{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.800 visninger | Oprettet:

Overskridelse af syn frist {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg kommer til at overskride min syns frist fordi den sidste dag er idag D.15-12-2012
og jeg kan ikke køre den tilsyn før en mekanikere har skiftet en katalysator for mig og dem er der ikke mange af på en lørdag.

Skal jeg tage synsfristen alvorligt? jeg regner med at køre den tilsyn mandag, men det er træls hvis de allerede har sendt bøden på 4000kr der smiley

Forsæt god dag smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overskridelse af syn frist
  • #1   15. dec 2012 nej der går noget tid inden bøden kommer

  • #2   15. dec 2012 Gider til at skive alle mine dårlige undskyldninger op hvorfor jeg ikke har fået den synet før, så dem slipper i for smiley

  • #3   15. dec 2012 Dælens .. ved ikke hvad jeg skal gøre.

  • #4   15. dec 2012 Hvorfor skal mekanikeren lige skifte din katalysator idag? Det er vel 1½ måned siden du har fået synsindkaldelsen.

    Du må jo bare få den synet når du kan. Du får ikke en bøde før du får en rykker. Og der går da mindst et par uger.

    Men bliver du stoppet af politiet på landevejen, er de i sin gode ret til at tage dine nummerplader.


  • #5   15. dec 2012 Selvfølgelig skal du tage den alvorligt.

    Det er desuden kun 2000 kroner i bøde og den sender de mandag - de 4000 er hvis du bliver stoppet på vejen.

    Du har fået indkaldelsen for 2 måneder siden, så hvorfor først gøre noget ved det nu?


  • #6   15. dec 2012 hvis du havde været smart havde du bare kørt den til syn inden og så få den kasseret så har du en måned mere at løbe på det koster jo ik mere en en 5-600

  • #7   15. dec 2012 du kunne jo bare have kørt til syn og så for en omstiller, så har du 33 dage til at få ordnet fejlen og et syn er billigere end bøden!

  • #8   15. dec 2012 Rabban h og LUSKEBUSK - Det er så overhovedet ikke rigtigt.

    Man får 30 dage til at omstille den fra datoen den bliver kasseret på, men det har KUN indflydelse på om det er et omsyn eller et helt nyt syn den så skal op til.

    Synsdatoen står stadig ved magt - og hvis det er idag, så skal den være synet og godkendt idag uanset hvad.


  • #9   15. dec 2012 Yes. Den seneste synsdato gælder stadig selv om man teoretisk har 33 dage til et omsyn. Hvorfor venter folk altid til i sidste øjeblik?

  • #10   15. dec 2012 Jesper - Det fatter jeg heller ik. smiley

    Når man får indkaldelsen 2 måneder før, kan det jo ikke komme som en overraskelse...?


  • #11   15. dec 2012 Sajmon. det giver da ikke mening. min golf var til syn på den deadline dato jeg havde, den skal nu til omsyn og det har jeg 30/33 dage til. jeg får sgu da ikke en bøde på 2000 kr.!

  • #12   15. dec 2012 Der er ikke noget problem i det, da du for det første har/får en værkstedsregning på den har været til reparation. For det andet så går der 3-4 uger før du overhovedet hører noget fra dem. Dog hvis du bliver stoppet af politiet, kan de tage pladerne. Men du kan her sige du er på vej til/fra rep/synshal.

    Jeg havde en gammel uno som skulle synes, og den overskred datoen med 2 måneder, og hørte ingenting for det.


  • #13   15. dec 2012 du får ikke en bøde på de 2000 kr hvis du kører den til syn et par dage inden . og den så bliver kaseret for 2 kødben og fejljusteret lys så får du 30 dage til at få det bragt iorden og så ind til syn igen .............

  • #14   15. dec 2012 Nej, men bliver du stoppet af politiet, så tager de dine plader hvis de slår bilen op, og du får derefter en bøde. Så er det lige meget om den har været til syn og har fået en omstilling dagen før. Er seneste synsdato overskredet, er der ikke noget at gøre.
    Men nej, de sender ikke bødes d på din bopæl. Det gør de ikke før der kommer en rykker - og den kommer ikke hvis den har været til syn.


