2.051 visninger
|
Oprettet:
Farveforskel efter rep. af skade. {{forumTopicSubject}}
Goddag
Jeg har fået lavet min bil efter en skade på den. Højre side af bilen stod for skud.
Højre forskærm, højre fordør, højre bagdør og bunden af højre bagskærm.
Men, man har simpelthen valgt at "klatmale" bagskærmen og polere det lidt ud. Jeg ser det meget tydeligt og et par andre der har set bilen efter jeg har fået den tilbage, ser det også med det samme.
Hvad har jeg ret til her?
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 3 Svar: 69
jun 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 234
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.352
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 1.227
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.352
Jeg spørg om hvad jeg har ret til? Det er ikke for sjov at jeg har oprettet emnet under "jura og lovgivning".
Men hvis det gør den store forskel for jer, så i rent faktisk kan besvare mit spørgsmål, så har jeg selvfølgelig snakket med værkstedet og den maler de har brugt. De er ikke interesseret i at lave det om.
Så, hvad har jeg ret til?
jan 2007
Følger: 260 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.047
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
Hvis ikke værksted eller maler vil gøre noget ved det. så tag den videre til din forsikring. så sender de nok en taksator ud og vurdere om det skal laves om eller ej.
Jeg fatter dog ikke at værkstedet ikke råbte stop hvis farve forskellen er så stor som du siger. Det gjorde vi ved det værksted jeg var ved. Husker en mondeo hvor forskellen var meget lille men den var der, der fik stoppede vi arbejdet og tog fat på maleren for at få en afklaring på "problemet". Det kunne desværre ikke laves bedre da det var en plast bagkofanger og malingen var ikke helt ens og reagerede ikke helt ens når det var metal og plast der skulle males på.
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 150
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Er det en sølvfarvet bil der skal ha en ny forskærm, så får vi til at støve ud på døren, men sjældent til klappen osv.
Nu ved jeg ikke hvad bil det drejer sig om, men som du snakker om med bagskærm er det meget naturligt at støve ud, hvis det er nede i knæstykket skaden/ridsen er.
Der får vi intet af taksator til at dække/afmontere evt. bagrude baglygter mm. da den skal spotlakeres.
Så hiv fat i din taksator når det værksted du har fået lavet det ved ikke vil føre sagen.
Det er "desværre" på en skade som din vi udelukkende kan tjene lidt penge, sådan noget som at skifte en kofanger kan tit være tilsætning i forsikringsskader for et pladeværksted for SLET ikke at tale om totalskader, så kan være værkstedet i forvejen ikke snakke så godt med taksatoren at de ved han ikke vil gi mere.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Farveforskel efter rep. af skade.