{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.550 visninger | Oprettet:

Både for nummerplade ''dutter'' :D HAHAH {{forumTopicSubject}}

Hej Bg. smiley
Jeg kom kørende idag i kbh ved glostrup, hvor en politibil vælger at blinke mig ind til siden.
Det var fint nok, han tjekker mit kørekort og fortæller mig så at min bil ikke er iorden.
Jeg havde lige pillet min stoplygtekontakt af og var på vej for at købe en ny.
Så jeg troede at det var det han mente, men det var det ikke.

Jeg fik 1000 kr. i bøde for ikke at have de hvid/sorte/gule dutter på nummerpladeskruerene.

Jeg troede i første omgang at jeg var med i skjult kamera eller noget i den dur, så jeg flækkede fuldstændig sønder og sammen af grin, det samme gjorde min kammi der var med i bilen, men til sidst viste det sig så, at den var sku god nok.

Jeg vælger så at tage et lille kig på deres politibil, og SJOVT NOK bemærker jeg at deres patruljebil heller IKKE har den ''dut'' som jeg blev kvitteret 1000 kr for ... HVAD FUCK SKER DER LIGE??>??!??!?!!??!!?
Han vælger så at stadig give mig den i bøde... .. jeg griner stadig over det... smiley Idiot

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Både for nummerplade ''dutter'' :D HAHAH
  • #1   10. maj 2013 Overskriften gik lige hurtig nok kan jeg se xD

profilbillede
  • #2   10. maj 2013 OMG det er for latterligt !

• #3   10. maj 2013 Det var eddermame da godt nok groft. Politiaspiranter når de er bedst! Nu har jeg satme aldrig ... Havde ikke betalt den, det kan ikke passe det der. Nogle er bare så spidsrøvet, at de kan skide i en Colaflaske, uden at ramme kanterne.

Hvad sagde han selv til det, nu han manglede en?

• #4   10. maj 2013 Det har jeg sku aldrig nogensinde hørt om .. han må godt nok have gået i små sko.

Hvad hedder bøden? typisk står der en paragraf eller lignende med et udsnit fra færdselsloven..

Han må godt nok have haft en dårlig dag..

• #5   10. maj 2013 Det kan jeg satme kun give dig ret i ... men den bliver sku også taget i retten, det er helt sikkert.. Klaphat.

Citat kommer fra politibetjent som tilfældigvis var ''læreling'' som siger at normalt giver man ikke bøder for den slags, men det var generelt pga. min attitude at han gav mig den bøde.

Det er mere fordi jeg har en lægeerklæring hvor jeg er fritaget at køre med sele, så da han stopper mig, spørger han mig om jeg vil have en bøde for ikke at køre med sele, så svarede jeg ham at det kunne skam godt være at han havde lyst til men det ville han ikke være i stand til også fik han stukket erklæringen i smasken.

• #6   10. maj 2013 Jeg henter lige bøden, så tager jeg et billede så i kan se xD så kan i også få en flækker smiley

• #7   10. maj 2013 Hahaha.. smiley

God start på samtalen med en betjent.. så VIL de gå i små sko .. man skal helst have lort på spidsen af tungen for at de ikke skal finde noget at give en en bøde for smiley

Hernede på landet er de heldigvis væsentligt flinkere end i de større byer.

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #8   10. maj 2013 må nr åpladen være bukket så refleks kanten er "usynlig" ? smiley

• #9   10. maj 2013 Der står intet i færdselsloven omkring det. nægt at betale bøden.

• #10   10. maj 2013 Tag du roligt den i retten - du taber helt sikkert.

Det er dig der blev stoppet, og ikke politibilen. Var det politibilen, så ville de ikke få en bøde for manglende dut, for den sidder i EU mærket og ikke i nummerfeltet.

Havde du ikke været provokerende, ville du med al sandsynlighed ikke have fået nogen bøde, men det er åbenbart ikke nødvendigt at du udviser den samme respekt som du selv afkræver af andre mennesker.

• #11   10. maj 2013 Haha

• #12   10. maj 2013 Brug det som argumentation for ikke at betale bøden! smiley

• #14   10. maj 2013 Det er da også en rigtig dårlig måde han indleder samtalen på! De gange jeg har set folk der bliver stoppet uden sele, i f.eks. Politijagt, spørger betjenten altid først, om man har en lægeerklæring. At langt størstedelen ikke har er en anden side af sagen, men det er dårlig stil, at gå ud fra at folk gør noget ulovligt på den måde.