  • #15   15. dec 2012 LUSKEBUSK - Ja den skal til omsyn - og trækker du den over de 30 dage, skal det være helt nyt syn som er en smule dyrere - men din synsdato skal stadig overholdes uanset hvad.

    Bliver du stoppet, så klipper de pladerne og giver dig 4000 kroner i bøde.

    Grunden til du ikke får den lille bøde, er fordi de er fleksible i indkøringsperioden af systemet.

    Rabban h - Den SKAL stadig være synet inden datoen uanset hvad. Er den ikke det, er pladerne lige til at klippe af hvis man bliver stoppet.


  • #16   15. dec 2012 Efter den 1. juli 2012 kan Trafikstyrelsen udstede administrative bøder på 2.000 kroner til de cirka 15.000 bilejere, der hvert år ikke får bilen synet til tiden.
    fremover udstedes en administrativ bøde ti uger efter den oprindelige synsdato på nu 2.000 kroner. Samtidig skal man aflevere nummerpladerne inden fire uger. Når man ikke det, udstedes en ny bøde på 2.000 kroner.


  • #17   15. dec 2012 jeg må da køre til og fra syn og til rep. det står der på min synspapire, så kan de da ikke tillade sig at tage pladerne!!

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #18   15. dec 2012 Den evige diskussion... Ligesom den med hvad der er bedst, om det er hk eller nm eller honda og toyota...

  • #19   15. dec 2012 LUSKEBUSK - Der står også på dine første synspapirer at din bil SKAL være synet inden en vis dato...

    Er den ikke det, har de ret til at tage pladerne.

    Forstå nu at de 30 dage KUN har noget at gøre med om du skal betale for et omsyn eller et helt nyt syn forfra...

    Du kan påstå andet lige så meget du vil - men det er altså sådan reglerne er... smiley


  • #20   15. dec 2012 syn den mandag, det har jeg da gjort før, et par dage over skader ikke der går cirka en månede inden politiet kommer og henter pladerne

  • #21   15. dec 2012 De kommer ikke og henter pladerne mere, for det er der ikke mandskab til.

    Der kommer bare en bøde ind af døren som motivationsfaktor. smiley


  • #22   15. dec 2012 så burde der da stå at din bil skal være fremstillet til syn 30 dage før dato for syn. jeg har været i udlandet indtil dagen før bilen skulle til syn. fik lavet det meste inden jeg tog afsted. men der var noget jeg ikke fik ordnet. kørte så til syn og fik en omstiller, nu MÅ jeg kører min bil til og fra syn/rep!! så hvis jeg møder de sorte på vej til syn kan de sgu da ikke tage pladerne.
    fru olsen på 60 der køre sin punto til syn på dagen kan da på ingen måde vide om den går igennem. da der ikke står på indkaldesen at hun SELV skal beregne -30 ved omsyn


  • #23   15. dec 2012 LUSKEBUSK - Er du lidt tung i betrækket?

    Jo de kan tage dine plader, for din bil er ikke synet inden din periodiske synsdato. Der er jo masser af muligheder for at søge udsættelse, så det skulle du bare have gjort?

    Uvidenhed er INGEN undskyldning - hverken med bøder for færdselsforseelser eller overskredne synsdatoer, så det nytter ikke at fortolke reglerne for godtbefindende som du gør.

    Der står på din synsindkaldelse at bilen SKAL være synet inden en vis dato.

    Hvad er du eller fru olsen i tvivl om?

    Din bil skal jo være i en stand så den altid kan synes på stedet - så er det sgu da ikke statens eller synsstedernes problem at du eller fru olsen ikke vedligeholder jeres biler ordentligt?

    Fristen på de 30 dage har STADIG KUN NOGET MED OMSYN/NYT SYN AT GØRE - IKKE SIDSTE SYNSDATO!!!!


