{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.024 visninger | Oprettet:

blitzet i tyskland {{forumTopicSubject}}

hej alle
Jeg har lige været på ferie i Ungarn, og på vej derned ledte gps'en os gennem små landeveje i tyskland. Det var midt om natten, vejskiltene var små og fartgrænserne skiftede for et godt ord. pludselig bliver vi blitzet og det var med ca. 90km/t i en 50km/t zone jeg havde helt overset hvor hurtigt man måtte køre for der var ingen fare momenter at ane i nærheden. Er der nogen der ved hvad det kommer til at betyde/koste.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blitzet i tyskland
  • #1   20. jul 2012 4.000.-

• #2   20. jul 2012 Du får en bøde hvis du er heldig smiley

• #3   20. jul 2012 Fik 4.000,- for at køre 86 i en 60 zone. der kan umuligt være forskeld.

• #4   20. jul 2012 okay nu må vi se hvad der sker, kan de begynde at tage kortet fra en?

• #5   20. jul 2012 Nej de kan ikke tage kortet fra dig, men de kan dog, give dig kørselsforbud. Tror jeg dog næppe på da det ikke er meget slemmere end mit smiley

• #6   21. jul 2012 hvis du smiler på billedet sker der intet hehe
    for nogle år tilbage , kørte jeg som lastbilchauffør i tyskland, og jeg så aldrig nogle af de bøder, som jeg skulle have haft efter utallige blitzere tog mig
    om det er anderledes i dag ved jeg ikke

• #7   21. jul 2012 Jeg er blevet blitzet der nede mange gange og kun en gang har jeg fået en bøde på 30 euro for at køre 160km/t i en 90 zone og det var kun fordi jeg kørte på tyske prøveplader som stod i mit navn.. Alle de andre har jeg aldrig set noget til og det er nok omkring 6-8 gange..

• #8   21. jul 2012 Udfra hvad jeg lige kan læse mig til. Så får man en bøde, hvis beløbet overstiger 70 Euro. Beløbet kommer an på hvor meget du har kørt for hurtigt i km/t. Og hvis du får bøden, så der vist ikke andet at gøre end betale... Men ser ud til du kan være heldig og slippe af og til. smiley

• #9   21. jul 2012 det er gode nyheder. jeg troede det var meget værre. tak for svarene

• #10   21. jul 2012 Jeg blev blitzet 2 gange sidste sommer, jeg har ik set noget endnu. 8)

• #11   21. jul 2012 hvis du kun er blevet blitzet og ikke blevet stoppet af poliliet kommer der ingen bøde for danmark og tyskland har ingen bøde aftale

• #12   21. jul 2012 Tyskland har vedtaget en lov, der gennemfører EU’s regler om inddrivelse af bøder på tværs af grænserne i EU. Det betyder, at Tyskland for fremtiden i højere grad vil inddrive bøder for eksempelvis trafikforseelser hos danskere. Bøderne kan i sidste ende inddrives ved dom, hvis bødeforlægget ikke betales.

Man vil dog arbejde med en bagatelgrænse på 70 € (ca. 520 kroner), så bøder under dette beløb vil som udgangspunkt ikke blive inddrevet uden for Tyskland.

Den tyske lov blev offentliggjort den 27. oktober 2010, og i henhold til den tyske stats oplysninger, vil loven om inddrivelse uden for grænserne kun gælde for sager, hvor afgørelsen er truffet efter den 27. oktober 2010

• #13   21. jul 2012 Jeg har betalt 4600kr for at køre 126kmmt i en 50'er zone i tyskland, men det er nok 4 år siden snart.. jeg blev sidste uge blitzet i Frankrig i BMW'en, dog kun med 77kmt i en 70'er zone, så jeg er spændt på om der kommer en bøde ..

• #14   21. jul 2012 Bødetaksterne i Tyskland svinger fra region til region. Så satsen kan du kun gispe om.
    Tyskland har strammet op på bøder tværs af grænserne fra 25. april 2012. Hvilket øger chancen for post.
    Får du bøden, så betal. Ellers, så hold dig væk fra tyskland. De tager din bil, og du får lov til at gå til næremste cash-maskine. Og så skal du betale for alle omkostningerne ved transporten af din bil.
    Det gode ved det er. Bøden er latterlig lav.

Du skal dog ikke forvente at modtage nogen bøde, da billederne i postbokserne, ikke er de bedste, og er der tvivl, så sender de ikke nogen bøde.

Et godt råd: Kør IKKE overfor rødt, så får du kørselsforbud i 1-3 måneder, og dette udløber først, når de har kørekortet, og den beholder de i selvsamme tidsrum. Ja, det kan de også godt finde på, hvis du køre ALT for stærkt.

Krydser finger for dig....

• #15   21. jul 2012 Det virker så også omvendt kan jeg fortælle. Jeg har en tysk registreret bil og blev blitzet i Danmark, har dog aldrig set skyggen af en bøde fra Danmark. Så enten har de ingen samarbejde ellers er det for besværligt over grænserne.

Men jeg har dog også læst noget om at der vist skulle være en aftale nu, men om det så passer eller bare er noget de siger er svært at svare på.

Jeg er kørt over for rødt i Tyskland en gang, fik en bøde på cirka 90 eu, 3 punkte men da det var under 1 sek så slap jeg for kørselsforbud. Ellers havde det været 1 mdr. (er man så samtidigt skyld i et uheld så mange dobbles bøden også!)

