{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.425 visninger | Oprettet:

Fastgørelse af 3 punkt sele {{forumTopicSubject}}

hej har været ved at kigge lidt rundt men synes ikke jeg kan finde noget om hvordan de skal være gjort fast..

har nemlig tænkt på at gøre den fast på søde rammen men har også hørt at det ikke er lovligt

altså at det skulle fastgøres i stellet

nogle der kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fastgørelse af 3 punkt sele
  • #1   10. apr 2013 Jeg har valgt at montere mine i de originale bolthuller til seler (bag) og sæde (for)

Så er jeg SIKKER på at det holder

Så er man også fri for at lave nye huller eller lign

• #2   10. apr 2013 Det er selvfølgelig Sæde rammen jeg mener

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #3   10. apr 2013 Hvad skal bilen bruges til?
    Hvis det er hverdag, så er 3punkt ikke lovlige, er det til noget race, så findes der sikkert nogen regler lige inden for det du vil køre, og der vil de kunne svare dig på det

• #4   10. apr 2013 så længe du stadig har de originale seler monteret, er det da lovligt nok at bruge h-seler.

men hvis du AFmonterer de originale, er det ikke lovligt nej

• #5   10. apr 2013 MR. Christensen 3 punkt er lovlige så længe de er e mærket smiley vilket sparco's er smiley og du har nemlig ret det er en golf 3 smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   10. apr 2013 Glem alt hvad jeg har skrevet xD Har jo siddet og sovet!
    3punkt er jo normale seler, bare med anden farve sikkert xD
    Har siddet og tænkt på H seler hele tiden, undskylder mange gange!

• #7   10. apr 2013 3 punktseler er typegodkendte til montering i visse biler under visse specielle forudsætninger i forhold til montagen og det er individuelt fra producent til producent og type til type!
    Producenten kan også oplyse dig om, hvordan du skal og må montere selerne og om der evt. skal bruges specielle monteringsbeslag i forbindelse hermed - og ja, 3 pkt. seler er kun lovlige ifbm. eksisterende typegodkendte og fabriksmonterede seler i bilen! Piller du dem ud, bortfalder typegodkendelsen og du risikerer at panserne klipper pladerne og sender dig til syn med bilen....

Har været hele møllen igennem, med en af mine biler! Ved første syn efter ombygningen blev den synet uden anmærkninger, med 3 pkt. seler og uden orig. seler, men 1. gang jeg blev stoppet af panserne blev jeg bedt om at stille bilen og gå hjem og så få monteret de orig. seler igen..... Kunne dog bevise, at bilen var synet med 3pkt. selerne og uden orig. seler, hvorfor jeg fik lov at køre bilen hjem og montere selerne igen og slap for syn.....

Kommentér på:
Fastgørelse af 3 punkt sele

Annonce