Stakkels barn. {{forumTopicSubject}}
Har læst lidt med i denne debat omring den 18 årige pige fra Ukraine der blev voldtaget og sat i brand. Som nu er død.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1734776.ece
Gerningsmændene - sønner af lokal politikere blev sat fri, grundet den store Korruption i landet. "Money can buy you freedom".
Har selv boet i Polen med lignende forhold. Og besøgte sidste sommer en af mine tidligere ansattes kone, hvor manden nu var død i en trafik ulykke.
Hun havde haft indbrud, og da politiet kom. Fik hun tæsk fordi hun ikke kunne betale politiet for at ulejlige dem. Og jeg har set og oplevet ting i det land, der får mig til at tænke hvad fa... EU tænkte på da vi inviterede dem med i fællesskabet. - Hvis man skulle finde den lokale politiker eller mafiaboss i de byer jeg kom i i Polen, skulle man bare finde det største hus med de største biler udenfor. Mens der rendte forældreløse børn i gaderne ned til 4 - 5 år gamle.
Har selv været i retten for nylig efter et hjemmerøveri. Og er virkelig lykkelig for at jeg bor i en retsstat der har verdens mindste målte korruption i det offentlige regi.
Nu er foråret kommet, og ville blot sige, vær glad for i bor i det land vi gør. Vi har det jo godt her, måske bedre end vi tror.
God weekend.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 1.197
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 76 Svar: 1.493
Det danske retssystem er måske ik bundkorrupt som Polen, men vores system er så latterligt på mange punkter ! Og burde efterses til mindste detalje
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
når man bor i et land hvor fattigdom er det hovedsagelige problem (og nej ikke dansk jeg har ikke råd til en ps3 fattigdom) så er der andre ting som er latterlige..
jeg blev røvet af 3 mænd med kniv i Rio de Janerio for et par dage siden, og på trods af at jeg gik rundt og forbandede deres sjæl og familie langt væk, så fik jeg faktisk ondt af dem senere på dagen.. Så mange hjemløse
feb 2011
Du har ret alt er relativt. men så er det også sundt, som dig. At tage ud til en af de fattigste hjørner af verden. Og få et nyt syn på verdens orden.
jun 2011
dec 2011
jun 2011
Men "Jugoslavien" er rimelig stort.. og Bosnien hører bestemt til den fattige del..
feb 2011
Var på ferie for et par år tilbage med John P på min venneliste. Og vi lå og kørte rundt i det tidligere Jugo. I vores fine biler med store fælge,
På en rasteplads blev vi kontaktet af flere der spurgte om vi havde selvmords trang. For de fælge vi havde på bilerne var nok til vi inden længe ville ligge i en grøft med en kugle for panden. Da de skinnede for meget i øjnene på fattige (sultne).
Vi kørte så derefter direkte til Istrien. Og blev på den halvø resten af ferien
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Uden at have læst det gid den elektroniske blæser ligge igang utroligt man kan koge på blot få sekunder..
Vi har et dejligt land som vi skal være glade for, men det betyder jo ikke vi ikke har nogle ting som vi skal rette, for vi kan jo ikke samligned vores land med afrika mv. for vi har ikke sam std. de har nogle ting de gerne ville rette op på som vi ville meener var lille mærkelig ting, men som betyder meget for dem. Ja vi har luxus, men vi betaler jo også for det.
Ingen for noget gratis og jo være landet er stillet økonomisk jo være bliver det også..
Siger ikke vi i danmark har en økonomisk god status jo i forhold til andre fattige lande, men ellers virker det jo ikke til vi har helt styr på vores økonomi i danmark, men alt de vi skær ned osv..
Jeg ville ikke skifte med en fra afrika, men nu er vi vokset op på forskellige måder, så derfor ville jeg ikke kunne leve sådan, var jeg nu født ind i det ville jeg nok ikke tænke videre over det, men det er jeg ikke og derfor har jeg skam ondt af dem og giver en mønt i ny og næ som sympati for dem, men derfor vil jeg da stadig mene vi har ret i danmark til at klage over ting uden at samligne med afrika mv.
Syntes danmark er et super dejligt land og klager ikke over vores måde at leve på, men måske mere måden det bliver styrret på og det vil aldrig en ende tag.. sååå
feb 2011
jun 2011
dec 2011
Hvad med Albanien og Makedonien osv.. Hvad har de? Udover lidt fiskeri + det løse? Jeg lægger for guds skyld ikke op til en diskussion, og spørger udelukkende af interesse, så please don't lav bilgalleri finden og flip i selvforsvar
feb 2011
jeg læser dine og de andres indlæg af ren interesse for jeres meninger og erfaringer. Det er aldrig dumt at høre andres tanker.
feb 2011
dec 2011
dec 2011
jun 2011
Sarajevo er hovedstaden, og hvis kommer derhen om sommeren så er 20-30% af dem man ser bosniske turister, altså folk sm har bopæl i andre europæiske byer, men kommer der hen over sommeren, og standarden er naturligvis høj i Sarajevo, men absolut ikke Zagreb og Beograd høj..
De små byer er der altså meget fattigdom, og mange huse har stadig skudhuller fra krigen på trods af at krigen har været forbi i snart 2 årtier.. skudhullerne i vores lejlighed i Sarajevo er først blevet spartlet for 1 år siden..
Stakkels barn.