{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.389 visninger | Oprettet:

Turbo motor i non turbo {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge og piger,
Jeg ligger inde med en Toyota Supra Mk3 fra 86. non turbo.
men jeg over meget en turbo motor for at få lidt mere smæk i krikken, hvordan er lovgivningen omkring det? skal den om registreres eller er forsikring og syn ligeglade?

har hørt en fugl synge om at biler fra ca. 6. måned i 1987 og frem ikke behøver at om registrere hvis du smider turbomotor i en non. men det lyder lidt underlig.

Joachim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo motor i non turbo
  • #1   13. sep 2012 Den skal synes og difference afgift betales til staten, men kan gøres uden problemer da der findes en turbo udgave af bilmodellen i forvejen.

  • #2   13. sep 2012 så der er ikke nogle store beløb der skal lægges på bordet? den bare afgiften der stiger?

  • #3   13. sep 2012 Såfremt afgiften skal betales, er der ikke bare tale om differencen, men derimod hele afgiften som skal betales på ny. Jeg er ikke helt sikker på, om du skal betale afgift i dette tilfælde, men hvis du skal, er det i hvert fald hele afgiften som skal betales.

  • #4   13. sep 2012 Du skal betale afgiften som havde du hentet den hjem fra Tyskland eller et andet land.

  • #5   13. sep 2012 drenge den holder sig under 20% der med skal der ikke betales ny afgift grunden til jeg ikke har gjort det er fordi der ikke er nogle type godkendelse på en supra mk3 fra 86 men det er der på en fra 89 håber du kan bruge svaret til noget smiley

  • #6   13. sep 2012 Hvor mange heste er det i forskel, altså fabriksopgivelser? Hvis det er inden for 20% kan det gøres lovlogt uden at betale ny afgift. HAr den uden turbo ikk 204? Og den med 234?

  • #7   13. sep 2012 *Crazy 3650 =SSJ= *
    Der var du lige hurtigere smiley


  • #8   13. sep 2012 Alt ombygning med turbo og kompressor regnes for en effekt forøgelse på mere end 20%...

  • #9   13. sep 2012 Dennis P - der er forskel på selv at montere turbo og at lægge en komplet turbo motor i (også selvom resultatet er det samme). Hvis man selv monterer, bliver det automatisk regnet for en forøgelse på over 20%, men hvis du lægger en komplet motor i med turbo, gælder 20%-reglen stadig.

  • #10   13. sep 2012 Hvad er forskellen på na motor og en mulig turbo motor i hk ?

  • #11   13. sep 2012 I dette nummer af vmax er der en mk4 som har fået papir fra skat om han ikke skal betale afgift af sin ombygning fra non turbo til turbo

  • #12   13. sep 2012 dennis gå nu in dog læs om reglerne i stedetfor og slynge sådan en gang mundlort ud så længe bilen er bygget med FABRIKS monteret turbo er der en typegodkendelse eller en form for data fra fabrikken af hvad den motor yder af effekt og er den inden for de 20% hk messigt af hvad den model uden turbo den er så er det skam ganske lovligt og ligge motoren i og få bilen synet og godkendt uden det koster noget i afgift det skal bare registreses som konstruktive ændringer som alt muligt andet osse skal... men tager du derimod din non turbo motor og bygger en turbo på så skal du have en tuw der henviser til merkblatt 751 på den (fåes i bla i tyskland) også skal bilen synes og der efter skal der betales afgift af ombygningen



  • #13   13. sep 2012 og det skal self osse registreres ved forsikringen

  • #14   13. sep 2012 Og så må du aldrig nogensinde sætte større turbo på da det forøger effekten med mere end 20 % da du stadig skal gå ud fra din oprindelige effekt fra non turbo

  • #15   13. sep 2012 Medmindre du vil betale ny afgift

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #16   13. sep 2012 Det er fuldt ud lovligt at smide en godkendte org turbo motor, i en bil der ik har turbo, hvis bilen self er solgt med turbo org, og at den holder sig under 20%!
    Men du må ikke røre ved bremserne, da det koster ny afgift (Burde være omvendt ja)
    Derfor det bla er lovligt at smide en 1,8t motor i 1,8 vag bilerne.. Skriv til skat hvis i er i tvivl


  • #17   13. sep 2012 kimp så eftermontere man osse en turbo så er motoren ikke orginal mere

  • #18   13. sep 2012 Kim P då må aldrig montere anden turbo om bilen er født med det erller ej.

