{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.468 visninger | Oprettet:

Jacob H
Jacob H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Spritkørsel - tilkendegivelse {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg blev taget i en spritkontrol for 4 uger siden, hvor jeg blæste 0,69. Fik taget blodprøve 10 min. efter.

Jeg har nu modtaget en tilkendegivelse hvor der står at alkoholpromillen var 0,51.

Men der er ikke vedhæftet nogen analyseerklæring fra retsmedicinsk. Er det normalt?
Jeg har kun politiassistentens ord for at det er korrekt.

Jeg finder det påfaldene at promillen lige præcis var over det tilladte og der er ikke er vedlagt dokumentation?!

Nogen der har erfaringer med lign.

Har jeg ret til en kopi af erklæringen hvis jeg kontakter politiet skriftligt og beder om det?

Hvis man skal tro advokaten her ( http://www.vinaa.dk) så vil politiet til hver en tid, gøre alt for at få dig dømt. Kan de mon finde på, på baggrund af udåndingstesten, og en blodprøve der ligger lige under 0.5, at skabe deres eget resultat?

Havde der været vedlagt en erklæring, havde jeg allerede underskrevet og sendt den retur. Jeg var allerede skeptisk da jeg blev anholdt - Derfor går det mig på når jeg har ventet 4 uger på et resultat og så kun får et fint Word dokumentet fra politiet..

Jeg vil gerne fritages for indlæg med moralprædikener o.lign. Så skal jeg tilgengæld undlade at komme med undskyldninger og diverse forklaringer om hvor lidt jeg havde drukket, over lang tid osv.

/Jacob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spritkørsel - tilkendegivelse
  • #1   28. jul 2012 Ja den lugter lidt af at du bare skal dømmes. Om man kan gøre så meget ved det ved jeg ikke . Men jeg ville se om jeg ikke kunne få nogen form for dokumentation fra blodprøven. Viser den 0,51 så er der ikke noget at komme efter.

• #2   28. jul 2012 Nu har jeg ikke selv lige prøvet det, men tror ikke du har ret til så meget.. De kan jo osse bare bede om en blodprøve når som helst for at se om du er påvirket af hvad som helst.. og så skal man bare aflevere.. Men kontakt da politimanden hvis du kan og hør ham ad om ikke du kan få beviset =)

• #3   28. jul 2012 Det jo så ligemeget om du har kørt med 0.51 eller mere
    Bare det du har kørt med sprit så skal man dømmes
    Det jo for dumt

• #4   28. jul 2012 Tag kontakt til en jurist

• #5   28. jul 2012 Hilsen Martin som åbenbart overhovedet ikke fattede det Jacob skrev til sidst.

• #6   28. jul 2012 Præcis Nicolai =)

• #7   28. jul 2012 Nu ligger det sådan. At når en betjent skal sigte dig som tilfældet er her. Skal hans sag først godkendes af politiets anklager. (Politeits Advokat). Han gennemgår sagen, og ser om der er de fornødne beviser, til at sagen kan gennemføres og en dom kan afsiges. Hvis anklageren vurdere at der ikke er bevis grundlag nok i sagen. Vil sagen blive frafaldet. Da denne ikke har "stor nok" mulighed for at kunne fremføres i retten med en evt. dom til følge.

Ergo - Politet har en blodprøve fra retsteknisk afd. der beviser at du har en promille på 0,51. Havde de ikke dette ville sagen allerede nu være blevet frafaldet.

