VEDR. solcelle anlæg {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Har brug for nogle kloge input:
Ved installation af solcelle anlæg, 6KwP - kan jeg så vidt jeg ved indtil udgangen af 2012 opnå et håndværker fradrag på ialt 15.000kr.
- Anlægget kan så tilsluttes "nettomåler ordningen"
Nettomålingsordningen
Den nye tilskudsordning (nettomålingsordning) gør det nu muligt at lagre strømmen på el-nettet, hvilket i praksis betyder, at din elmåler løber baglæns.
Nettomålingsordningen betyder, at du sælger den strøm, du producerer, til nøjagtig den samme pris som den strøm, du køber. Gælder dog maksimum for private anlæg på 6 kWp pr år (godt 5.250 kWh).
Hvis anlægget producerer mere strøm, end der bruges, får du 60 øre pr. kWh de første 10 år og derefter 40 øre pr. kWh.
____
Må jeg både bruge arbejdsfradraget, og tilslutte netto ordningen?
Vi er en fam. med 2 voksne og 2 børn, og vores el-forbrug ligger lidt over gns. ca. 8.200kw om året!! pga. akvarium, x3 fladskærme, osv.
Det er en totalt Jungle.
Jeg leder efter et REC anlæg, med maks. 6Kwp - gerne Fronius invertere, og udbyder SKAL komme fra Sjælland.
Hilfe Hilfe!
,,,, på forhånd tak
Mvh
JOJO
jun 2006
Følger: 1 Svar: 4
Kommer fra Nordjylland, men kan godt komme til sjælland, hvis det er noget?
Hilsen christian
jun 2006
Følger: 1 Svar: 4
Hilsen Christian
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Håndværker fradrag er som ordret antyder et fradrag, som kan bruges på timelønnen af det job du har fået udført, men IKKE på delene brugt der til..
Netto ordningen er den ordning hvor man i princippet tillader din elmåler at kunne køre baglæns, når solcellerne producere mere strøm end du selv kan bruge, f.eks. om sommeren..
Men husk at du skal ikke producere mere strøm end at dit årlige elforbrug går i nul, når året er omme, da du ellers vil få en masse bøvl med skat osv..
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
Heldigvis er det nu ikke noget jeg har at gøre med til dagligt:)
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Biler: 10 Emner: 81 Svar: 830
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Biler: 10 Emner: 81 Svar: 830
VEDR. solcelle anlæg