  • #19   14. sep 2012 Så vidt jeg er orienteret må du gerne, der er andre regler for biler med tryk... Ihvertfald hvad vores synsmand siger

  • #20   4. okt 2012 Jeg faldt lige over indlægget.
    Fakta. 86 findes kun som na,og der ikke nogen typegodkendelse før efter 6 mdr 87
    til turbo,så uanset hvilken krumspring man gør, er der ingen vej udenom ny afgift efter man har fået sin motor miljøtestet (Tüv i tyskland f.eks),der findes kun1 exemplar fra 86 som er godkendt i dk.Skulle hilse og sige det var ikke billigt.
    så mit råd er,køb en turbo eller nyd din gode nonturbo,de rykker sgu ok af en 86 årg.


  • #21   4. okt 2012 komplet reg. afgift til tilsvarende Typegodkendt model.

  • #22   5. okt 2012 Man kan vel ud skifte motoren til en motor der født med turbo så længe den ikker har over 20% flere hk. Ex er der det kendte eksempel med en 205 gti der helt lovligt får en 2.0 turbo motor fra en 406 turbo.

  • #23   5. okt 2012 Man kan vel ud skifte motoren til en motor der født med turbo så længe den ikker har over 20% flere hk. Ex er der det kendte eksempel med en 205 gti der helt lovligt får en 2.0 turbo motor fra en 406 turbo.

  • #24   5. okt 2012 1342f det kan du ikke uden og skal en tur forbi tyskland og have den synet også have betalt afgift af det for som reglerne ligger i dag så skal turbo motoren være fra samme bil model også self samtidig holde sig inden for 20% de ting som du nævner det er fortid nu

  • #25   5. okt 2012 Komentar til Christian M,
    det er fuldstændig rigtig hvad han skriver.
    Problemmet er ikke at der findes sådan turbomotor til modellen,men at supra først fik
    turbo i 1987,derfor ikke har en typegodkendelse til 1986 m/turbo.


  • #26   5. okt 2012 Var nede på motor kontoret (med synshal) den anden dag. jeg oplyste alt det info jeg vidste om bilen. (at den var fra 86 osv.) han sagde at hvis jeg skaffede typegodkendelse på nuværende motor/ bil og typegodkendelse på den nye turbo motor jeg ville smide i ville han gerne syne den med konstruktive ændringer - så længe det holdt sig inden for de 20%

  • #27   5. okt 2012 Uha,da,så er det jo rigtig hvad vi skriver til dig.
    Synsmanden ved godt at man ikke kan få en typegodkendelse til bilen m/turbo til den årg.
    så han vil gerne syne den med det ændringer og så skal du forbi skat og så klapper kassen ny afgift


  • #28   5. okt 2012 synes med konstruktive ændringer, - jeg spurgte derefter om pris og et syn MED konstruktive ændringer inde for de 20% (tuning) koster 150.- DKK oven i den almindelige syns pris. dvs.

    450 kr for alm. syn
    150 kr for at han godkender min nye motor.


  • #29   5. okt 2012 da din bil er teknisk identisk med turbo modellen, må du gerne ligge motoren i, uden og skulle betale afgift af det.. smiley

  • #30   5. okt 2012 Til Høgh det gælder kun vis bilen findes med turbomotor idenne årg.og det gør der ikke.
    til Indlæggets ophavs mand.Jeg synes du skal følge din synsmand råd og tage chancen,men vil ikke høre noget hvis du bliver stoppet af told og skat i en razzia,
    God arbejdslyst


  • #31   5. okt 2012 christian m - man kan godt lave det som 1342f skriver uden at skulle forbi tysland.

    Det kræver dog en importør erklæring på at motoren må være i den bil som du vil proppe den i.

    jeg har en 205 gti med en 406turbo motor i og har fået alt godkendt uden en tur til tyskland (ikke sagt at det var nemt)


  • #32   5. okt 2012 Hvis synsmanden godkender ændringerne og det ikke er lovligt, så kan de umuligt blive mit problem med told og skat. så længe jeg bare har mine papir i orden. så er det synsmanden der har lavet en fejl. jeg kan jo ikke "vide" hvad der skal til for at min bil kan synes. derfor har jeg en synsmand. ergo er det synsmandens fejl hvis koen skulle gå ud på isen.

    Tak, tak


  • #33   5. okt 2012 Joachim R - det er dit ansvar at din bil er i lovlig stand.

  • #34   5. okt 2012 jan b: ja hvis impotøren vil sige god for ombygningen så er du fri for en tur til tyskland så har du jo dokumentation på at impotøren kan sige god for at karossen kan holde til motors effekt

Kommentér på:
Turbo motor i non turbo

Annonce