{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.443 visninger | Oprettet:

Indkaldt til syn af politi? {{forumTopicSubject}}

Hvordan foregår det egentlig hvis politiet kalder en bil til syn?

Dette er kun forespørgsel, jeg står ikke selv i situationen! Men lad os tage et eksempel:

Jeg bliver stoppet i en bil med for brede fælge, eftermonteret ikke-godkendt turbo og andre ulovlige små-modifikationer. Bilen er derudover iorden, altå ingen rust, dårlige bremser, defekte lygter eller andet. Politiet vælger at kalde bilen til syn. Hvad sker der nu?
Får jeg en indkaldelse, som ved periodisk syn, og skal selv sørge for at få bragt tingene iorden inden en bestemt dato? Eller "beslaglægger" politiet bilen, sender den til nærmeste synshal eller hvordan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkaldt til syn af politi?
  • #1   16. sep 2012 de beslaglagde den ford fiesta der var i fjerneren.

• #2   16. sep 2012 Plejer de ikke at køre med dig ned til synshallen? Sådan så du ikke kan nå at ændre noget

• #3   16. sep 2012 nej du skal bare have synet bilen inden 3mdr kommer også an på hvor meget der er lavet om på den

• #4   16. sep 2012 ulovlig turbo resultere da i en beslaglægning.. og så er det bøde på størelse med afgift og afgift før man får bilen igen ellers sælger de den.. (og du står stadig med den store bøde)

• #5   16. sep 2012 det kommer helt an på betjenten.
    De kan sagtens beslaglægge bilen på stedet.

• #6   16. sep 2012 nogen steder er det inden for en måned andre 3 måneder. Er den helt gal bliver din bil beslaglagt og bugseret til synsstedet hvor den bestemt ikke bliver synet, men der går en synsmand med typegodkendelsen på bilen og går ALT igennem

• #7   16. sep 2012 jeg har prøvet det engang for ca 3,5 år siden.. potjens tog nøglen ud af bilen og kontaktede falk som fragtede den til nærmeste synshal. blev så indkaldt til at møde i retten ca et halvt år senere, hvor jeg fik en bøde og lov til at tage en orienterende køreprøve.. er færdig med at køre i tunede biler.. kør mc i stedet. det fylder heller ikke så meget i værkstedet ;-] men tror det er op til politiet at vurdere om du får lov til at køre fra stedet.

• #9   16. sep 2012 Hvis det er i omegnen af noget der ville koste en afgift, altså turbo/kompressor eftermontering, så bliver bilen beslaglagt og den vil blive synet og ejeren vil få en afgift af ombygningen samt en bøde på samme beløb som afgiften, kan man ikke betale så sælger skat din bil og du står med regningen på det resterende beløb som salget af bilen ikke indbragte.
    Men er din bil bare for lav eller andre småting så bliver den bare kaldt til syn af politiet og du får så et brev hvor der står hvornår bilen skal være synet samt hvad din bøde lyder på.
    Det med indkaldelse til syn pga. for lav bil har jeg prøvet mange gange efterhånden.

• #10   16. sep 2012 man får et brev med synsindkaldelse og så skal den være synet inden en beskrevet dato . og det har ingen indflydelse på periode syn . det blir den osse kaldt ind til hvis der er eks 6 mdr til dette.
    den fiesta i fjerneren fik en erstatning da den var konfiskert på forkert grundlag , man kan ikke betale afgift af noget der ikke findes .
    Konfiskation af køretøj

Politiet kan konfiskere en bil eller motorcykel ved særligt grove eller gentagne overtrædelser af færdselsloven. Politiet kan kun konfiskere det køretøj, der er blevet anvendt ved overtrædelserne. I praksis konfiskerer politiet mest køretøjer ved gentagne overtrædelser i forbindelse med spirituskørsel, eller hvis man kører i den periode, hvor man har fået frakendt kørekortet.

• #11   16. sep 2012 Det kommer nok meget an på hvad du bliver stoppet for!
    for hvis du kører med efter-monteret ikke godkendt turbo, er der nok mange flere regler der træder ind, forhold til hvis man ikke lige har refleks i sin baglygte..

Jeg blev stoppet i bmw'en, og blev indkaldt til syn, pga. mangel på refleks i baglygte, og så en lille bøde på dette. og du får en indkaldelse, + et brev fra politiet, man skal have med, så de kan stemple den, at du har været til syn :).

men tror stadig det har jeg meget at sige, hvilke fejl på bilen du bliver stoppet med.

• #12   16. sep 2012 hvis jeg får en indkalldelse af politi for at de synes min rat er ulovlig, den og navet er TUV godkendt, men det er politi ikke med på. i synshalden godkender de bilen med ratten 2dager senere, er det så ikke fair politiet står for hvad syn den koster mig?

