{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

VEDR. solcelle anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har brug for nogle kloge input:

Ved installation af solcelle anlæg, 6KwP - kan jeg så vidt jeg ved indtil udgangen af 2012 opnå et håndværker fradrag på ialt 15.000kr.

- Anlægget kan så tilsluttes "nettomåler ordningen"
Nettomålingsordningen

Den nye tilskudsordning (nettomålingsordning) gør det nu muligt at lagre strømmen på el-nettet, hvilket i praksis betyder, at din elmåler løber baglæns.

Nettomålingsordningen betyder, at du sælger den strøm, du producerer, til nøjagtig den samme pris som den strøm, du køber. Gælder dog maksimum for private anlæg på 6 kWp pr år (godt 5.250 kWh).

Hvis anlægget producerer mere strøm, end der bruges, får du 60 øre pr. kWh de første 10 år og derefter 40 øre pr. kWh.

____

Må jeg både bruge arbejdsfradraget, og tilslutte netto ordningen?

Vi er en fam. med 2 voksne og 2 børn, og vores el-forbrug ligger lidt over gns. ca. 8.200kw om året!! pga. akvarium, x3 fladskærme, osv.

Det er en totalt Jungle.

Jeg leder efter et REC anlæg, med maks. 6Kwp - gerne Fronius invertere, og udbyder SKAL komme fra Sjælland.

Hilfe Hilfe!

,,,, på forhånd tak

Mvh
JOJO

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VEDR. solcelle anlæg
  • christian j
    christian j Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Svar: 4
    #1   18. aug 2012 Hej

Kommer fra Nordjylland, men kan godt komme til sjælland, hvis det er noget?

Hilsen christian

• christian j
    christian j Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Svar: 4
    #3   18. aug 2012 Firmaet hedder Grevlund Montage og i næste uge er du meget velkommen til at kontakte min mester på 21 61 09 67 og høre ang. håndværker fradrag og hvilke anlæg vi tilbyder.

Hilsen Christian

• #4   18. aug 2012 lagrotek.dk der får du både relevant viden og tilbud på montering osv

• #5   18. aug 2012 Håndværker fradrag og netto ordningen er jo to forskellige ting..

Håndværker fradrag er som ordret antyder et fradrag, som kan bruges på timelønnen af det job du har fået udført, men IKKE på delene brugt der til..

Netto ordningen er den ordning hvor man i princippet tillader din elmåler at kunne køre baglæns, når solcellerne producere mere strøm end du selv kan bruge, f.eks. om sommeren..
    Men husk at du skal ikke producere mere strøm end at dit årlige elforbrug går i nul, når året er omme, da du ellers vil få en masse bøvl med skat osv..

• #6   18. aug 2012 Ja, du kan bruge begge dele, og som en siger er det 15.000 i fradrag pr. person i husstanden over 18. Ærgeligt at det er på Sjælland, ellers sælger vi også solceller, normalt med Fronius invertere og Hyundai celler (er hvad vi har klart bedst erfaring med)

Heldigvis er det nu ikke noget jeg har at gøre med til dagligt:)

• #7   18. aug 2012 Du kan sagtens benytte dig af håndværkerfradrag og netto ordning samtidig, da det er 2 uafhængige ordninger

• #8   18. aug 2012 Der findes også en "virksomhedsordning" hvor du kan afskrive anlæggets værdi med 25% pr. år indtil du når 12.500 så kan du straks afskrive.. de 25% er af anlæggets værdi det år du afskriver, altså hvis anlægget koster 100.000 kan du trække 25.000 af det beløb. året efter er værdi'en 75.000 dette kan du så også trække 25% fra. osv osv. ordningen kan du bruge som privat og skulle ikke have nogen indvirkning på din økonomi.

• #9   18. aug 2012 Den såkaldte virksomhedsordning er sådan set lavet bedre, på den måde at du kan afskrive 115% af anlæggets værdi med de 25% om året. Så det gør jo bare forretningen endnu bedre, og klart fordelagtig i forhold til den anden metode. Her kan du betale anlæggets værdi tilbage på omkring 6 år ved hjælp af afskrivning og besparelser på el-regningen smiley

Kommentér på:
VEDR. solcelle anlæg

Annonce