• #15   10. maj 2013 En af mine kammerater var også ved at få en bøde på grund af han ikke have emblemere bag på bilen hvad sker der lige det da hellere ikk et lovkrav at have de der siddende på nr. Plade skruerne nu keder de sig sgu for meget hvad med at få styr på alt set der skyderig osv. Der forgår i øjeblikket det da til grin haha lad vær med af betal den det da for latterligt smiley

• #16   11. maj 2013 Ærligt talt så havde du selv pisket en stemning op og resulteret i at du fik en bøden i smasken.

• #17   11. maj 2013 Sajmon @ Pil af med dig.. Jeg har ikke lavet det her indlæg for at starte en diskussion med dig omkring hvordan man taler til politiet, den er blevet oprettet for at få en god fredags griner, så hvis du har mere pladder som det du lukkede ud der, så find et andet sted.

• #18   11. maj 2013 smiley

profilbillede
  • #19   11. maj 2013 Jeg har ingen plader som skal stå andre steder...

Men som sagt er du velkommen til at gå i retten med den - du taber helt sikkert... Og så lige en smiley så det er vildt voldgrineren fredags agtigt lamt... smiley

• #20   11. maj 2013 Har er det sindssygt haha!:p

• #21   11. maj 2013 Hvor*

• #22   11. maj 2013 Montering af nummerplade § 71

Nummerpladen monteres således, at den er synlig og let læselig.

Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.

Hvis der bruges skruer ved monteringen, må de ikke anbringes på en sådan måde, at nummerpladens læselighed nedsættes. Skruehovedet skal være dækket af en hætte i samme farve som nummerpladen. Der må ikke anvendes pynteskruer.

Nummerpladens udformning må ikke ændres. Nummerpladen må ikke påføres mærkater eller anden information eller udsmykning. Nummerpladen må ikke forsynes med rammer eller indfatninger, der dækker nogen del af pladen, bortset fra den del af pladen, der er uden for den opprægede kant.

Nummerpladen skal holdes ren, så den umiddelbart kan læses.

Den bagerste nummerplade skal være belyst i lygtetændingstiden. Dette gælder dog ikke en knallert.

• #24   11. maj 2013 Sajmon @ Som jeg skrev tidligere, vær venlig at pil af..

Pladelærlingkøge @ Kan kun give dig ret... jeg var simpelthen ved at tude af grin smiley
    Det værste af det hele er, at han ikke bemærke at mit bremselys ikke virker, men kun at jeg ikke havde dutter på mine nummerpladeskruer smiley

• #25   11. maj 2013 Leo P @ Du har fuldstændig ret, bortset fra at der bare næsten aldrig har været gensidigt respekt, når jeg respektere dem.
    Det er egentlig derfor jeg er blevet sådan som jeg er overfor politiet ...
    Det er som om at de er på samme idiotisk måde om man taler pænt eller grimt til dem, dog ikke betjente der er ældre og oppe i alderen, der har jeg det også med at respektere dem.

Hr. Wegersleff ™@ Det var jeg satme ikke klar over.. men det er da stadig dybt latterligt.

• #26   11. maj 2013
    Er så enig!

• #27   11. maj 2013 Den der ler sidst ler bedst passer så godt i dette tilfælde smiley

• #29   11. maj 2013 Det har du nok ret i Per.... Jeg havde virkelig ikke regnet med at det for det første var en lov og at det kunne udløse en bøde på 1000 kr. for små dutter der ikke engang koster 1 øre stykket.

• #30   11. maj 2013 § 62. Traktor og motorredskab må kun føres af personer, der har erhvervet kørekort til bil eller særligt kørekort til traktor (motorredskab).

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke for kørsel på vejområder, der er begrænset på betryggende måde ved afspærring eller afmærkning, eller for kørsel med motorredskab, der er bestemt til at føres af en gående. Sådan kørsel kan foretages af personer, der er fyldt 16 år.

Stk. 3. §§ 56-60, bortset fra § 56, stk. 2, nr. 1, og stk. 4, og § 57, stk. 1, gælder også med hensyn til kørekort til traktor (motorredskab). Kørekortet kan udstedes til personer, der er fyldt 16 år.

Tror sku de har taget røven på dig !! smiley

• #31   11. maj 2013 Men igen, han skulle nok lige feje for egen dør først, det kan godt være at det ikke er lovligt at køre uden osv. - MEN, så skal man satme selv sørge for, som lovens håndhæver, at følge samme regelsæt. Navnligt hvis man skriver andre for en fejl, man selv kører rundt med.