  • #24   15. dec 2012 Bilen har en sidste frist for syn, men der går 10 uger (advarsel efter 8 uger og regning efter yderligere 2 uger) før der dumper en regning ind, MEN Politiet er i deres gode ret til at konfiskere nummerpladerne dagen efter fristen, hvis de møder dig på vejen.

    Så i bund og grund sker der intet for dig hvis ellers din bil bliver synet mandag morgen. Resten er for egen risiko


  • #25   15. dec 2012 Og at man har en synstid, betyder ikke at de ikke må tage pladerne, men måske er de flinke.



  • #26   15. dec 2012 Og hvis man ellers gider at læse mangellisten fra synet, står der at man KUN må køre mellem synshal og reperatør. Dvs. bilen er pure ulovlig intil fejlene er rettet og bilen er godkendt.

  • #27   15. dec 2012 jeg synes det samme som alle

  • #28   15. dec 2012 nu står der ikke at bllen skal være godkendt inden f.eks. 27/12 den skal være fremstilt..! men fuck det vi læser alle tingene på vores måde. jeg ringer til de sorte på mandag og så må jeg få svaret fra dem.

  • #29   15. dec 2012 LUSKEBUSK - Jo der står på din SYNSINDKALDELSE at den skal være "synet og godkendt" inden en vis dato. Det papir har du fået fra Trafikstyrelsen - eller måske på din e-boks.

    De papirer du får fra synshallen med omsyn osv, har INTET med din synsdato at gøre - men er kun bestemmende for om du skal betale for et fuldt syn eller en omstilling når du igen kører ned til dem.

    Det er 2 forskellige papirer du skal kigge på - og synsdatoen kan der ikke rykkes ved når du vælger at syne bilen så sent.


  • #30   15. dec 2012 Jeg frik brev efter 6 uger. Der stod, hvis jeg ikke fik bilen synet inden 2 uger, ville jeg modtage en bøde på 2.000 kr. Så i alt 8 uger inden du modtager en bøde.

  • #31   15. dec 2012 Rune K:

    Problemet er bare at bilen ikke er lovlig på vejen, selvom den skal omsynes !!

    Der står højt og tydeligt på mangellisten at bilen må køre fra synssted til mekaniker.


  • #32   15. dec 2012 kan godt se din point. men mon ikke der er et max antal gange man kan omsyne? det kan jo nok heller ikke betale sig.
    jeg ved jo godt at jeg ikke skal "bruge" bilen i de 30 dage, men det ville sgu da være røv sur at få klippet pladerne på vej hejm fra værkstedet/på vej til syn!


  • #33   15. dec 2012 Rune K - Netop. smiley

  • #34   15. dec 2012 den blev kasseret pga. manglende stænkplade ved bremser på forakslen. regnede med at den ville gå igennem, alt andet er 100 % i orden..

  • #35   15. dec 2012 Men den er ikke synet inden sidste synsdato - ergo kan de klippe pladerne hvis du bliver stoppet.

    Det er rørende simpelt...


  • #36   15. dec 2012 jamen det var da en god ide. så er man jo ikke i tvivl om hvad man må og ikke må. egenlig er det mit jobs skyld at jeg ikke kunne nå at skift Stænkskærmen da de mente at det var smartere at jeg smuttede en tur til Afganistan smiley så nej jeg er ikke dum eller sløv i betrækket. bliver bitter hvis staten hiver min plader på mandag på vej til syn... så får Helle en sur mail. go' weekend drenge.... tak for debatten. rart at vi kan diskutere uden at folk sviner hinnanden til..

  • #37   15. dec 2012 slap dog af din klov. det var ment i sjov. derfor smiley nej jeg kører ikke bims., og kom ALDRIG og sig at jeg ikke tager ansvar, og ikke for at lyde smart eller noget men hvad jeg lavede dernede vil jeg ikke udtale mig om... der røg den gode og hyggelige tone i tråden.. tak for det...

  • #38   16. dec 2012 man få et brev enten med posten eller i ens e-boks ca 2 måneder før, ens bil SKAL være synet, med datoen for SIDSTE frist for syn, så bilen stadig er lovlig og køre i.

    vælge man at vente med syn, og gøre det eks 2 dage før sidste frist, og bilen er kasseret, så kan man få bøde og politi´et kan så tage plader efter datoen for sidste frist for syn,

    selv om der stå man har 30/33 dage til omsyn,
    'men det gælder jo kun, så man ikke skal betale for fuld syn igen.