• #13   16. sep 2012 Henric S. Egentlig ikke, du skal jo sørge for at den er godkendt med det inden du kører i den.

• #14   16. sep 2012 Som ningo skriver, der kan ikke betales afgift af noget som ikke findes.
    Både den turbo skriver om, og fiesta og en nissan har alle fået deres bil og penge tilbage.

Kender enda en der fik hans bil konfiskeret imellem tiden da retsagen stod på, da told og skat tabte sagen, fik han et brev med undskyldning fra politi, at de havde uretmessigt konfiskeret hans bil.

• #15   16. sep 2012 Andreas så skal man jo til syn var gang man køber noge til sin bil som er godkendt, det kan sku godt nok blive dyrt på et års tid?

• #16   16. sep 2012 ningo --> hvor har du fra at han har fået erstatning.???

• #17   16. sep 2012 Jeg blev bare indkaldt som til alm syn

• #18   16. sep 2012 De konfiskere ikke biler mere, men deler bøde ud istedet, det er meget bedre for statskassen

• #19   16. sep 2012 der har været en masse tråde om det . ved ikke om han fik den erstatning for manglende transport den tid bilen var væk. men bøde og afgift blev annulert.

• #20   16. sep 2012 Christian Sauer vandt da også over systemet da hans supra blev beslaglagt og han fik bøde +afgift. Men han har jo også slåsset med dem i nogle år. Satme godt han ikke bare gav sig, men kørte sagen helt ud.

• #21   16. sep 2012 Det er den bo skriver om.

• #22   16. sep 2012 Nåe:-) Hehe. Fik han egentlig noget erstatning mht hans fælge mv?

• #23   16. sep 2012 Christians sag var da også helt ude på et sidespor. Ikke engang den dokumentation Johnni fik fra skat var god nok selvom det var præcis det samme. Den sag har sgu nok kostet os skatteydere i omegnen af 1 mio kr, bare fordi skat ikke ville give sig! De skal sgu få styr på deres shit, det er VORES penge de bruger på sådan noget pjat jo.

• #24   16. sep 2012 tror det kommer an på forskellige ting...

Jeg blev uvenner med en betjent der stoppede mig, fordi jeg hidsede mig op(dumt, men sådan er det)....

fik intet at vide på stedet, men kort tid efter dukkede der en indkaldelse til syn op med en tekst der lød noget i stil med "tjek af karosseri"....han var bare sur og ville ikke have min bil på vejen mere er jeg sikker på....

og før der kommer en klogeÅge og siger at min bil sikkert også var i dårlig stand, kan jeg tilføje at jeg fik en bøde for defekt blinklys, selvom det virkede..."du har da vist også et defekt blinklys"....man har jo ikke en chance mod den slags lort, og det fejlede altså vitterligt intet....

• #26   16. sep 2012 X: Der er fældet dom, at du ikke kan betale afgift af noget som ikke findes orginalt.
    Findes der en primera der orginalt kører med en GTI-R motor ?

• #29   16. sep 2012 X - er det en SR20DET der ligger i en GTI-R? For Primera er så vidt jeg ved ikke lavet med en SR20DET motor.

• #31   16. sep 2012 Hej bo...
    Jo både hans, fiesta og en nissan blev afgjort sammen mener jeg, og de fik alle deres penge og biler tilbage.

• #32   16. sep 2012 Så vidt jeg husker er det helt tilbage fra Ladathomas' Lada med Fiat motor. Han vandt den sag også men det er jo snart 10 år siden hvis ikke det er 10 år siden.

Politiet kan godt beslaglægge en bil hvis man gentagende gange bliver stoppet med f.eks den pågældende motor i bilen. Men reelt set er det med om bilen er født med motoropsætningen en rigtig god huskeregl for det er de færreste betjente der faktisk kender de regler.

• #34   16. sep 2012 Thomas hvis du læser længere oppe, har de alle fået deres bil tilbage.

• #36   16. sep 2012 De tager ikke bilen i den første men i den anden gør de. Da 3-serien er udstyret med den motor fra fabrik. Men smid en M5 motor en i en E30 så kan de ikke hapse bilen

• #38   16. sep 2012 ja

• #40   16. sep 2012 kan ikke huske hvad den ligger på når man fører et u/forkert -indregistreret køretøj men billig er den ikke

• #42   10. okt 2012 Nej du skal ikke selv lave den klar til syn, det gør de gratis i synshallen.

• #43   12. okt 2012 allan nej det gør de da bestemt ikke du får bare en dato hvor bilen skal synes og så skal man jo også lige en tur forbi skat

• #44   12. okt 2012 Hehe, er det rigtigt Kim smiley

Kommentér på:
Indkaldt til syn af politi?

Annonce