10.573 visninger
|
Oprettet:
MC køb. omreg uden syn?? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens,
står med en billig kina mc på hånden som jeg virkelig overvejer at købe som projekt sammen med min 10 årige svoger som et restaurerings projekt da han er godt nysgerrig :). den står mig i 1.500kr. men den står uden plader??.
jeg kender ikke mc lovgivningen men så vidt jeg har forstået må man ikke omregistrere den, den skal synes først? eller have plader først?. lidt hjælp tak hvis nogle lige kan sætte det hele til rette for mig.
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 175 Svar: 1.478
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.471
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 315
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 120 Svar: 407
det jeg mener er at det er en projekt motorcykel der skal laves noget på. ergo skal den ikke synes før den er total skilt og samlet igen :).
men jeg skal jo omregge den så den ikke står i tidl ejers navn mens jeg renoverer?. så er nysgerrig om jeg kan omregistrerer den til mit navn som den står. altså uden at syne den og uden at sætte plader på den.
feb 2011
Følger: 19 Følgere: 22 Biler: 13 Emner: 23 Svar: 161
Har selv en mc som jeg fik i december måned og har da ikke omreg i nu, da den er afmeldt. Håber dog snart på godt vejr, så der kan komme plader på
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 120 Svar: 407
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.576
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.857
har selv 2stk choppere
en Honlie 250-4 og en MC4YOU 250-4 jeg bygger lidt på.
udstødingen er ikke så stor som den giver udtryk for. der er mindre rør inden i så den er ca. ø15mm ikke ø 20-25mm som de ser ud til
der er mange tingjeg kan sige om den maskine hvis det er sådan en lille chopper ting
aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
Derfor kan du sagtens have den stående hjemme hos dig, selvom den står i en anden navn, så længe du har registreringsattesten.
Når du så er færdig med at sætte den i stand, kører du den i synshallen (husk en prøveplade eller "klisterplade" når du kører til syn, eller transporter den på trailer derned) Når den så er synet, kan du købe en nummerplade i synshallen (de fleste synshaller ihvertfald)
Så, så længe du ikke har fået en nummerplade med til den, så behøver du ikke at omregistrere den inden du har synet den, om der så går 2 dage, eller 2 år er underordnet, da tidligere ejer hverken betaler forsikring eller vægtafgift af den når pladen er afleveret til SKAT.
et godt sted at søge information og vejledning om kinser MC'er er på http://www.kinojserklubben.dk
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 175 Svar: 1.478
Så bygger du dit kina-crap som du vil ha` den ,og så forsøger du at få den synet. Går det så kan du indregistrere den i dit navn.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.857
mangler kun forlygter. baglygter. maling. udstødning. lavere styr. malet alt "chrom" malet motor og lavet et beslag til en oppaknings kasse der bliver plads til nogle dåser sodavand (da man jo ikke må drikke og køre). lidt værktøj og bremsevæske samt olie. måske noget arbejde med skærmene (desvære plastik). ved ikke om jeg ændre fodhvilerne. eller blink
MC køb. omreg uden syn??