{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.942 visninger | Oprettet:

Total skadet finansieret bil {{forumTopicSubject}}

Hej.

Håber der sidder nogen ude i forummet som kan svare mig på dette.

Min kæreste har købt en bil på finansiering igennem bilforhandlerens finansierings selskab santander bank, i den tro at det var en god måde at købe den på, fordi deres rente var lavere end bankens rente, og hun troede ikke hun skulle bekymre sig ved skader, da hun samtidig tegnede sig en god forsikring uden bonustab.

Vi var inde og se bilen i dag, og små skaderne viste sig at være meget mere omfattende end forventet, hvilket betyder der er størst sansynlighed for at bilen bliver konstateret total skadet.

Til at starte med havde vi det okay, vi var forberedt på det kunne ske, men da salgschefen så fortæller at pengene vi får tilbage, går direkte til santander bank, og vi derefter har 1 døgn til at betale evt. restgæld på bilen, så var det pludselig meget mere alvorligt end forventet, for ikke nok med vi så vil stå i problemet med at skulle skaffe penge til ny bil så skulle vi også skynde os at skaffe penge til santander bank.

Vi vil selvfølgelig snakke med vores bank mandag, det har ikke været muligt i dag da de alle har haft lukket, men er der nogen af jer der ved, om man evt. kan snakke med finansieringsselskabet hvis den bliver meldt totalt skadet, for 1 døgn til at skaffe pengene er jo umuligt, man skal først nå at snakke med banken og have lånet godkendt osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total skadet finansieret bil
  • #1   19. maj 2012 Det er da slet ikke bilforhandleren i skal diskutere den del med. Det er forsikringen på bilen der udbetaler pengene til santander bank, og ikke bilforhandleren.

Det med at i så kun har 1 dørgn til at betale resten, tror jeg ikke på. Tag en snak med santander bank om det.

Men i må vel have nogen lånedokumenter på de penge der er blvet lånt ved santander bank, deri, burde alle deres vilkår også stå. Bl. a omstændighederne omkring hvis bilen bliver erklæret totalskadet...

• #2   19. maj 2012 Jeg ville lige tage kontakt til låne instituttet og høre om de er villige til at indgå et lån til en anden bil hvis i så fald den bliver totalskadet. Men eftersom de har pant i bilen er det dem der skal betales ud først og reglerne hedder sig faktisk at i skal dække merudgifter hvis bilen totalskades. Dog er det med et døgn helt hen i vejret. Man kan få en afdragsordning smiley

• #3   19. maj 2012 Thomas S: Tag det helt roligt, det er der slet intet om! Har aldrig set et pantebrev, lånedokument eller andet værdipapir med den påskrift/klausul. så tag det helt roligt! Først skal det afgøres om den er totaltskadet, så skal taksator ud og kigge på den, så får i et "tilbud" fra forsikringsselskabet(husk, at mange forsikringsselskaber gerne lytter til sund fornuft, taksatoren er dybest set en købmand, der skal give kudnerne hvad de har betalt for men samtidig tjene penge til det selskab han repræsenterer!) Så er i ikke enige i det beløb i blvier stilelt i udsigt, ja så argumenter hvorfor - Find priser på lign. bil i samme stand!

Men ellers har i jo fået udleveret nogle lånebetingelser og der vil alt hvad i har brug for at vide stå skrevet!

• #4   19. maj 2012 I låne papirerne står der at ved evt. salg af bil, skal jeg kontakte santander først, men der står intet om tilfælde af totalskadet bil smiley

Jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at råde bod på det, da det desværre er mig som har skadet hendes bil, da jeg lånte den.
    Hun er meget afhængig af at have bil, så jeg har det selvfølgelig rigtig dårligt med det hele, og specielt hvis det hele ender ud i en gæld til hende + ingen bil.

