt..

    Jeg er selv igang med en JDM civic, og har overvejet camber, men seriølle.. Det ser ok fedt ud, men hvad det koster i dæk trækker så lidt det fede ned..

    Og det er ikke lovligt, for dine dæk slider skævt, og det må de ikke smiley


  • #4   15. feb 2012 AFILI8ED .: Ja, det er sgu med at købe dæk med bestemt rotationsretning så, så de kan flyttes over på den anden side:)

  • #5   15. feb 2012 OKay så fik jeg de svar jeg ville, mange tak :b og hvor vidt det er praktisk eller ej er jo som det er, dog har jeg hørt noget om at camberen i sig selv ikke slider det vilde men det var caster der var slem til det, tror jeg.

    Og Anders N, det var det jeg frygtede :b havde håbet men kunne snyde sig ud af problemet med camber nemlig.


  • #6   15. feb 2012 Bilen skal til hver en tid skulle kunne synes med det.

    Det er en god indikation af om det er lovligt eller ej.


  • #7   15. feb 2012 Camberen er da det der slider på dækket. Forkert caster, giver da bare utroligt dårlige styre og køreegenskaber.

  • #8   15. feb 2012 Jeg havde på min gamle Civic sænket den med gevindundervogn, som var skruet helt ned, og så havde jeg også camberkit på som stod en del negativ for at få dækkene ind i hjulkasserne.

    Det så pisse godt ud, og jeg fik den også synet med hele lortet.

    Dog så var dækkene allerede slidt efter en halv sæson, så ikke noget jeg kan anbefale at gøre.. smiley


  • #9   15. feb 2012 jeg kører med meget negativ camber, jeg synes deet ser fedt ud og er også glad for at køre med det da bilen understyrer mindre:)

  • #10   15. feb 2012 når en bil skal stå lige i skabet så er det enten ikke lovligt. eller os slider det for meget på dækene..

    man må offer sig i kampen om en fed bil..

    det med lidt for hurtig slidte dæk kan nu os være en tung højer fod..


  • #11   15. feb 2012 André Skou:-) .
    hehe, lige mine ord;)


Kommentér på:
Camber

Annonce