{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye kørekort regler...
  • #1   2. jan 2013 Så havde min kørelærer sku ret, glad for jeg fik taget tidligere smiley

• #2   2. jan 2013 Sådan noget pis, og det er jo nok helt sandsynligvis ikke gratis og tage en prøve eller hvad de nu finder på hver 15år!!

• #3   2. jan 2013 Nå .. flere udgifter..

Men .. på den anden side - måske er der meget godt at der kommer en opfrisker fra tid til anden ..

• #4   2. jan 2013 Min første reaktion var "sådan nogle pis regler at komme med"

Men ved nærmere eftertanke, bander jeg folk langt ind i helvede dagligt som ikke kan køre bil overhovedet, og det er ofte gamle mennesker der fik kørekort dengang man bare skulle bevise at man kunne køre 100meter i en bil uden at køre galt, og Wupti så havde man kørekort.

Sådan noget vil jo heldigvis få en ende.
    Men ja det kommer sq nok til at koste kassen at forny det smiley

• #5   2. jan 2013 Jeg tænker så ..

NU har jeg kun til kategori B - hvis jeg nu tager et BE kørekort - skal mit kategori B så fornyes ved maksimalt hvert 15. ? .. Eller slipper mit "B"? .. Således det kun er fx. BE .. da jeg tog "B" under de gamle regler.

• #6   2. jan 2013 TWG efter hva jeg forstod inde på politi.dk.. kunne man frit tage et BE,,

• #7   2. jan 2013 Det var nu også et tænkt eksempel smiley .. Mere om hvis man nu har en kateri af kørekortet taget efter de gamle regler - og så tager en kategori efter de nye - om det så er ALLE kategorier der skal fornyes efter en hvis rum tid, eller om det kun er kategorierne der er taget efter de nye regler der skal fornyes.

• #8   2. jan 2013 Pas godt spørsmål... men det skulle sku ikk under nogen, vis det er lavet sådan

• #9   2. jan 2013 Det er jo kortet der skal fornyes hver 15år og ikke prøverne, læs nu hvad der står smiley

• #10   2. jan 2013 Att: [TWG]FreakaZoid
    Når du tager en ny kategori, så får du jo også et nyt kort, og den vil jo så være efter de nye regler, og gælde i 15år.
    Når de 15år er gået skal du ind på kommunen og have udstedt et nyt kort.

• #11   2. jan 2013 Men ja Brian .. det er kortet der skal fornyes - men du kan jo måske være egnet tila t føre en personbil, men ikke lastbil? smiley ..

En anden ting er .. hvis det bare er at gå op til sin doktormand man har haft i 20år så giver det ikke mere sikre billister på vejene jo

• #12   2. jan 2013 Ja der er jo nok nogle der pliver pillet fra med tiden og det er da kun fair for alle andre bilister mm.

Hvis din doktormand bare udskriver en helbredsattest som du gerne vil have den så tror jeg ikke han bliver ved med at være din doktormand smiley

• #13   2. jan 2013 Der har været tendens til at Hr. Olsen på 65 går op til sin doktormand og får en godkendelse for hans kørekort selvom Hr. Olsen måske ikke er helt på toppen, men doktor pille vælger måske at overse diverse ting, for Hr. Olsen klarer sig jo godt i det daglige og på trods af sin alder smiley

• #14   2. jan 2013 Indtil videre er det kun dem som erhverver kørekort efter den 19 januar, der skal forny hvert 15 år, og man skal kun medbringe et nyt foto til kørekort kontoret, ikke noget med ny prøve.

Og så til den trælse del, hvis man mister sit kørekort og skal til ny prøve, så kommer man under de nye regler med hensyn til hvor længe den gælder. Så endnu en god grund til at passe på sit kørekort og undgå at miste den.

• #15   2. jan 2013 Det koster 120 kr. at fornye sit kørekort, hver 15. år
    - Der er en artikkel med det, i den nye motor (fdm) blad smiley

• #18   2. jan 2013 Det vil ikke hjælpe en skid at give unge på 16 lov til at køre på 125ccm maskiner.
    Og med de nye regler skal de igennem en færdsels relateret uddannelse for at få kørekort AM lille knallert, og undervisningen skal indeholde det samme som til A1 lille motorcykel.

Og dem som tror de bare kan tage A1 i udlandet og så overføre den til DK, må lige læse den nye regel sæt igen, da man i DK ikke kan få A1 før man er 18 år, heller ikke overført fra et andet EU land.

Har brugt 4 uger sammen med 10 kørelærere for at granske den nye lov om kørekort, og har sat mig en del ind i det.

Når man tager en ny kategori efter den 19 januar, bliver alle de existerende kategorier ændret med de nye regler, og man skal ikke op til ny prøve for at forny sit kørekort, det eneste man skal er en tur forbi kørekort kontoret med et nyt billede.

• #20   2. jan 2013 Hvis man går ind og ser på uhelds statistik og dødelighed blandt unge trafikanter i de forskellige lande, er der også langt flere trafikuheld med dødelig udgang blandt unge under 18, da de ikke er modne til at håndtere de store maskiner.
    men giv den da lov til at køre 60 km på en stor knallert som de må i norge når de bliver 16, og så lade dem vokse med opgaven.
    Og med den nye lov, får de unge også et kørekort som de skal passe på lige som alle andre der har kørekort, så nu kan de miste den, og få køreforbud, det har de ikke kunnet før.

• Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 94
    #22   2. jan 2013 Citat fra politi.dk

Kørekort, der er udstedt før den 19. januar 2013, er fortsat gyldige og bevarer indtil videre den gyldighedsperiode, som er anført på kortet. Alle kørekort skal dog senest den 18. januar 2033 være ombyttet til den nye kreditkortmodel.

Så hvis man har kørekort bevare det stadig gyldigheden, men man skal bare have et nyt kredit kort model inden 2033? Er det forstået korrekt?

• #23   2. jan 2013 sebastian, du har næsten forstået det rigtig.

Hvis man tager en ny kategori, bliver datoen for alle de andre ændret efter de nye regler, så den udløber efter 15år for kategori A og B samt BE og 5 år for Kategori C D OG E

• #24   2. jan 2013 Dejligt man allerede har pladen fuld smiley lige pånær bus.

• #25   2. jan 2013 Bus er heller ikke værd at gemme på smiley

• Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 94
    #26   2. jan 2013 Jamen jeg læser det som at uanset hvad skal man også have et af de nye kort inden 2033 altså jeg kan bare troppe op hos borger service og sige jeg skal have den nye kort model uden at der er nogen der røre ved holdbarhedsdatoen for mit B + B/E

• #27   2. jan 2013 Hvis i har et kørekort så sker der jo ikke en skid....

Men hvis der skal være begrænsninger til mc, bør der no igså være noget i samme stil til kørekort generelt.....

Kommentér på:
Nye kørekort regler...

Annonce