{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.486 visninger | Oprettet:

MC køb. omreg uden syn?? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

står med en billig kina mc på hånden som jeg virkelig overvejer at købe som projekt sammen med min 10 årige svoger som et restaurerings projekt da han er godt nysgerrig :). den står mig i 1.500kr. men den står uden plader??.


jeg kender ikke mc lovgivningen men så vidt jeg har forstået må man ikke omregistrere den, den skal synes først? eller have plader først?. lidt hjælp tak hvis nogle lige kan sætte det hele til rette for mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC køb. omreg uden syn??
  • #1   11. mar 2013 Hvis den er mere end 5 år skal den synes hvis den ikke ER synet inden for det sidste år.

  • #2   11. mar 2013 Syn holder 12 måneder, og den skal synes hvis den er indregistreret første gang for mere end 5 år siden.

  • #3   11. mar 2013 og den skal synes før du kan få plader (dog kan pladerne fåes ved de fleste synshaller efterhånden).. men hvis den har været synet indenfor et år skal den bare omregistreres og have plader på-.:)

  • #4   11. mar 2013 Tror ikke jeg forstår?.

    det jeg mener er at det er en projekt motorcykel der skal laves noget på. ergo skal den ikke synes før den er total skilt og samlet igen :).

    men jeg skal jo omregge den så den ikke står i tidl ejers navn mens jeg renoverer?. så er nysgerrig om jeg kan omregistrerer den til mit navn som den står. altså uden at syne den og uden at sætte plader på den.


  • #5   11. mar 2013 Hvis den er afmeldt og den står i tidliger ejers navn er det jo ligemeget, så omreg. du bare når den skal på vejen og synes.
    Har selv en mc som jeg fik i december måned og har da ikke omreg i nu, da den er afmeldt. Håber dog snart på godt vejr, så der kan komme plader på smiley


  • #6   11. mar 2013 Er det ikke et problem med de mc'er?. har bare hørt noget om da bla bla bla forsikring fordi man har en mc i ens navn?.

  • #7   11. mar 2013 Er slet ik med på hvad du mener, de andre svae ganske rigtig hvad lovgivningen siger. Husk du ikke må ændre på forgaffel osv.

  • #8   11. mar 2013 hvad for en kina maskine er det?
    har selv 2stk choppere
    en Honlie 250-4 og en MC4YOU 250-4 jeg bygger lidt på.

    udstødingen er ikke så stor som den giver udtryk for. der er mindre rør inden i så den er ca. ø15mm ikke ø 20-25mm som de ser ud til
    der er mange tingjeg kan sige om den maskine hvis det er sådan en lille chopper ting


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #9   11. mar 2013 Når du har købt den uden en nummerplade, så er den afmeldt, og derfor er der ingen forsikring på den.
    Derfor kan du sagtens have den stående hjemme hos dig, selvom den står i en anden navn, så længe du har registreringsattesten.
    Når du så er færdig med at sætte den i stand, kører du den i synshallen (husk en prøveplade eller "klisterplade" når du kører til syn, eller transporter den på trailer derned) Når den så er synet, kan du købe en nummerplade i synshallen (de fleste synshaller ihvertfald)

    Så, så længe du ikke har fået en nummerplade med til den, så behøver du ikke at omregistrere den inden du har synet den, om der så går 2 dage, eller 2 år er underordnet, da tidligere ejer hverken betaler forsikring eller vægtafgift af den når pladen er afleveret til SKAT.

    et godt sted at søge information og vejledning om kinser MC'er er på http://www.kinojserklubben.dk


  • #10   11. mar 2013 Hvis du NU står med en mc du har købt og der ER plader på så afmelder du pladerne.

    Så bygger du dit kina-crap som du vil ha` den ,og så forsøger du at få den synet. Går det så kan du indregistrere den i dit navn.


  • #11   11. mar 2013 måske man sku sende billederne af min MC til eastcoastchopper.dk nå den er færdig.
    mangler kun forlygter. baglygter. maling. udstødning. lavere styr. malet alt "chrom" malet motor og lavet et beslag til en oppaknings kasse der bliver plads til nogle dåser sodavand (da man jo ikke må drikke og køre). lidt værktøj og bremsevæske samt olie. måske noget arbejde med skærmene (desvære plastik). ved ikke om jeg ændre fodhvilerne. eller blink


Kommentér på:
MC køb. omreg uden syn??

Annonce