{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Mathias L
Mathias L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvem følger skaden? {{forumTopicSubject}}

Jeg lånte engang en bil som var ejet af min moster og hvor min søster stod som fast bruger. Desværre var jeg skyld i et mindre sammenstød, hvor forsikringen dog uden problemer dækkede modpartens skader.

Nu skal jeg dog selv forsikre en bil, og så spørger de jo om man har kørt skadesfrit. Er der nogen der ved om den skade følger mig?

Hvis den gør vil jeg selvfølgelig nævne det, da forsikringen ellers ikke dækker i tilfælde af fremtidige ulykker. Hvis skaden derimod ikke følger mig er der til gengæld ingen grund til at betale mere end nødvendigt.

Håber der er nogen der ved noget om sådan en situation.

Tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem følger skaden?
  • #1   1. maj 2013 Officelt BURDE den jo følge skadevolder = dig men da du ikke stod som reg ejer/bruger af køretøjet dengang ligger skaden på køretøjet, og den som har tegnet forsikringen. Dit selskab bør ikke kunne se nogetsteds at du har lavet skaden på en bil du ikke har haft registretet eller været reg. bruger på

• #2   1. maj 2013 Den følger ikke dig.. Du har aldrig haft bil i eget navn så officielt har du ikke lavet skader i eget navn..

hvis man har kørt skadefrit i 5 år i fars navn, så får man heller ikke 5 år af forsikringen.

• Mathias L
    Mathias L Tilmeldt:
    maj 2013

#3   1. maj 2013 Tak for jeres svar.

Jeg glemte dog en smule info. Nogle måneder efter hændelsen blev bilen overdraget til mig, hvorved jeg kom til at stå som bruger af køretøjet. Ved ulykken ringede jeg og fortalte hvad der var sket og navngav mig, men kan ikke huske om de spurgte ind til min relation til den reelle bruger (min søster).

Skulle det mon have noget at sige?

• #4   1. maj 2013 skaden følger forsikringens tageren. så den følger ikke dig.

• #5   1. maj 2013 Rigtigt, skaden følger den som bilens navn står i, har du ikke haft en forsikring i dit eget navn men har lavet en skade i lånt bil, ja så er den bilens ejer som står som skadtelidte, dette også selvom du mener at du har betalt for evt skade, dette er så en sag mellem dig og bilen ejer, og indgår ikke i forsikringen, har du kørt i andres navn på forsikringspapir kan disse heller ikke bruges som "skadefri" år, kravet til forsikring på "eget navn" starter den dag du forsikrer en bil i dit eget navn, så i dit tilfælde har du jo kørt skadefrit....;)

• Mathias L
    Mathias L Tilmeldt:
    maj 2013

#6   1. maj 2013 Jeg takker for hjælpen, så ser det ud til jeg slipper en smule billigere.

Fortsat god dag

• #7   1. maj 2013 Benægt benægt benægt! smiley
    Men nej, du kan med god samvittighed sige du har kørt skadesfrit...

Kommentér på:
Hvem følger skaden?

Annonce