{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
30.336 visninger | Oprettet:

De nye kørekort (+ kategori) {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået et af de nye kørekort.. Og hvis jeg sammenligner med mit gamle, så er der lige pludselig en hav af ekstra kategorier...

Bla. kategori B1... Det viser et ikon af en lille varevogn, men hvis man søger på google, så er B1 tilladelse til tre-hjulede motorcykler og quadri cykler...

1. Vil det sige at jeg pludselig ikke må køre på quadbikes mere med mit B, og A kørekort, da mit B1 felt ikke er udfyldt?
Det måtte jeg jo godt i "gamle dage" på mit A / B kørekort...

2. Hvorfor er der et billede af en varevogn ved kategori B1 når det ikke har noget med en varevogn at gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De nye kørekort (+ kategori)
  • #1   10. mar 2013 Her er det med sammenligning af mit gamle..

profilbillede
  • #2   10. mar 2013 Det ser godt nok noget uoverskuelig ud...

• #3   10. mar 2013 Forsiden af kørekortet er ikke meget bedre...
    Øverst højre hjørne er et hologram af dit billede, med CPR hen over det...
    Og så er der vandmærker over det hele som scanneren ikke har fået med... Det ser HELT anderledes ud...

profilbillede
  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #4   10. mar 2013 Det må du godt såvidt jeg ved - pointen er feltet er til hvis der er bestemte restriktioner. - jeg har ligeledes heller ikke markeret i mit bevis med stort motorcykel kort på trods af jeg fik nyt kørekort da jeg tog til lastbil - det kunne de ikke lige overskue at krydse af, men jeg har det smiley

• #5   10. mar 2013 2028 kontra 2054? Anderledes datoer??

• #6   10. mar 2013 får alle nye kort ? med kortere dato smiley

• #9   10. mar 2013 ah okay

• #10   10. mar 2013 Ronni >> Grundet til udløbsdatoerne er kun for at forny billedet.. Man skal ikke op til kontrollerende prøver efter de 15 år...

Accuracy >> Ringede til politiet først, da mit første nye kort var printet forkerte datoer på.. Det udløb samme da som det var udstedt...

Politiet sagde at de ikke havde noget med kørekort at gøre.. Det er Borgerservice som man skulle henvende sig til... Og de er da så snot dumme så det halve kan være nok... Har været deroppe et par gange nu fordi de bliver ved med at lave fejl på det kørekort.. Men de har forsikret mig om at det hele er rigtigt nu...

• John-Steen L. W
    John-Steen L. W Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #11   22. nov 2013 Hej med jer, hvad er A10 kørekort?
    Mvh.
    John-Steen L. Wandbæk

• peter o
    peter o Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #12   11. nov 2015 Hvad særligt angår direktivets valgfrie kategori B1 (stor quadricykel) bemærkes følgende:
    Justitsministeriet påtænker ikke at indføre den valgfrie kategori B1 (stor quadricykel) ved den kommende ændring af kørekortbekendtgørelsen.
    Det fremgår af direktivets artikel 4, stk. 4, litra a, at der i de medlemsstater, som vælger ikke at benytte sig af kategori B1, skal stilles krav om kørekort til kategori B (almindelig bil) for at føre stor quadricykel. En stor quadricykel er et firehjulet motorkøretøj, som har en egenvægt på ikke over 400 kg (550 kg hvis køretøjet har til formål at transportere varer) (hvis køretøjet er eldrevet, medregnes batteriets vægt dog ikke) og en maksimal nettomotoreffekt på højst 15 kW, jf. definitionen i artikel 1, stk. 3, litra b, i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2002/24/EF om standardtypegodkendelser.
    En quadricykel anses ifølge færdselsloven som en bil, jf. færdselslovens § 2, nr. 2, og det kræver således i dag kørekort til kategori B (almindelig bil) at føre en stor quadricykel. Justitsministeriet finder ikke, at der er tungtvejende grunde, der taler for at ændre herpå, hvorfor det foreslås, at man i Danmark ikke skal indføre den valgfrie kategori B1.

• #13   11. nov 2015 Jeg er pænt træt af at jeg ikke må køre en piaggio Ape.. for det er jo den der er afbilledet...

Hvis det er ugyldigt så frem du har B så forstå jeg ikke at lille mellem og stor MC er udfyldt på mit. Og stor og lille lastbil.

• peter o
    peter o Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #14   12. nov 2015 LÆS NU TEKSTEN
    Det er en EU Forordning som ikke gælder iDK
    Du må gerne køre en Ape

Kommentér på:
De nye kørekort (+ kategori)

Annonce