• #32   11. maj 2013 Eller er det en § 67 ??

Det er sku lidt utydligt..

• #33   11. maj 2013 Der står § 67, stk. 2 - et lidt sjusket 7-tal.. smiley
    § 67. Et køretøj skal være således indrettet og holdes i en sådan stand, at det kan benyttes uden fare og ulempe for andre samt uden skade for vejene.
    Stk. 2. Ejeren eller den person (brugeren), som har varig rådighed over køretøjet, er ansvarlig for, at køretøjet er i lovlig stand.
    Stk. 3. Føreren af et køretøj skal til enhver tid være opmærksom på, at køretøjet og eventuelt påhængskøretøj er i forsvarlig stand, særligt at styre-, bremse-, signal- og tegngivningsapparater samt lygter virker forskriftsmæssigt og sikkert, og at tilkoblingen til eventuelt påhængskøretøj er forsvarlig.

• #34   11. maj 2013 Hold nu kæft en emsig betjent! Jeg var gået amok, filmen hans nummerplade og mødt op i retten.

De er IKKE hævet over loven bare fordi der står politi på dem.

Den er sku god nok, på bøden står:
    "Fejl og mangler! Manglende afdækning/dupper på skrue på nr. plade"

Jeg dør af grin! Den skal sku' da i glas og ramme den skrivelse der!

• #36   11. maj 2013 der står intet i færdselsloven omkring dette efter politiets egne forskrifter...
    http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/C9FC7B95-779E-49C8-9C27-5C7BEF71D348/0/Boedetakster_01012012.pdf

i så fald får du ikke nogen bøde men en påtale

• #37   11. maj 2013 TDI Power:

Montering af nummerplade § 71

Nummerpladen monteres således, at den er synlig og let læselig.

Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.

Hvis der bruges skruer ved monteringen, må de ikke anbringes på en sådan måde, at nummerpladens læselighed nedsættes. Skruehovedet skal være dækket af en hætte i samme farve som nummerpladen. Der må ikke anvendes pynteskruer.

Nummerpladens udformning må ikke ændres. Nummerpladen må ikke påføres mærkater eller anden information eller udsmykning. Nummerpladen må ikke forsynes med rammer eller indfatninger, der dækker nogen del af pladen, bortset fra den del af pladen, der er uden for den opprægede kant.

Nummerpladen skal holdes ren, så den umiddelbart kan læses.

Den bagerste nummerplade skal være belyst i lygtetændingstiden. Dette gælder dog ikke en knallert.

• #38   11. maj 2013 Nå nogen som ligger inde med "dutter" jeg har aldrig haft nogen på min bil smiley smiley

• #39   11. maj 2013 Ken P : dem kan du få på motorkontoret eller hvor du nu køber nrplader smiley

• #40   12. maj 2013 Ja men du har fået en bøde efter §67 stk 2. det går §71 ikke under.... §67 stk 2 fortæller hvad du kan få bøde efter, og selv om du ikke overholder §71 med dutterne gir det ikke en bøde på 1.000 kr....

• #41   12. maj 2013 Tror det er §71, men da jeg spurgte om § så kunne han ikke svare mig.

• #42   12. maj 2013 Men der står 67,2 på bøden

• #43   12. maj 2013 nægt bøden, og henvis til §67 stk 2. og for der efter at henvise til bagatel grænsen. det der kan ikke give bøde, men tag op og snak med en politi mester og hør om det virkelig kan passe og hvis ham så billederne fra deres egne politi biler

• #44   12. maj 2013 Du har fanme fortjent den bøde, når du kører rundt uden bremselys der virker...!

• #45   12. maj 2013 Hvad med alfa romeo der er pladen sgu da bukket så den buer er det så også at ændre på dens udformning. Er sgu glad for at mine sidder fast med rudelim hehe smiley men fuck en latterlig betjent! Er aldrig blevet stoppet i Århus området men håber sgu ikke de er ligeså emsige!

