{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.939 visninger | Oprettet:

Snydt af ophugger {{forumTopicSubject}}

Købte et bundkar til min bil (xsara 2,0 16v benzin) fik et men til den gamle model så da jeg sender det retur vil han kun give mig det halve tilbage plus jeg skal betale porto begge veje kan det passe når det ham der laver fejlen?

Vi snakker om møldrup autolager så har 225 km gider man jo ikke lige og køre for og snakke med ham. For er han ikke til i telefonen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af ophugger
  • #1   27. aug 2012 Hvad gav du for det...

    Og har du givet han 100% korrekt info.....


  • #2   27. aug 2012 Hvis du har givet ham den korrekte info, så er det alene ham der skal betale for fragten (begge veje), derudover skal han selvfølgelig også give dig det fulde beløb tilbage.

  • #3   27. aug 2012 500 plus moms og porto så 750 kr. Ja syntes da han fik alle oplysninger han skulle bruge med den var med klima osv. Overvejer bare og trække pengene tilbage i banken.

  • #4   27. aug 2012 hahah det med at trække pengene tilbage i banken kan IKKE lade sig gøre!!!

  • #5   27. aug 2012 Er selv autoophugger og ville aldrig byde mine kunder dette, og er sikker på det er hans problem hvis du altså har givet ham de rigtige oplysninger smiley

  • #6   27. aug 2012 Hvis det er betalt med Dankort over nettet, så kan banken trække pengene tilbage. Det skal du da i hvert fald under alle omstændigheder have, hvis det forholder sig som beskrevet smiley

  • #7   27. aug 2012 Møldrup Autolager har nu heller ikke ligefrem ry for at være synderligt hæderlige lokalt.. Lad mig bare sige, der ER en årsag til de mange tyverier og indbrud de er / har været plaget af...!

  • #8   27. aug 2012 Det er ham der skal æde den.

    Om han vil/gør det er så en anden sag.. Han er jo ikke dum, han ved jo at du næppe vil køre den tur for at snakke med ham face to face.

    Kender du nogen der bor i området, kan du jo få dem til at kigge forbi på dine vegne. (De skal selvfølgelig ikke være truende på nogen måde), Oftest hjælper det altså hvis man står på pladsen når man har noget at klage over.


  • #9   27. aug 2012 Alt efter hvad han skriver på hans kvittering. Mange ophuggere skriver nederst på deres kvittering at der ved returnering kun givet 50 % af beløbet retur. I det her tilfælde hvor han tilsender dig noget forkert bør han æde den for at give god service. Men det er jo lidt ord mod ord. Så hvis han er lidt svær at rykke rundt med er det lidt noget øv. Men der står ingen steder i købe loven at man har ret til at få et penge retur ved køb. Det er bare den service de forskellige giver.

  • #10   27. aug 2012 Gav du ham stelnummer eller registreringsnummer eller motorkode....

    Rigtig mange tror de ved alt om deres bil, men nogle gange overlapper årgange og variant dem osv.

    Men anyways.. et godt råd til en anden gange er...(brug fremover huggernes fælleslager osv.) og tage den del du skal have med til din nærmeste hugger, og bed ham om at skaffe det hjem, og betal hos ham med det samme, og vent på delen kommer, og når du så henter delen kan du sammenligne, det samme er et godt råd til alle det er i tvivl om hvad det korrekte er, og får de forkerte ting hjem. smiley


  • #11   28. aug 2012 Hvis du har købt det over nettet har du altid 14 dages returret uanset hvad på sådanne varer, i hvert fald hvis det er en lagervare. Hvis du specifikt har bedt ham om at tage det af en bil og derved bruge arbejdstid på dette, kan den muligvis sniges ind under loven om specialbestilte varer. I dette tilfælde kan man helt lovligt nøjes med at refundere dele af et beløb, eller helt undlade at tage varen retur. Du skal dog oplyses klart og tydeligt om dette inden!

    Hvis du har købt den af ham i person, er det op til ham om han vil tage varen retur, så i dette tilfælde er det op til dig at bevise, at du oplyste 100% korrekt information og at fejlen derfor ikke kan være din. Så har han naturligvis pligt til at tage varen retur, eller tilbyde dig en vare der svarer til det du efterlyste. Det kan eksempelvis være en mail eller lignende.

    Hvis det er sket telefonisk, er det nok svært at bevise - så er det op til den erhvervsdrivende at vise god vilje, hvilket ikke lyder som om vedkommende har lyst til her.


  • #12   1. sep 2012 købeloven du har fuld returret i 14 dage. Du skal dog betale porto den ene vej

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #13   1. sep 2012 Surt. Men alt for lille et beløb at bruge mere tid på... Brug ham aldrig mere smiley

Kommentér på:
Snydt af ophugger

Annonce