Jeg har så også kommer til at køre 55 et sted man kun måtte køre 30. Det var en vej man normalt må køre 50 på, men som de midlertidigt havde sat ned i hastighed. Det gav en bøde på cirka 100 eu (80 plus gebyr på 20) og 1 punkt.

Men grænserne for hvor høje bøderne er hår fine, der skal ikke mange ekstra km til så er det pludselig dobbelt op i bøden.

Men bøder på 4000 har jeg sgu aldrig hørt om i Tyskland, så skal man virkelig have gjort noget meget groft.

• #16   21. jul 2012 http://www.bussgeldkataloge.de/ubussgeld.html
    Gældende for 2012

Det ser ud til at du kan risikere dette her:
    (du kørte jo 90 i en 50er zone = 40 km for meget)
    31-40 km/h 160,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
    Såfremt du er meget uheldig. Men der er nok større chance for at du slipper.....

• #17   21. jul 2012 Problemmet har alle dage været at det er KUN det danske politi som kan indrive bøder af en dansk statsborger, det kan Tysk politi ikke medm idnre du er tager på færsk gerning.

Så indrevelse af en bøde skal ske igennem det danske politi.

Eftersom det danske politi ikke får betalt denne resource af det tyske politi så har man stoppet alt samarbejde omkring indrevelse af bøderne.
    Men gør dog i mange tilfælde den "tjeneste" at man sender kravet om bøden og hvis ikke man høre fra "kunden" så retsforføølger man dem ikke i DK.
    igen fordi det er der ganske enkelt ikke økonomisk støtte til fra Tyskland som jo er dem der skal betale for de resourcer det danske politi skal bruge til dette.
    Og det er jo ikke i den danske stats kasse pengene kommer i.
    Så det er en penge ud af vinduet oplevelse for det danske politi og dermed stat og derfor har man ikek noget samarbejde på tværs af lande grænserne.

Det eneste man kan risikere er at næste gang bilen komemr til tyskland, og de ser der er ubetalte bøder, så blvier man måske stoppet og opkrævet bøden.

Bruges der inkasso firmer som eks. holland bruger til indrivelse af bøderne, så kan man også bare give dem fingeren, da de ikke rets messigt kan opkræve en bøde uden om det danske politi af en dansk statsborger.

Derfor heder Parkerings afgifter og afgifter i dag, fordi de som bøder SKAL opkræves af politiet.

• #18   21. jul 2012 Er blevet blitzet mange gange i flensborg da jeg bor meget tæt på grænsen.

Har aldrig modtaget nogen bøde eller noget, kun hvis du bliver taget af selve politiet dernede, så er det kontant afregning, og du må ikke kører før du har betalt.

• #19   21. jul 2012 Blev også blitzet på motorstien, med 130 i en 120 zone. - Det tror jeg hvertfald, ligepludselig kom der et ordentlig lysglimt, lige som jeg kørte under en motorvejsrbro. Så intet kamera eller noget som helst. Så de er sgu snedige efterhånden, med nogle små mobile fotofælder, de gemmer i græsset under broerne.

Det er tre uger siden, og har intet hørt.

• #21   21. jul 2012 Vil dog lige sige at da jeg boede i tyskland blev jeg blitzet med 60kmt i en 50kmt zone, det kostede 10euro i bøde. Jeg blev senere stoppet pga film i de forreste sideruder, det gav en bøde på ca 240dkr, men da jeg var ved at flytte tilbage til dk valgte jeg at "glemme" at betale den. Ca 4 måneder efter at jeg var flyttet til dk lå der en ny bøde fra tyskland med en lille rykker og jeg valgte at betale den. Grunden er nok at jeg boede der og at de kunne se i deres register hvor min nye bopæl var i dk. I øvrigt var betjenten meget flink da jeg blev stoppet, jeg fik den lille bøde og 2 uger til at pille folien af og køre ned til den lokale politistation og vise at det var pillet ud. Hvis jeg ikke gjorde det ville bilen blive kaldt til syn hvis jeg blev stoppet igen, fair nok. Jeg sagde til betjenten at det kunne jeg ikke pga jeg skulle til italien dagen efter( hvilket jeg også skulle) han svarede bare køligt at hovedstationen i flensborg havde døgnåbent, så jeg måtte jo bare komme igang. Igen fik jeg en utrolig god behandling da jeg stod der en time og tre kvarter senere med nye ruder i bilen og han skrev under på at jeg havde været der. Han syntes dog også at bøder i dk var for dyre da han var blevet stoppet med 145kmt på motorvejen i dk. Meget flink fyr.

• #23   21. jul 2012 Lasse:
    Jeg får de 160 fra:
    http://www.bussgeldkataloge.de/ubussgeld.html

Her vist mere tydeligt
    http://peecee.dk/upload/view/376106/full
    (Derimod ser jeg ingen steder noget med 75 eu som du nævner??)

Det med indenfor/udenfor byen kan så godt være. Det har jeg ikke taget højde for.
    Men når de har lavet det til en 50er zone så gik jeg ud fra at det være inden for bebyggede områder = "innerhalb geschlossener Ortschaften" i listen.

Kommentér på:
blitzet i tyskland

Annonce