• #46   12. maj 2013 Lasse Madsen @ Forståeligt, jeg vil også mene at jeg skulle have en bøde for ikke at køre med bremselys, men nu er jeg sådan som person at jeg hader at min bil fejler noget, det er ligegyldigt om det er bremselys eller en defekt pære i speedometer.
    Jeg havde lige købt bilen dagen før, jeg havde bemærket det med bremselys måske 10 min. før. Så jeg kørte til den nærmeste tsvansen for at købe en bremselys-kontakt, men den havde de kun hjemme i middelfart, så jeg var på vej til mekonomen da jeg blev stoppet.
    Så, hvis jeg var klar over det noget før så havde jeg også fixet det noget før.
    For at lige gøre det klart, så er den skiftet og jeg køre med bremselys der virker nu. smiley

• #47   13. maj 2013 nu var jeg selv med i bilen da det skete og betjenten var ikke kun flabet over for ham men også mig selvom jeg gik ligeså stille ud af bilen. jeg syntes det er for groft at en betjent skal være så magt liderlig. jeg vil med glæde være vidne til hvordan han snakket og det han sagde til os begge 2!. Spurte dagen efter 2 andre betjente omkring det. Deres Patruljebil havde heller ikke dupper bagpå skruerne! de sagde at de aldrig ville have givet en bøde for det og at den anden betjent var en nar.. ja de sagde "han er da en nar" til sin kollega!..

så men alt i alt han var så dum at høre på at det var sjovt!

• #48   13. maj 2013 Det er jo helt blæst det der smiley

• #49   13. maj 2013 haha hvad lærer man af det smiley genialt det der ;D

• #50   13. maj 2013 Iran:
    G du må lige skrive hvad du gør og finder ud af..
    Virkelig lorte situation.. Havde flippet helt ud hvis det var mig..

Hader når folk er dobbelt moralske...

• #51   13. maj 2013 +1 Choko smiley

Carsten @ kan kun give dig ret.

Søgaard @ Alle kan jo ikke være heldig at have en storebror hvor alle lollands betjente kender dem, så man IKKE får sådan nogle latterlige bøder smiley

Emre @ Bro jeg tager den i retten.. De har skrevet den helt forkerte § på bøden og jeg har jo choko som vidne, så den tager jeg i retten... smiley Tro mig jeg flibbede også smiley Hva skal man gøre brongo.. folk har ondt i røven smiley

• #52   13. maj 2013 Skriv til BT om sagen. Bare for sjovs skyld haha!

• #53   14. maj 2013 er kommet til at printe alle paragrafferne ud igår så har man det som hjælp

• #54   14. maj 2013 Hvilken § har de skrevet på ?

• #55   14. maj 2013 67 stk 2, som handler om hvad de kan give bøde for

hvis det skulle stå noget skulle det være §70 som handler om nummerplader

• #56   14. maj 2013 Hvor får man de dutter(og skruerne) henne når de har lukket motorkontorerne?
    Den lokale synsmand har dem ikke, han skal selv betale dem fortalte han da jeg sidst hentede nummerplader.

• #57   14. maj 2013 Lige en sag for EB g! De går jo efter skæve ting i samfundet, og det her er helt væk hahahaha

• wralte
    wralte Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 7
    #58   15. maj 2013 Tag de billeder med i retten pga så har du bevis at de os manglede på deres bil så har du stor mulighed for at blive frikendt

• #59   15. maj 2013 michael e - Det tror jeg ikke du skal regne med han bliver...
    Fordi andre end en selv ikke følger loven, så bliver det ikke mere legalt at man selv gør det....

Det var ikke en bagatel jeg gad gå i retten for...

• #60   15. maj 2013 Han skal dokumentere og tale for sin egen sag i rettet, ved at påpege at også Politi bilen havde mangler, jf færdselsloven.

Men, han bør og kan få bøden annuleret ved at påvise i retten at politibilen har samme mangel.

På Svendborg vej i Odense, kørte en Politibil en smugle hurtigere, end de øvrige trafikanter, ca. 8-10 km./t. jeg fulgte trop og overhalede i samme fart som den, og fortsatte ved at køre bag den. Det fik en civil til at stoppe mig, kun mig, med ordene: "bare fordi vi gør det, behøver du jo ikke", han skrev mig en bøde, jeg var dybt uenig, og sagde jeg ikke ville erkende.

I retten fortalte jeg min historie, og retten lagde vægt på at jeg blot ville frem, ved at følge den kørende trafik, hvis anklagemyndigheden fortsat ville føre sagen mod mig, skulle de efterfølgende sigte betjenten for overtrædelse af færdselsloven også.

