{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.530 visninger | Oprettet:

Import af Lastbil fra Tyskland {{forumTopicSubject}}

Halløjsa folkens,
Jeg bor i øjeblikket oppe på Færøerne. Jeg har planer om at importere en bugseringsvogn (BreakDown Truck) fra Tyskland.
Jeg skal hente den selv i Tyskland og køre den op til Hirtshals, hvor den skal ombord på færgen til Færøerne.
Kender i reglerne for sådan en tur? Jeg har tænkt på nogle juridiske "forhindringer".
1. Jeg skal have både tyske og danske prøveplader - hvor skaffes disse på nemmeste manér, og hvad koster de?
2. Kan bilen bilen bruges privat i et par minutter under rejsen? Jeg kan ikke køre hele turen ud i ét pga. køre/hviletiden - så jeg har tænkt mig at køre hjem til nogen jeg kender for at overnatte.
3. Hvordan får man tolden (VAT) igen, da man kommer til den danske grænse?

Eller er alle råd velkomne, da jeg ikke har forsøgt dette før.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af Lastbil fra Tyskland
  • #1   7. nov 2012 Tolden? tænker du på momsen?

Den betaler du slet ikke i tyskland hvis du har et CVR nr.

Der er ingen køre/hviletid på lastbiler på prøveplader. men derfor er det nu klogt at kører efter dem alligevel da 9 timer er rigeligt.

• #2   7. nov 2012 1: De tyske i tyskland - ved ikke hvem/hvad/hvor. De danske hentes på skat eller i en synshal - det er klistermærker i dag, og bliver printet på stedet hvor du henvender dig.

2: Ingen problem

3: Du kører bare - der er ikke told og moms på en lastbil, og desuden er grænsen åben uden vagter eller lign. Skulle de være ude fra told og skat fortæller du dem blot hvad du skal og så er der ingen problemos.

• #3   7. nov 2012 du må gerne køre til egnet holde eller overnatningssted, i forbindelse med transport af køretøjer på prøvenumre over længere strækninger. At det så er hos nogen han kender er da bare fint for ham.

så atter en gang

2: ingen problem smiley

• #4   9. nov 2012 Tak for alle de oplysende svar smiley

Kommentér på:
Import af Lastbil fra Tyskland

Annonce