Hvad angår ventetiden. Lever vi heldigvis i et retssamfund. Din sag er belver undersøgt og vurderet. Således at anklager er så sikker som muligt på at du er skyldig. Dette er ikke for at genere dig (selvom det kan føles sådan med lang ventetid). Men for at sikre at din retsikkerhed ikke bliver misbrugt.
    Har selv haft en sag hvor jeg blev anklaget for alverdens lort af en sindsyg kvinde. Politiet brugte 1½ år på at nå frem til at jeg ikke havde gjort. Jeg var ved at gå fuldstændigt psykisk ned over ventetiden. Det jeg var anklaget for gav en stor fængselsstraf. Og jeg mistolkede det som om de var ved at forberede en kæmpe sag mod mig, for noget jeg ikke havde gjort.
    Det viste sig så at i virkeligheden havde politiet undersøgt alle muligheder for om jeg kunne have gjort det. vurderet deres matriale sendt det til statsadvokaten, der så havde kigget på anklagerne op imod hvad politet kunne bevise / modbevise. Den slags ting tager tid laaaaang tid ! Men det sikrede mig som borger i en retstat at enhver ting var grundigt undersøgt, således jeg ikke blev dømt for noget jeg ikke havde gjort.

Håber min lidt lange forklaring gav dig svar på dine tanker.

mvh,
    Det gamle røvhul

• #8   28. jul 2012 Jeg ved ikk noget om det, men det kan vel aldrig skade at sende en brev og bede om en kopi af dokumentation fra Retsmedicinsk, hvis den ikke findes har politiet jo heller ikke nogen beviser mod dig.

• #9   28. jul 2012 Jeg synes han skulle have slået dig i kuglerne med sin stav...2 gange....

Når det er sagt, så kan man vel altid bede om aktindsigt...:-)

• #10   28. jul 2012 Politiet vil til enhver tid gøre alt for at få dig dømt, om de så vil fifle med resultatet vil jeg ikke kunne udtale mig om, men mine oplevelser med politiet, holbæk politi især, efter lader ikke meget plads til at tænke andet.. Det minder lidt om min knivsag som jeg stadig har kørende, der er også meget der er galt, de bla. skrevet de har konfiskeret en type kniv som det slet ikke var o.lign ting.

Men ja! Du har selvfølgelig ret til at se analysen, jeg ville aldrig skrive under på noget uden jeg har set alt.

• #11   28. jul 2012 nu vil jeg fortælle en historie fra da jeg blev stoppet på knallert.

jeg stod inde på mac d da en betjent prikke mig og en kammerat på skulderen og ville se hvor hurtigt de kørte. de var ulovlige selvfølgelig.

jeg fik bøden og på bøden stod der forkert dato, forkert tidspunkt, forkert sted osv. da jeg så nægtede at betale den så kom vi jo i retten med det smiley der kunne betjenten ikke huske hvor han havde stoppet os og ifølge ham så havde han jagtet os flere km for at få fat på os. så afbrød anklageren ham for at fortælle ham at vi altså stod inde på mac d da han kom ind til os... men retten gik sin gang og jeg blev jo dømt skyldig hvilket var fair nok. grunden til at vi tog den i retten var fordi at betjenten ødelagde min knallert og så grinte han af mig... derfor blev jeg sur.

det jeg vil nå frem til med denne historie er at engang i mellem så tror jeg at de siger hvad der skal til for at få nogle dømt smiley derimod tror jeg ikke på at de har gjort det i dit tilfælde da det er nogle forskere der har taget prøven og politet har faktisk ikke noget med det at gøre smiley
    men det lyder lidt sketchy smiley

• #12   28. jul 2012 Men altså, i alfald så er skaden ikke så stor igen når du bliver taget med 0.51 i promille. Du skal op til en kontrollerende Teori og køreprøve, og 4 timers A/T kursus.

• Jacob H
    Jacob H Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #13   29. jul 2012 Tak for relevante svar og tak til Martin R.

Jeg tror at jeg at ringer til politiet i første omgang og hører om det er muligt at få en kopi.

Overvej
    Christian J: Det er korrekt, men tror nu at A/T-kursus er 4 lektioner af 2 1/2 timer. Og så er der en lille bøde oveni.

• #14   29. jul 2012 Hvad skal man sige, så længe man ikke skal undvære det i ½ år, 1 år eller 3 år - så burde lidt teori undervisning og en køreprøve være til at overkomme smiley

- Held og lykke med det hele!

Kommentér på:
Spritkørsel - tilkendegivelse

Annonce