2.235 visninger
|
Oprettet:
Jura og Lovgivning. ! hjælp. {{forumTopicSubject}}
Har diskuteret dette: Hvis 2 biler kører på en lille smal vej, om aftenen hvor det er mørk. Den forreste bil bremser pludseligt op midt på vejen ( Men bilens bremselys er ikke iorden ) Og bagfrakommende kører ind i bilen ? Ham forangående slukker bilen efter han er bremset op og lige efter rammer bagfragående bil ? Hvis fejl er dette? Man må jo ikke bare bremse op midt på vejen og slukke bilen?
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 857
feb 2006
Følger: 56 Følgere: 53 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 228
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 337
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
nov 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 66 Svar: 67
feb 2006
nov 2006
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 557
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
You got IT
Du skal til en HVER TID, holde en sådan afstand er det er muligt at stoppe.
Sådan køre folk bare ikke, man køre ud fra tankegangen om at vi ikek kommer til at skulle bremse hårdt op. trist men meget sandt.
Så ja om han så køre i en bil med super bremser ABS og hele lortet og du køre i en gammel folkevogns bobbel der kun har bremse tromler på forhjulene, så skal du holde en afstand til foran kørende så du TIL EN HVER TID kan stoppe op.
Det er reglerne og dem skal vi indrette os efter, uanset hvor lille ens forståelse så end måtte være for dem.
jun 2004
typisk op til 100 meter hvis det er noget der holder stille.
jun 2004
Der findes faktisk rets praksis for 1 mere
De idioter som køre med en cykel bag på bilen uden at have erhvervet sig en lygtebom.
maj 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 2.266
feb 2006
feb 2006
maj 2011
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 126
for så er det vel forankørende der har problemet? da man har pligt til at sørger for at lyset virker på ens bil.
og ja, det kan ses om lyset har virker/været aktiveret før sammenstød også selv om pæren er gået itu.
nov 2006
Denne lov må da gælde:
Færdselslovens §41 stk. 3
"Stk. 3. Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at bremse."
maj 2011
feb 2006
Du kan jo laese hvad mine comments er laengere oppe Det var ren joke til Sinan at hans comment ikke rigtig holder på alt..
"Ham der rammer har altid fejlen, slut færdig"
mar 2007
maj 2011
feb 2006
maj 2011
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 1.227
feb 2006
Men det er dit ansvar at det "fungerede". Claus efter loven så skal du jo, det er det samme som en forlygtepaerer, dog lidt svaerere med bremselys, det giver jeg dig ret i men sådan er det jo skrevet
mar 2007
men ved at ved store uheld, som regl hvor der er nogle der midster livet, har de en til at kontrollere om bilen/bilerne var i ordenlig stand.
han tjekker altid om lyset virkede som det skulle..
Det er ikke så tit at man ikke kan finde fatning af pærer?
mar 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
mar 2007
men du for altså også kørt nogle meter inden du finder ud af at ham foran faktisk har tænkt sig at standse helt..
Forankørende har ikke haft kontrolleret at bilen er i forsvarlig stand inden han kørte, så derfor er det ham der har problemet.
Den er jo ikke længere end man kan tage knoglen og ringe og spørger forsikringen. jeg er 110% sikker på at de siger det samme som jeg siger.
mar 2007
maj 2011
nov 2006
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 549
mar 2007
Stk. 2. Ejeren eller den person (brugeren), som har varig rådighed over køretøjet, er ansvarlig for, at køretøjet er i lovlig stand.
at kører uden lys er ikke i lovlig stand selv om man skulle tro at der er nogle der tror det..
Claus H: det er rigtigt, men prøv at forklare politiet det når de stopper dig pga af manglende lys tror ikke det er så nemt. så må man bare bide i det sure æble og betale ved kasse 1.
mar 2007
Stk. 3. Føreren af et køretøj skal til enhver tid være opmærksom på, at køretøjet og eventuelt påhængskøretøj er i forsvarlig stand, særlig at styre-, bremse-, signal- og tegngivningsapparater samt lygter virker forskriftsmæssigt og sikkert, og at tilkoblingen til eventuelt påhængskøretøj er forsvarlig.
nov 2006
nov 2006
mar 2007
prøv at finde nogle 306'ere der er tilsalg på nettet, som passer meget godt på hans bil, så har du et pej om det..
jun 2004
Så derfor vil dette KUN kunne kunne give en bøde for begge parter og ikke fratage dig for din del af overtrædelsen.
Der er kun 1 meget udbredt brugt undtagelse og det er den med folk der har kørt uden lygtebom når de har haft en cykel på bagklappen der dækker for lygter.
Her skal man blot tage et billede, så har man vundet den sag.