  • * - *
    * - * Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #39   16. dec 2012 Ring til trafikstyrelsen (nummeret er på din indkaldelse) og forklar dem du har en værkstedsaftale, men har brug for at de lige rykker synsfristen en uge. Det gør de gerne og du undgår bøde, pissesmart smiley

  • * - *
    * - * Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #40   16. dec 2012 Selvfølgelig kan den det, uanset om du mener det eller ej, jeg har lige gjort det selv. Jeg er sømand og sejler flere måneder af gangen og da min bil skulle synes denne gang kunne jeg ikke nå fristen da jeg kom hjem tæt på synsdato. Jeg ringede og fik udskudt datoen en uge, der var ingen problemer.
    Jeg var endda så "heldig" at ryge ind i Total kontrollen på Fyn, hvor det ganske rigtig kunne konstateres at min bil skulle synes ugen efter på trods af at den oprindelige synsfrist var overskredet...
    Næsten alt kan lade sig gøre hvis man snakker med dem der laver reglerne smiley


  • #41   16. dec 2012 Har lige fået synet en Chrysler her den 4. December og dens synsdato var da den 6. September. Der kom først et brev med advarsel om bøde fra trafikstyrelsen engang i november så du har god tid! (:

  • #42   16. dec 2012 Rune K; Det har du helt ret i, har heller ikke kørt i den, den har bare holdt på værksted. De kunne ikke få fingeren ud indtil jeg kom med brevet om bøde. smiley


  • * - *
    * - * Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #43   16. dec 2012 Ok, det skulle ikke blive til en stor diskussion. Du siger man ikke kan, jeg siger jeg har lige gjort det, Mit råd er hermed givet til trådstarter smiley

  • #44   16. dec 2012 Altså jeg ringede også og fik udsat datoen for bøden en uge da de ikke havde tid til at lave den lige med det samme, men jeg tror da så sandelig heller ikke at man kan ændre datoen for bilens syn, det er vel en fast dato? (:

  • #46   16. dec 2012 Tror bare han mener det ligesom jeg har gjort, altså bare spurgt om det ikke er iorden da han ikke kan nå det, men ændre datoen på papiret/bilen kan man ikke bare sådan lige nej. (:

  • * - *
    * - * Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #48   16. dec 2012 Det er åbenbart lidt vigtigt, så vi tager den lige kronologisk: smiley
    1. Jeg konstaterer at jeg ikke kan når at syne min bil inden den fastsatte dato.
    2. Jeg ringer til Trafikstyrelsen og forklarer min situation. Damen i røret, meddeler mig at min bil nu senest skal være synet en uge efter det oprindelige tidspunkt.
    3. Jeg bliver stoppet, efter oprindelig synsdato er overskredet, på Fyn, hvor det konstateres at min bil skal synes senest på den nye dato jeg har fået oplyst.
    (Om det er en notits i et computer system eller om der er lavet ændringer i millioner af stykker papir aner jeg ikke, og jeg har ingen indsigt i hvordan systemet er, men bøden fik jeg ikke og jeg går ud fra at det er det trådstarter fisker efter)


  • #51   17. dec 2012 jeg syntes det er fint de stramme op på det,

    kender en der kørte 1 år over syn, da han flyttede tiden mange gange
    fordi han ikke nåede og bliver færdig med bilen.

    til sidst slettede han tiden, men kørte stadig vider uden at bilen var synet,

    så efter 1 års tid, da han endelig var klart tilmelde han bilen til syn,
    og wupti, 2 dage efter, havde politi´et hentet pladerne, fordi bilen ike var synet til tiden,

    han var dog heldig at fik synet bilen hurtig og fik sine gamle nummerplader igen, da betjenten ikke havde nået og aflever dem på motorkontoret


Kommentér på:
Overskridelse af syn frist

Annonce