Total skadet finansieret bil {{forumTopicSubject}}
Hej.
Håber der sidder nogen ude i forummet som kan svare mig på dette.
Min kæreste har købt en bil på finansiering igennem bilforhandlerens finansierings selskab santander bank, i den tro at det var en god måde at købe den på, fordi deres rente var lavere end bankens rente, og hun troede ikke hun skulle bekymre sig ved skader, da hun samtidig tegnede sig en god forsikring uden bonustab.
Vi var inde og se bilen i dag, og små skaderne viste sig at være meget mere omfattende end forventet, hvilket betyder der er størst sansynlighed for at bilen bliver konstateret total skadet.
Til at starte med havde vi det okay, vi var forberedt på det kunne ske, men da salgschefen så fortæller at pengene vi får tilbage, går direkte til santander bank, og vi derefter har 1 døgn til at betale evt. restgæld på bilen, så var det pludselig meget mere alvorligt end forventet, for ikke nok med vi så vil stå i problemet med at skulle skaffe penge til ny bil så skulle vi også skynde os at skaffe penge til santander bank.
Vi vil selvfølgelig snakke med vores bank mandag, det har ikke været muligt i dag da de alle har haft lukket, men er der nogen af jer der ved, om man evt. kan snakke med finansieringsselskabet hvis den bliver meldt totalt skadet, for 1 døgn til at skaffe pengene er jo umuligt, man skal først nå at snakke med banken og have lånet godkendt osv.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Det med at i så kun har 1 dørgn til at betale resten, tror jeg ikke på. Tag en snak med santander bank om det.
Men i må vel have nogen lånedokumenter på de penge der er blvet lånt ved santander bank, deri, burde alle deres vilkår også stå. Bl. a omstændighederne omkring hvis bilen bliver erklæret totalskadet...
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Men ellers har i jo fået udleveret nogle lånebetingelser og der vil alt hvad i har brug for at vide stå skrevet!
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 8
Jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at råde bod på det, da det desværre er mig som har skadet hendes bil, da jeg lånte den.
Hun er meget afhængig af at have bil, så jeg har det selvfølgelig rigtig dårligt med det hele, og specielt hvis det hele ender ud i en gæld til hende + ingen bil.
Taksatoren kommer på tirsdag.
Har snakket med forhandleren som sagde uden skade ville de vurdere den til 70 - 75 k. hvis de skulle købe den, men ved salg vil den stå til 85 - 90 k. Men der skyldes 95 k. på bilen, så der vil desværre være et tab
Jeg håber selvfølgelig at banken siger god for at jeg kan låne pengene til tab + en anden bil til hende, så hun ikke står uden og ikke får en gæld, men det er desværre langt fra sikkert at det kan lade sig gøre, så prøver at få så meget styr på tingene som muligt.
Håber på at den ikke bliver total skadet, for så er det kun selvrisikoen jeg skal betale og den er selvfølgelig meget nemmere at betale sig fra, men skaderne er desværre meget omfattende, så som vi har fået af vide, så ser det ikke for godt ud.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 249
Men som andre skriver så snak med dem.
Din alm bank vil nok mere end gerne låne penge til at betale den anden bank og til en ny bil, vis du ellers har en sund økmoni
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.074
I for penge af forsikringen til at købe en tilsvarende, og hvis de står til omkring 90 er det hvad i får!
Hvis i har betalt som i skulle hos santander, så vi de sikkert gerne låne jer til en ny bil, uden udbetaling.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
I kan jo også snakke med santander om at forsikringen skal give jer en tilsvarendene bil, og at de så bare tager pant i den nye bil, og at i fortsætter som om der ikke er sket noget.
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 557
så tag en slapper, det værste er nok at der går lidt tid med papirene frem og tilbage.
mar 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 888
feb 2011
Bilen er 2,3 år gammel.
Håber det kan lade sig gøre med en tilsvarende bil, det vil jeg helt sikkert få undersøgt
feb 2011
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.688
Lyder da vildt med det lån der...hehe....
feb 2011
Helt sikker
Ja, det synes vi også, og vi blev meget chokerede, kæresten valgte lånet for at spare på renterne, men nu ville hun ønske hun ikke havde valgt det, og blot taget lånet i banken, men det er altid nemmere at være bagklog.
Det der irriterer hende mest, er at hun kendte reglerne i tilfælde af salg, det oplyste direktøren hende om dengang, og det står i låne papirerne, men der står intet om totalskade, og det blev hun heller ikke oplyst om.
sep 2008
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
Så det er jo også et salg af bilen.
feb 2011
mar 2006
feb 2011
Vil prøve at ringe og spørge santander mandag, men er spændt på hvor meget jeg får ud af det, sidst kæresten kontaktede dem er omkring 1½ års tid siden, hun kontaktede dem pr. mail for at få svaret skriftligt, der ville hun høre hvordan det hang sammen hvis solgte bilen for at få en større, og man forventer at få et brugbart svar, men hun blev blot henvist til sælger, som nok havde mere styr på det.
Håber ikke svaret bliver det samme denne gang også.
okt 2004
De er/var dog til at snakke om mht. nedsættelse af afdrag over en længere periode pga. økonomiske problemer.
feb 2011
Denne forhandler synes også bilen skulle total skades da motor ophænget i højre side er knækket og bøjet, og der derfor er chance for at motoren flækker i løbet af et par mdr.
Imens vores forhandler siger det ikke sker, og at de vil gøre hvad de kan for at få lov til at reparere den, lidt foruroligende, så kæresten ringede til forsikringsselskabet, hvor de foreslog at hun skal flytte bilen til en anden, for at få en vurdering fra et værksted som tænker på fremtidige konsekvenser og ikke på deres indkomst her og nu.
Så mandag skal bilen flyttes, og taksator skal så ombestilles, det er noget værre bøvl, ikke noget jeg ønsker at opleve igen.
mar 2006
feb 2011
okt 2004
I teorien så skal i betale en evt. diff. på det som fosikringen giver for bilen, og det der skyldes, med det samme. det er jo lidt som at bilen bliver solgt. Men tror ikke at det forholder sig helt sådan i den virkelige verden
Og hvis i skylder 95.000 på den og forhandleren vurdere den til mellem 85.000 og 90.000 så kan i også godt vride armen rundt på forsikringen og få 95.000.. Men jeg ville fastholde overfor forsikringen at hun skylder 95.000 for bilen, altså må det også være prisen, færdig slut. ellers må de skaffe jer en tilsvarendene bil som santander kan rykke pantet over på istedet. self. lige snak med santander om dette inden
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 551
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 551
Min mor købte en bil for et års tid siden hos seat og ville efter 8 mdr have en anden hos dem, vi snakker brugte biler her, men hun skiftede til en lidt dyrere model og hun fik bare lånet hos Santander sat op som tilsvarede den pris stigning som bilen hun skiftede til havde og fortsatte det samme afdrag. Lyder mærkeligt de vil tjene så meget på uheld men ikke tjene det store på udskiftning ?
Total skadet finansieret bil