{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Import af tysk bil {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Jeg står for og skal hente en bil i Tyskland, men har lige et par spørgsmål;

De danske prøveplader har jeg forstået at man kun må bruge FRA danmark og til eller igennem Tyskland. ikke den anden vej.

Jeg har så fundet daniatruck.dk som har tyske prøveplader, men kan det virkelig passe at man skal give 1230,- for 5 dages prøveplader?!
Kan man ikke få nogen der fx dækker 2 eller 3 dage til en mindre pris?

Synes det er en jungle og finde ud af

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af tysk bil
  • #1   8. jan 2013 søg i forum og du skal finde.

Nej du må ikke impoter biler på danske plader, du skal bruge tyske til grænsen.
    Ja du kan få dem billiger, ved at hente dem selv eller få sælger til det.
    Nej de findes ikke til mindre dag. (gjorde de ihvertfald ikke da jeg skulle bruge nogen)

• #2   8. jan 2013 Ja, det er lidt af en jungle.

Dansk SKAT, er ok med at du bruger dem i udlandet - Har selv gjort det. Men det er ikke sikkert tyskerne er ok med sagen.

Bilen min kammerat og jeg kørte hjem var en BMW 5 serie, vi blev stoppet ved grænsen. Men der blev bare lyst på bilen og ind i kabinen, så kørte vi videre.

• #3   8. jan 2013 Bare fordi i har gjort det og sluppet afsted med det er det jo ikke ensbetydene med at skat synes det er ok.

• #5   8. jan 2013 Vi ringede ind til SKAT og spurgte om det var ok. Deres svar: Ja, det ser vi ingen problemer i. Det var ganske alm klistermærker.

• #6   8. jan 2013 Reglerne er nu at du må expoter en dansk bil på prøve plader men du må ikke impoter en udlands bil med DK prøvplader, kun fra grænsen og vidre op i jylland eller hvor man nu skal hen.

• #7   8. jan 2013
    Du får bare prøveplader i tyskland der virker 5 dage.. de virker også i DK og du skal IKKE forbi skat...

Gjorde det selv i maj hvor jeg tog forbi skat ved grænsen og de sagde jeg bare skulle køre videre med de tyske i de 5 dage de gælder...

• #8   8. jan 2013 Og det var et sandt helvede at få prøveplader i tyskland!!!! først motorkontor.. Så forsikring.. Så der hvor de laver plader.. Så tilbage på motorkontor og få det stempel på pladerne.. FEDT når der er kø alle de steder!!!!!!!!!!

• #9   8. jan 2013 Men Lars. Kunne du ikke få klisterskilte til en enkelt dag? Skal man leje skilte til en hel uge spørger Mike jo om? Ja og mig selv? Dem vi har hentet harvaltid været å en ladvogn!

• #10   8. jan 2013 Okay tha. Så skal man/kan man roligt tage helt ned jo. München eller Trier og beregne overnatning med. For man har da tid til at prøvekøre bilen inden man vælger at køre hjem.... Vidste godt de ikke brugte klister. Min fejl. Vidste ikke at de presser dem mens du venter. Det er da lidt smart smiley

• #11   8. jan 2013 Kan man hjemmefra bestille tid til trykkng ag nummerplader på et lokalt kontor i nærheden af bilens placering? Eller hvor gør man det?

• #12   8. jan 2013 Det nærmeste er at få sælger til at hente dem vis han er villig. Du kan kun bruge pladerne til en bil. Man for en lille lyserød seddel med som SKAL udfyldes vis den ikke er udfyldt, og politiet i Tyskland stopper dig tager de plader og seddel og ladder dig stå hvor de stoppet dig med en bøde.

• #13   8. jan 2013 Husk lige at bilen sikkert osse skal synes inden, det bedste er at få sælger til at hjælpe, jeg hentede en Passat Tdi i cuxhaven og det tog lidt over 4 timer med syn , plader forsikring osv

• #14   8. jan 2013 Kadett@ hvorfor syne en bil der skal expoteres? vis du putter prøveplader på"mister" den jo identitet.

• #15   8. jan 2013 jeg har kørt på amerikanske plader i tyskland de forlangte kun jeg skulle have en forsikring ved den, og så vit jeg husker kostede den 40 euro for 30 dage og man kunne ikke få mindre end 30 dage, vil også lige sige at bilen var indregistreret på de amerikanske plader
    så jeg ved ikke om det var en mulighed at køre på danske prøve plader og så få tysk forsikring på, men der er nok kun et sted du finder ud af det og det er på det tyske skatte kontor

• #16   8. jan 2013 Synes da godt nok det lyder til at jeg skal få sælger til det. Den står ved en forhandler, men da jeg snakkede i telefon med ham var han selv ikke helt sikker på det. Skal alligevel forbi motorkontoret idag mht noget registreringsafgift, så får de samme spørgsmål, så må vi se hvad de svarer.

Ellers mange tak allesammen smiley

• #17   8. jan 2013 Tha verdens bedste :

Hej alle

Da jeg står og skal hente en bil i Hannover på fredag, har jeg netop talt med Skat som kunne bekræfte det rygte jeg havde hørt, nemlig at det nu er TILLADT at køre hele vejen hjem til sin bopæl i Danmark med de gule tyske grænse/prøveplader.

Det er ydernere tilladt at køre bilen til et værksted eller til og fra syn.

Lækkert, at ikke skulle bøvle med klistermærker eller andre prøveplader.

De tyske plader der er tilladt i Danmark er de gule, med en gyldighed på maks fem dage. De røde med gyldighed op til 30 dage, er ikke gyldige.

Bare så i ved det smiley

Søg på google.. Det kan jo ikke passe at flere tager fejl.. Jeg udtaler mig ikke om ting jeg bare har hørt men har faktisk selv gjort det..

• #18   8. jan 2013 Lars nu det folk gør og det der er "reglen" er ikke altid samme ting.

Sådan som jeg læste det på FDM's hjemmeside så må du som du skriver køre til DK på tyske PRØVEPLADER, men du må køre helt hjem til adressen eller værksted på tyske EXPORT plader. Om man kan få tyske export plader på som privat person eller hvordan man for dem det ved jeg ikke

• #19   8. jan 2013 Jeg var forbi motorkontor idag. De sagde at jeg gerne måtte køre bilen fra Tyskland til min bopæl, men heller ikke andet

• #20   8. jan 2013 Amen vi er flere der har fået samme svar fra skat.. Så kan jeg sgu ikke se problemet... Ellers kan man sgu selv ringe til skat hvis man er i tvivl.. Men hvorfor så oprette et topic`?

• #21   8. jan 2013 Oprettede også emnet før jeg havde snakket med det kære skattevæsen smiley

Kommentér på:
Import af tysk bil

Annonce