Taksatoren kommer på tirsdag.
    Har snakket med forhandleren som sagde uden skade ville de vurdere den til 70 - 75 k. hvis de skulle købe den, men ved salg vil den stå til 85 - 90 k. Men der skyldes 95 k. på bilen, så der vil desværre være et tab smiley

Jeg håber selvfølgelig at banken siger god for at jeg kan låne pengene til tab + en anden bil til hende, så hun ikke står uden og ikke får en gæld, men det er desværre langt fra sikkert at det kan lade sig gøre, så prøver at få så meget styr på tingene som muligt.

Håber på at den ikke bliver total skadet, for så er det kun selvrisikoen jeg skal betale og den er selvfølgelig meget nemmere at betale sig fra, men skaderne er desværre meget omfattende, så som vi har fået af vide, så ser det ikke for godt ud.

• #5   19. maj 2012 Ja pengene skal betales tilbage til den bank i har lånt dem af. Da de ikke har pant i noget mere, er meget alm.

Men som andre skriver så snak med dem.

Din alm bank vil nok mere end gerne låne penge til at betale den anden bank og til en ny bil, vis du ellers har en sund økmoni smiley

• #6   19. maj 2012 Sur røv, men det er jo vilkårene hvis man vælger en meget lav ydelse på sit lån.
    I for penge af forsikringen til at købe en tilsvarende, og hvis de står til omkring 90 er det hvad i får!
    Hvis i har betalt som i skulle hos santander, så vi de sikkert gerne låne jer til en ny bil, uden udbetaling.

• #7   19. maj 2012 Med mindre din økonomi er helt hen i vejret, burde du sagtens kunne låne 100.000 til en bil. Jeg kan da få lov at låne tiil et hus med min lærlingeløn.

• #8   19. maj 2012 bare rolig, det ved bilforhandleren intet om han.+skal/må ikke blande sig

• #9   19. maj 2012 Det kommer også lidt an på hvor gammel bilen er, mener at der er en regel om at hvis bilen er mindre end 1 eller 2 år gammel (kan ikke lige huske hvilken) bliver den erstattet med ny pris....

I kan jo også snakke med santander om at forsikringen skal give jer en tilsvarendene bil, og at de så bare tager pant i den nye bil, og at i fortsætter som om der ikke er sket noget.

• #10   19. maj 2012 ja i skal jo bare have hvad en tilsvarende koster, også flytter de panten, det koster nye stempel afgifter, men det er vist billigt sluppet, dem vil de sikkert gerne gå med til at lægge oveni lånet, så er det stadig bare selvrisikoen.

så tag en slapper, det værste er nok at der går lidt tid med papirene frem og tilbage.

• #11   19. maj 2012 ja det lyder sku underligt med det 1døgn der..... det bare fis... jeg har selv finanseret en bil ved dem og det var min Swift også og der var altså ingen problemer der.... men det med det 1døgn hvem har sagt det til jer ?

• #12   19. maj 2012 Mysling: Det er lav rente jeg har valgt, ydelsen er skam ikke lav.

Bilen er 2,3 år gammel.

Håber det kan lade sig gøre med en tilsvarende bil, det vil jeg helt sikkert få undersøgt smiley

• #13   19. maj 2012 Bg´s bager: Det har direktøren der hvor hun har købt sin bil, og jeg ringede derefter til nogle andre forhandlere som også benytter sig af Santander, de kunne sige det samme, desværre.

• #14   19. maj 2012 Sikker på det er Santander og ikke Brian Sandberg? smiley

Lyder da vildt med det lån der...hehe....

• #15   19. maj 2012 Brian:
    Helt sikker smiley
    Ja, det synes vi også, og vi blev meget chokerede, kæresten valgte lånet for at spare på renterne, men nu ville hun ønske hun ikke havde valgt det, og blot taget lånet i banken, men det er altid nemmere at være bagklog.

Det der irriterer hende mest, er at hun kendte reglerne i tilfælde af salg, det oplyste direktøren hende om dengang, og det står i låne papirerne, men der står intet om totalskade, og det blev hun heller ikke oplyst om.

