{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Motorskifte -øget effekt -bedre benzinøkonomi -grøn afgift ?? {{forumTopicSubject}}

Overskriften fortæller jo nærmest hvad det drejer sig om/hvad der bliver spurgt ind til.

Men er der nogen her på siden der ved noget om, om det er således, at man rent faktisk kan få re-vurderet køretøjets grøn afgift sats, ved et motorskifte ??

Idag er der jo mulighed for, at foretage et motorskifte, der inkluderer øget effekt, men samtidigt bedre benzinøkonomi, og egentlig, set i relief med regeringens politik, burde det jo belønne sig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorskifte -øget effekt -bedre benzinøkonomi -grøn afgift ??
  • #1   15. feb 2013 Du kan hvertfald ikke få ændret din bils "km pr liter" eller på andre måder få det revurderet.. min gamle felicia kostede 1700 halvår.. den varopgivet til 13.2km/l.. men jeg kunne køre 16km/l i den.. men der var intet at gøre, man kan ikke...

  • #2   15. feb 2013 Så skal du sikkert betale ny afgift af bilen smiley

  • #3   15. feb 2013 Beregningen af grøn afgift har intet at gøre med, hvor langt din bil kører på literen. Det er kun en beregning ud fra motorstørrelse, bilens totaltvægt samt forureningsniveau (for nyligt medtaget). Forurening koster en formue at få testet, det kan slet ikke betale sig.

  • #4   15. feb 2013 www.nysynet.dk/vagtafgift.htm

    Morten du er vidst på et sidespor.. kom med en forklaring og evt link til en kile der støtter eet du siger der.. for som jeg kan se, er der faktisk kun km pr liter det tæller efter, ved almindelige personbiler


  • #5   15. feb 2013 Beklager self hvis der er noget jeg ikke lige har taget højde for..

  • #6   15. feb 2013 Det jeg tænker i retning af, er udskiftning af BMW motor til anden BMW motor, der forøger hk med 40 (286 - 326), men efter opgivne oplysninger, kører den anden motor længere på literen, set i forhold til den model den sidder i.

  • #7   15. feb 2013 Jeg vil ikke umiddelbart mene det kan lade sig gøre, da du jo så i princippet kan gøre en bil der oprindeligt kun kører 8km/l fx til at køre 25 km/l og så har man en møg billig "dyr" bil at køre i, som intet koster i afgifter.. syntes den virker lidt tåbelig hvis det kan lade sig gøre.. medmindre du måske flytter bremser og styretøj over fra samme bil som din motor kommer fra og betaler afgift af det, ville det måske kunne lade sig gøre.. ellers tror jeg du må kigge langt

Kommentér på:
Motorskifte -øget effekt -bedre benzinøkonomi -grøn afgift ??

Annonce