30.336 visninger
|
Oprettet:
De nye kørekort (+ kategori) {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået et af de nye kørekort.. Og hvis jeg sammenligner med mit gamle, så er der lige pludselig en hav af ekstra kategorier...
Bla. kategori B1... Det viser et ikon af en lille varevogn, men hvis man søger på google, så er B1 tilladelse til tre-hjulede motorcykler og quadri cykler...
1. Vil det sige at jeg pludselig ikke må køre på quadbikes mere med mit B, og A kørekort, da mit B1 felt ikke er udfyldt?
Det måtte jeg jo godt i "gamle dage" på mit A / B kørekort...
2. Hvorfor er der et billede af en varevogn ved kategori B1 når det ikke har noget med en varevogn at gøre?
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 10 Emner: 23 Svar: 112
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
maj 2008
Øverst højre hjørne er et hologram af dit billede, med CPR hen over det...
Og så er der vandmærker over det hele som scanneren ikke har fået med... Det ser HELT anderledes ud...
aug 2009
Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
dec 2005
Følger: 29 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 85 Svar: 307
aug 2011
Følger: 5 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 198
aug 2011
Følger: 5 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 198
maj 2008
Accuracy >> Ringede til politiet først, da mit første nye kort var printet forkerte datoer på.. Det udløb samme da som det var udstedt...
Politiet sagde at de ikke havde noget med kørekort at gøre.. Det er Borgerservice som man skulle henvende sig til... Og de er da så snot dumme så det halve kan være nok... Har været deroppe et par gange nu fordi de bliver ved med at lave fejl på det kørekort.. Men de har forsikret mig om at det hele er rigtigt nu...
nov 2013
Følger: 1 Svar: 1
Mvh.
John-Steen L. Wandbæk
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
Justitsministeriet påtænker ikke at indføre den valgfrie kategori B1 (stor quadricykel) ved den kommende ændring af kørekortbekendtgørelsen.
Det fremgår af direktivets artikel 4, stk. 4, litra a, at der i de medlemsstater, som vælger ikke at benytte sig af kategori B1, skal stilles krav om kørekort til kategori B (almindelig bil) for at føre stor quadricykel. En stor quadricykel er et firehjulet motorkøretøj, som har en egenvægt på ikke over 400 kg (550 kg hvis køretøjet har til formål at transportere varer) (hvis køretøjet er eldrevet, medregnes batteriets vægt dog ikke) og en maksimal nettomotoreffekt på højst 15 kW, jf. definitionen i artikel 1, stk. 3, litra b, i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2002/24/EF om standardtypegodkendelser.
En quadricykel anses ifølge færdselsloven som en bil, jf. færdselslovens § 2, nr. 2, og det kræver således i dag kørekort til kategori B (almindelig bil) at føre en stor quadricykel. Justitsministeriet finder ikke, at der er tungtvejende grunde, der taler for at ændre herpå, hvorfor det foreslås, at man i Danmark ikke skal indføre den valgfrie kategori B1.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Hvis det er ugyldigt så frem du har B så forstå jeg ikke at lille mellem og stor MC er udfyldt på mit. Og stor og lille lastbil.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
Det er en EU Forordning som ikke gælder iDK
Du må gerne køre en Ape
De nye kørekort (+ kategori)