{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler om kørekort til campingvogn?!
  • #1   13. mar 2012 Nope

• #2   13. mar 2012 Har hørt at man skal have trailerkort til alt over 750kg fra 2013, om det passer ved jeg ikke, men det burde være sådan at ALLE skulle have trailerkort hvis de kørte med trailer, uanset størrelse.

• #3   13. mar 2012 Men nej, der er ingen regler endnu, men må vi da håbe at der kommer. Det virker helt åndsvagt at jeg ikke måtte trække min campingvogn efter min gamle transporter som hed 1500kg egenvægt, og 2600 total, men godt må efter min Land Cruiser som hedder 1675 egenvægt og 2200 total...

• #4   13. mar 2012 Anders N

nu er det jo heller ikke folk der ved hvad de snakker om der laver reglerne smiley

• #5   13. mar 2012 Rasmus håber det er en joke :b
    Tror udmærket dem, som laver færdselsloven eller tilføjer nye love til den ved, hvad de laver. De er alle sammen højt uddannede jurister og advokater. Man skal have meget erfaring inden man overhovedet får adgang til den slags administration. Der er ligesom, at sige dem som laver vores finanslov ikke kan regne smiley

• #6   13. mar 2012 Stefan N: Så højt uddannede advokater lærer simpelthen hvordan færdselsloven fungerer i praksis? Kan du så forklare mig hvorfor det skulle være mere sikkert at køre med 1500kg efter en passat, som 1000 efter en transporter?, Campingvogne ligger langt mere stabilt efter en stor tungere bil.
    Der er da flere love som slet ikke giver mening. Eksempelvist er det ikke et lovkrav at have sele på når du bakker ud af din indkørsel:

Stk. 2. Pligten til at anvende sikkerhedssele gælder ikke ved bakning eller
    under kørsel på parkeringsplads, servicestation, værkstedsområde eller
    under lignende forhold .

• #7   13. mar 2012 Stefan N

det var sQ ikke en joke, halv delen af de love der bliver lavet til trafik færdsel giver jo ingen mening, bare fordi du er højt uddandet jurist behøver man sQ ikke kunne finde ud af at køre bil eller have erfaring med det...? syntes generalt ikke danskere kan finde ud af at begå sig i trafikken i forholdt til hvad min oplevelse med at køre i andre lande...

• #8   13. mar 2012 Siger ikke de ved, hvordan det fungere i praksis, men det er jo ikke folk uden uddannelsen og en vis indsigt, som sidder derinde. Men er enig i det i siger, ville bare påpege det ikke er underbemidlede mennesker, som laver retssystemet. Alligevel er jeg enige med jer i, at der skal strammes op smiley

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #9   13. mar 2012 Anders n, ændres vægten eller vejbeliggenheden på campingvognen i forhold til hvad der er spændt foran den?

• #10   13. mar 2012 Spørger du kørelærers siger han man skal og det reklamere de med på deres hjemmesider .
    Men man kan ikke finde noget om det andre steder så tror det er et reklame stunt

Men har du taget kørekort efter 1juli 2009 mener jeg det er så må du ikke trække mere end 750 kg.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #11   13. mar 2012 rune k, du skal sgu ikke komme og sige at en bil på 1000 kg må trække det samme som en på 1500 kg, for så er der sgu noget galt... En diesel transporter der ikke er vejet om må, så vidt jeg lige husker, trække 1475 kg, men de kan vejes op til 2 ton... Der er desuden ikke ret mange biler på 1000 kg egenvægt der må trække over 1100 kg, så hvad helvede er det for en rådden sammenligning at komme med??

Det var det jeg ville frem til...

• #12   13. mar 2012 Jesper: Der er ingen der skriver at det man trækker vejer over 1000kg. Min campingvogn vejer 1000 totalt, og jeg er af den overbevisning at trækket er langt mere stabilt og meget rarere at køre med, efter min gamle transporter, frem for de gamles G3 1.8. Det betyder da bl.a. at campingvognen ikke på samme måde kan påvirke bilen, og eksempelvist få den i slinger.

• #13   29. nov 2012 nu får vi at se hvad de bliver enige om. men nu er det jo bilfabrikkerne der foreskriver hvad deres biler må trække. ikke andre.

• #14   29. nov 2012 Pr 19 januar 2013 træder der nye kørekort regler i kraft, bla. at der bliver ændret på kravet om B/E og kategori C ændres også så der bliver stor og lille lastbil kort.
    Kategori A ændres også til 3 forskellige.
    http://www.dck.dk/teknik/2012-05_nykorekortregler/Nykorekort.html
    det er nemmere at i selv læser de nye regler, da det er for omfattende at beskrive.
    Ydeligere oplysninger findes på retsinfo under kørekort reglerne

Kommentér på:
Nye regler om kørekort til campingvogn?!

Annonce