{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Co værdig for høj {{forumTopicSubject}}

hej bg har haft et tideliger emne.. men laver lige et til.. dog lidt mere detaljert (staves)

men min gamle Golf 2 1.3i Kat fra 1991 dumpede til syn pga...

Bremserør Tæret Bag men det er fikset..
Kulilteindhold forhøjet Tomgang 1,5%
Kulilteindhold Tomgang 2,5%
hvad kan være årsagen til dette ???
kan det være fordi katten er stoppet eller fordi jeg siden har fået kørekort/kør grønt bevis. og køre som en død mormor... de 10000 jeg nu har fået kørt... at den bare skal have en tur til kolding med speedern i bund ??

har så også lige lidt spørgsmål... nede på mit termostat hus er der 2 censor en sort og en blå, den blå er pillet fra da min bil ikke kan holde sig på 130km/t kan den have noget med den alt for høje co værdig ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Co værdig for høj
  • #1   26. dec 2012 jeg mener bestemt den blå sensor er til motorstyring så ja den har noget at sige på co

• #3   26. dec 2012 Ta til en mekaniker og få tjekket om katalysatoren virker, de har sådan en tester.

• #4   26. dec 2012 tror sq jeg går ud og sætter den blå censor til igen. og så køre jeg sq et smut ud til peters auto så må få at se

• #5   26. dec 2012 ud og brænd motoren godt igennem med pedalen i bund ned til tyskland og tilbage smiley

men det kan godt havde noget med at gøre at du har pillet stikket af den blå censor da det er den der angiver vand/motor temperaturen til motorstyrings enheden og den sorte er bare den som gør du kan se det inde i dit speedometer.

så når den blå er pillet fra kan styreenheden ikke se hvor varm/kold motoren er så den angiver bare motoren til at være minus et hvis antal grader for at give den en lidt federe blanding af benzin

• #6   26. dec 2012 Nicolai... tænker så må der være en fejl i i min styreboks for når jeg sætter stikket til den blå igen så køre den helt anderledes.. den falder ud en gang imellem vis du forstår ?? de er begge 2 helt nye

• #7   26. dec 2012 nu er det ikke sådan at du har byttet rundt på de 2 stik ned til de 2 sensor vel?

Men nu skal jeg hellere ikke gøre mig klog på sådan en lidt ældre motor der, men jeg har nemlig haft problemet på en anden med det, men det kan ligeså godt være at det er ledningen det er galt med... altså at den et eller andet sted ligger og gnaver så ledningen er blevet af isoleret og blottet så når du sætter stikket på så kortslutter eller et eller andet... for når du sætter stikket på så kan strømmen jo vandre fra plus til minus, det kan det jo ikke når der ikke er sat noget i stikket for så er der ikke forbindelse imellem de 2 ledninger

• #8   26. dec 2012 De 2 sensorer der sidder der er helt ens, gør ikke noget hvis man bytter rundt på dem.
    Den ene er til instrumentet, og den anden til motorstyrringen.

Er den til motorstyrringen ikke tilsluttet/defekt plejer de være svære at starte.

Der er nogle G2 modeller de er typegodkendt med og uden kat, d.v.s du loveligt kan rive katten af og udskifte den med et rør.
    Det kan synsmanden fortælle dig smiley

• #9   26. dec 2012 Begge sensore skal være monteret og i særdeleshed den til motorstyringen. Ellers vil motorstyringen ikke kunne skelne mellem kold og varm motor og giver extra benzin.

Derfor er din CO for høj..

• #10   26. dec 2012 Så må der være en kortslutning eller fejl i min styreboks... For den kan slet ikke holde sig igang hverken i tomgang eller når jeg kører (staves)

• #11   26. dec 2012 det er yderst sjældent at det er i selve styreboksen kortslutningen ligger.... det er nok nærmere i ledningen ud til føleren.

Og det er ikke bare sådan at føleren skal skiftes? Hvis den er defekt, så kan den jo måle hvad som helst....

Men jeg tænker lidt at en kombi af at den føler er pillet fra, om det måske er et tegn på at en lambdasonde er defekt måske? så hvis man tager stikket fra, så går motorstyringen i en slags fed nødprogram, og voila, den er ligeglad med lambdasonden.
    Når du så sætter stikket til igen, så måler den bare total gak på lambdasonden istedet???

hæng mig ikke op på det Claus, men jeg tænker det måske kunne være sådan.

• #12   26. dec 2012 Så måske en ny lambda og ny censor ?? Og evt kat ?

• #13   26. dec 2012 ikke kat.... den generer ikke dine CO tal, men dine lambdatal.....

det andet i første omgang.

• #14   26. dec 2012 Kan min lambda godt være defækt selv om den til syn viste fine tal ??

• #15   26. dec 2012 Prøv bytte rundt på de 2 stik.
    Følerne er ens, så hvis nu den til motorstyrringen er gået, vil den starte og køre hvis du bytter rundt, dog kan du ikke se temp i instrumentet.

Kommentér på:
Co værdig for høj

Annonce