Co værdig for høj {{forumTopicSubject}}
hej bg har haft et tideliger emne.. men laver lige et til.. dog lidt mere detaljert (staves)
men min gamle Golf 2 1.3i Kat fra 1991 dumpede til syn pga...
Bremserør Tæret Bag men det er fikset..
Kulilteindhold forhøjet Tomgang 1,5%
Kulilteindhold Tomgang 2,5%
hvad kan være årsagen til dette ???
kan det være fordi katten er stoppet eller fordi jeg siden har fået kørekort/kør grønt bevis. og køre som en død mormor... de 10000 jeg nu har fået kørt... at den bare skal have en tur til kolding med speedern i bund ??
har så også lige lidt spørgsmål... nede på mit termostat hus er der 2 censor en sort og en blå, den blå er pillet fra da min bil ikke kan holde sig på 130km/t kan den have noget med den alt for høje co værdig ?
mar 2004
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 189
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 327
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 196
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
men det kan godt havde noget med at gøre at du har pillet stikket af den blå censor da det er den der angiver vand/motor temperaturen til motorstyrings enheden og den sorte er bare den som gør du kan se det inde i dit speedometer.
så når den blå er pillet fra kan styreenheden ikke se hvor varm/kold motoren er så den angiver bare motoren til at være minus et hvis antal grader for at give den en lidt federe blanding af benzin
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 196
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
Men nu skal jeg hellere ikke gøre mig klog på sådan en lidt ældre motor der, men jeg har nemlig haft problemet på en anden med det, men det kan ligeså godt være at det er ledningen det er galt med... altså at den et eller andet sted ligger og gnaver så ledningen er blevet af isoleret og blottet så når du sætter stikket på så kortslutter eller et eller andet... for når du sætter stikket på så kan strømmen jo vandre fra plus til minus, det kan det jo ikke når der ikke er sat noget i stikket for så er der ikke forbindelse imellem de 2 ledninger
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Den ene er til instrumentet, og den anden til motorstyrringen.
Er den til motorstyrringen ikke tilsluttet/defekt plejer de være svære at starte.
Der er nogle G2 modeller de er typegodkendt med og uden kat, d.v.s du loveligt kan rive katten af og udskifte den med et rør.
Det kan synsmanden fortælle dig
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Derfor er din CO for høj..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 196
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
Og det er ikke bare sådan at føleren skal skiftes? Hvis den er defekt, så kan den jo måle hvad som helst....
Men jeg tænker lidt at en kombi af at den føler er pillet fra, om det måske er et tegn på at en lambdasonde er defekt måske? så hvis man tager stikket fra, så går motorstyringen i en slags fed nødprogram, og voila, den er ligeglad med lambdasonden.
Når du så sætter stikket til igen, så måler den bare total gak på lambdasonden istedet???
hæng mig ikke op på det Claus, men jeg tænker det måske kunne være sådan.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 196
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
det andet i første omgang.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 196
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Følerne er ens, så hvis nu den til motorstyrringen er gået, vil den starte og køre hvis du bytter rundt, dog kan du ikke se temp i instrumentet.
Co værdig for høj