Ja faktisk køre de rundt som uvidende lette mål for dem som gerne vil have lavet en front skade på deres bil, fordi det er bare at køre op i røven på dem, så betaler deres forsikring din front skade.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
så kan du være heldig at han få skylden,
jeg kørte ind i en traktor, jeg var ved at overhale
(han havde intet lys på)
da han kun må køre 30kmh, ville jeg over haler ham( jeg kørte ca 100kmh, på landevej), og da jeg var ca 20 meter fra ham, vælge han at dreje til venstre ind på en mark, uden tegngivning , da hans lys slet ikke virkede.
jeg kunne ikke nå og gøre andet end at køre ind i ham,
politi´et kom tilfældigt forbi og optog så rapport, da de opdagede hvad der var sket og hvordan, fik han hele skylden, da hans traktor og vogn ikke havde noget lys bag på,
men en masse foran,
jeg havde meget lys foran, så han kunne ikke undgår og se mig,
jeg havde
2 standart lang lys, 2 stk tåge lys og en Hella front med 2 ekstra langlys, og alt dette var tændt da det var helt mørkt,
hans forsikring kom til at betal mig en ny bil
jun 2004
Det er også næsten det eneste som virker, der SKAL være en politirapport, ellers så kan modparten bare påstå at lyset virkede
Der er også den forskæl at på en traktor, der har du stort set ikke mulighed for at smadre hans lygter ved at køre ind i ham da de sider meget højt og dermed er der grundlag for at bevise de ikke virker.
Hvor på en bil der smadres lygterne nemt når man køre op bag i og så er det svært at bevise 100% med sikkerhed at de ikke virkede.
Jeg har selv prøvet at en "kælling" kørte bagved mig og var meget uopmærksom så hun begynte at sætte farten ned og vi fik vel en afstand af ca.50 meter imellem os (inde i byen)
Pludselig kommer jeg hen ad vejen og kan se jeg skal uden om de parkerede biler der holder langs mine side af vejen, men i modmig kommer der en bybus så jeg umuligt kan være imellem, så jeg bremser selvf. op og holder bag ved de holdene biler og venter til busen har passeret.
Da bilen var en Kia Sorento med automatgaer og det gik lidt op ad bakke, så kunne jeg slippe bremsen og så holdte den jo bare stille da automatgaeret sørger for den ikke triller tilbage.
Men bagfra kommer kællingen så med fuld skrue og ser alt for sent at jeg altså er stoppet op af den grund der kommer denne her bus som hun så ikke lige havde set.
Så hun trækker lidt ud for at komme forbi mig, men får selvf. øje på bussen og kan så ikke gøre andet end at køre op bag mig.
så kommer hun ud og råber op om at mit bremse lys ikke var tændt.
Hvortil jeg svare, jammen når jeg holder STILLE, hvorfor skulle mit bremselys så være tændt, jeg træder jo ikke på bremsen når jeg ER stoppet.
Ah, men hun var sikker på det ikke virkede.
FINT, så kikker du lige på mine bremse lygter ALLE 3 mens jeg går ind og træder på bremsen.
Ja det kunne hun jo så godt se de virkede.
NEMLIG, men dine øjne og din opmøærksomhed DEN er i hvortfald ikke hvor den skulle være.
Så siger hun så at jammen det var noget rigtig lort, fordi det her var faktisk en lånebil som hun lige havde hentet fordi hendes egen var på værksted efter en anden ulykke hvor hun også havde kørt op bag i en.
HAHA, tænkte jeg, hvornår lære du så noget spurgte jeg hende, haha så blev hun sgu gal i skrælden og sagde at vi mønd fandme også altid kørte så spændene.
Men ok, jeg holdte så STILLE da du vælger at komme brgande mens du har hele kroppen nede i din håndtaske for at lede efter HVAD? MENS du køre bil kælling. for det kan sgu da ikke være det kørekort du umuligt kan have taget, men det var måske også derfor du ikke kunne finde det
Så hun fik da også hele skylden IGEN
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
derfor holder jeg også en god afstand til foran kørende.
og ved chikaner på vejen, lade jeg altid modkørende køre først, hvor jeg holder hel stille, sker der så noget er det modparten der få skylden, da jeg jo holder helt stille,
Gælde dog ikke hvor der er skiltet med jeg har forkørselsret,
men fik nemlig og vide, da jeg tog kørekort til lastbil, at hvis man holder helt stiller, kan man ikke få skyld for at lave skade på noget,
se erd er ikke meget plads på vejen, så hold helt stiller og lade de andre køre først, sker der noget , er det dem der få skylden
Jura og Lovgivning. ! hjælp.