{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Valgfri synsdato....! Slettet pr 1/6-2012 {{forumTopicSubject}}

På min reg. attest står der valgfri syn 04/12-2002, og da følgende før var gældende "Stk. 3. Et køretøj, der er omfattet af pligt til periodisk syn, kan fremstilles til frivilligt periodisk syn i perioden indtil 6 måneder før månedsdatoen i det år, hvor køretøjet skal til periodisk syn, med den virkning, at det frivillige periodiske syn erstatter det periodiske syn, såfremt køretøjet godkendes."

Så var jeg jo overbevist om at jeg sagtens kunne kører min Golf til syn i dag 30/7-2012 og så først blive indkaldt igen 04/12-2014.

Men NEJ NEJ, det er så ændret pr 1/6-2012, så nu bliver du indkaldt på godkendelses dato, som hedder 10/01-2011 for mit velkomne.

Synsmanden kunne nemlig ikke acceptere det som et periodesyn smiley

Dog var han villig til at lave det til registrerings syn, så den skal synes igen 30/07-2014.

Så der er altså IKKE noget der hedder valgfri synsdato længere....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valgfri synsdato....! Slettet pr 1/6-2012
  • #1   30. jul 2012 Jeps det er pokkers at de har lavet den regel, men sådan er det desværre.

• #2   30. jul 2012 Findes der et sted, man kan læse lidt mere om denne nye regel? Det har jeg ikke hørt om før.

Betyder det "kun", at man ikke længere kan ændre sin synsdato i forhold til godkendelsesdatoen? Eller er der andre ting, man også skal være opmærksom på?

• #3   30. jul 2012 Hvorfor kunne han ikke acceptere det som et periodesyn?.
    Og nogen der har noget på skrift om at den regl er lavet om?

• #4   30. jul 2012 Ahrrrr.

• #5   30. jul 2012 det vil jeg nu også gerne se på skrift

• #6   30. jul 2012 Pr 1/6 2012 kan der som du skriver ikke laves frivillige periodisk syn 6måneder før, men først fra den dag bilen er indkaldt til syn, DVS. at det nu kun drejer sig om 1 til 2 måneder du kan forlænge din bils syns-periode med , alt efter hvornår din synsindkaldelse kommer med posten eller i din e-boks...
    Ændringen blev foretaget sammentidig med at udvalgte forhandlere og syns-steder kan afmelde / indregistrere / samt udlevere nummerplader.....

• #7   30. jul 2012 du kan syne op til 2 mdr før

• #8   30. jul 2012 Du kan max syne 2 måneder før, men det indebærer at du har modtaget din indkaldelse til syn, har været igennem møllen, var i synshallen den. 9-6-2012 med konens bil der har synsdato den. 10-09-2012.
    Så efter de nye regler kunne jeg komme igen den 11-7-2012. Det gjorde jeg så, men da bilen ikke officielt er indkaldt og den dermed ikke kunne ses som indkaldt til syn , på synhallens computer, ja så ville den bare blive indkaldt 2 år efter den nye synsdato, så går selv og venter på den skide indkaldelse, så jeg kan få bilen kørt til undervogns-behandling......

• #9   30. jul 2012 Kan ikke forstå at det kommer bag på så mange af jer mht. de nye regler?

• #10   30. jul 2012 ..::Polo doktoren::.. .
    Jeg ved ikke, om jeg vil sige, det kommer bag på mig. Jeg synes da sådan set, det er fair nok. Jeg havde bare ikke hørt om det.

• #11   30. jul 2012 WOW, Polodoktoren kan ikke forstå, at der er nogen der ikke kender alle regel-ændringer ???
    Siden den ny regering er tiltrådt, er der lavet i hundred vis af nye regler og ændringer af de eksisterende.
    Selv de kloge hoveder i forskellige hoved-organisitioner FDM - Dansk landbrug ect. kan ikke finde hoved og hale i langt det meste, men der er åbenbart en her i kongeriget, der har styr på det hele ......

• #12   30. jul 2012 Flot Dannie din hat.

Det har intet med at gøre med at kunne alle regler, men denne her så på nettet for længe siden og mener også det er skrevet herinde.

• #13   30. jul 2012 Jeg ved ikke med dig, Polodoktor, men jeg læser altså ikke samtlige tråde igennem herinde smiley

... og jeg har i øvrigt endnu ikke fundet noget sted på nettet, hvor den nye regel står beskrevet. Jeg erkender da, at jeg ikke har søgt mere end 2 min, men den kommer da ikke som første hit på Google.

• #14   30. jul 2012 Godt være jeg er en hat, men så må du da være en Hat med snor i ...
    Alle andre regler og ændringer står også på nettet "et eller andet sted "
    Det er jo bare total unødvendigt at komentere tråden , med en komentar om at alle der faktisk ikke lige ved at der er kommet en regel ændring omhandlende periodisk syn, er helt uforstående, som det bare var det mest almindelige lige at have styr på...
    Men fred være med det, kan sgu da godt være at man er ignorant, hvis man ikke lige har styr på denne regel ændring.....

Kommentér på:
Valgfri synsdato....! Slettet pr 1/6-2012

Annonce