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #16   19. maj 2012 Når bilen bliver totalskadet så køber forsikringen jo bilen.
    Så det er jo også et salg af bilen.

• #17   19. maj 2012 Det kan jeg godt se, men vi var sikre på at hun havde krav på en erstatnings bil.

• #18   19. maj 2012 tro jeg satme ikk på det lyder satme sygo... har i læst jeres kontrakt

• #19   19. maj 2012 Ja, og i kontrakten står der intet om det.

Vil prøve at ringe og spørge santander mandag, men er spændt på hvor meget jeg får ud af det, sidst kæresten kontaktede dem er omkring 1½ års tid siden, hun kontaktede dem pr. mail for at få svaret skriftligt, der ville hun høre hvordan det hang sammen hvis solgte bilen for at få en større, og man forventer at få et brugbart svar, men hun blev blot henvist til sælger, som nok havde mere styr på det.
    Håber ikke svaret bliver det samme denne gang også.

• #20   19. maj 2012 Min erfaring med dem er at venstre hånd ANER INTET om hvad højre hånd laver! ret bogstavligt!... Ihvertfald ikke når man kontakter dem med problem stillinger osv.

De er/var dog til at snakke om mht. nedsættelse af afdrag over en længere periode pga. økonomiske problemer.

• #21   19. maj 2012 Har nu snakket med en anden, som siger jeg skal prøve at snakke med Santander, han bruger dem selv i hans firma, og han siger det kan lade sig gøre at få lov til at købe en ny bil af forsikringspengene og så få det hele overført til den nye bil, så det håber vi kan lade sig gøre.

Denne forhandler synes også bilen skulle total skades da motor ophænget i højre side er knækket og bøjet, og der derfor er chance for at motoren flækker i løbet af et par mdr.
    Imens vores forhandler siger det ikke sker, og at de vil gøre hvad de kan for at få lov til at reparere den, lidt foruroligende, så kæresten ringede til forsikringsselskabet, hvor de foreslog at hun skal flytte bilen til en anden, for at få en vurdering fra et værksted som tænker på fremtidige konsekvenser og ikke på deres indkomst her og nu.

Så mandag skal bilen flyttes, og taksator skal så ombestilles, det er noget værre bøvl, ikke noget jeg ønsker at opleve igen.

• #22   19. maj 2012 jamen jeg har det bare sån vis det ikke står i jeres kontrakt jamen så holder det bare ikke

• #23   19. maj 2012 Vi synes også selv det virker underligt, men vi vil undersøge det med dem mandag, og forhåbentlig er de large, kan godt være lidt nervøs for at direktøren blot pønser på at sælge en ny bil til min kæreste.

• #24   19. maj 2012 Altså...

I teorien så skal i betale en evt. diff. på det som fosikringen giver for bilen, og det der skyldes, med det samme. det er jo lidt som at bilen bliver solgt. Men tror ikke at det forholder sig helt sådan i den virkelige verden

Og hvis i skylder 95.000 på den og forhandleren vurdere den til mellem 85.000 og 90.000 så kan i også godt vride armen rundt på forsikringen og få 95.000.. Men jeg ville fastholde overfor forsikringen at hun skylder 95.000 for bilen, altså må det også være prisen, færdig slut. ellers må de skaffe jer en tilsvarendene bil som santander kan rykke pantet over på istedet. self. lige snak med santander om dette inden smiley

• #25   5. feb 2013 Hvad endte det med ?

• #27   1. maj 2013 Knud p det virker mærkeligt når de gerne vil skifte bil uden omkostninger
    Min mor købte en bil for et års tid siden hos seat og ville efter 8 mdr have en anden hos dem, vi snakker brugte biler her, men hun skiftede til en lidt dyrere model og hun fik bare lånet hos Santander sat op som tilsvarede den pris stigning som bilen hun skiftede til havde og fortsatte det samme afdrag. Lyder mærkeligt de vil tjene så meget på uheld men ikke tjene det store på udskiftning ?

Kommentér på:
Total skadet finansieret bil

Annonce