Sagen blev afvist, i retten i Odense afd. 10

• #62   16. maj 2013 den SKAL du tage i rettten,hvad bliver det næste de vil give os bøder for ? BETJENTEN : du får så forresten også lige en bøde for ikke at have benpoteserne på når du kører bil, DIG : jamen jeg bruger ikke den slags,jeg har jo ben, BETJENTEN : DET er ligemeget,du har dem ikke på,altså en bøde på 1000 kr.

• #63   16. maj 2013 Jeg har snakket med Københavns politi og de sagde at det var ikke en ting politiet kunne give bøder for! det kunne de før 1 januar 2013 men ikke mere

• #64   16. maj 2013 Synes det er sjovt man i første omgang antager at bare fordi politiet gør noget ulovligt at man selv må eller at de ikk må give en bøde for det.. (gjorde det også selv)
    Hvis din arbejds bil ikk er i stand, så er det din arbejdsgiver der får bøde af hvad jeg ved..

Ærligt så tror jeg ikk man kan gøre en skid i retten.. Jo måske fordi det er en forkert paragraf.. Men ellers ikk..

• #65   16. maj 2013 Hvis din arbejdsbil er i stykker, så får både du og han en bøde. Du er jo bruger og skal sikre dig bilen er i orden inden du kører i den. Kører en kammerat i din bil kan han også få en bøde osv..........

• #66   17. maj 2013 Ting som politiet og taxa'er så længde det er blevet rapporteret tilbage og de får at vide det er lige meget, så er det arbejdets problem og ikke føreren af bilen af hvad jeg har fået at vide..

Men stadig.. Så ender det jo bare med at de får en bøde.. og det er det..
    Betyder stadig ikk at du som sådan har ret til ikke at få en bøde fordi de failer..

Klamt gjort af panserne ja, men juridisk er det jo rigtigt..

• #67   17. maj 2013 Emre det er forkert paragraf bro plus at han ikke må give bøde for det længere.

• #68   17. maj 2013 Ja det er jo noget helt andet.. så ud fra det kan du få den ophævet hvis det er..
    Men tror fx ikk man ville kunne gøre det ud fra at han selv ikk opfylder loven på helt samme punkt.. Ved det ikk..

Men skriv ihvertfald hvad der sker smiley Vil gerne vide det

• #69   20. maj 2013 Jeg tror også at du fuldstændig har ret.. Hvis jeg ikke har sele på når politiet stopper mig kan jeg ikke bare sige til dem at det er fordi min nabo heller ikke køre med sele.. Så jeg tror fuldt ud på dig smiley

Men lad os se.. jeg skal nok holde jer opdateret smiley

• #70   20. maj 2013 67 stk.2 er den rigtige paragraf, hvis du er ejer af den bil, du kørte i...
    Den siger, at ejeren skal holde bilen i lovlig stand - bl.a. sætte de fukin dutter på pladen - ellers er det bøde på 1k

• #71   20. maj 2013 Nope, jeg ejede ikke bilen på det tidspunkt

• #73   20. maj 2013 Jamen, så kan du slet ikke få bøde for det. Det er ejerens ansvar at holde bilen i lovlig stand. Førerens ansvar er at holde den i forsvarlig stand. Og at køre uden dutter er ulovligt, men ikke uforsvarligt.

Så det er ikke forkert paragraf. Der er INGEN paragrafer i færdselsloven, som kan bruges mod dig i denne situation. Medmindre du STÅR som bruger af bilen på reg.attesten

• #74   21. maj 2013 Leo hvad fanden fabler du om?
    Tror ikke det ville have gjort den store forskel hvis der var dutter på!

• #75   21. maj 2013 Tror Leo brugte ironi...

• #77   21. maj 2013 Enig med Leo de både slår hårdt og kan kradse smiley skam dig Iran...

• #78   21. maj 2013 Sorry leo, men jeg har simpelthen svært ved at forstå dig med alle de stavefejl og grammatik prob.
    Intet ondt ment.

• #79   21. maj 2013 Leo staver da fint, hvis man ser danskernes standard sådan i helhed smiley

• #80   21. maj 2013 Et par betjente der har haft en dårlig dag - og din attitude ved mødet giver en skidt cocktail.
    Du beder jo nærmest om at blive kigget efter i sømmene og få en bøde for et eller andet.
    Vi kan sagtens blive enige om bøden og overtrædelsen er latterlig.
    Men havde du mødt hr. smartrøv betjent med venlighed så var det nok aldrig nået så vidt.

• #81   21. maj 2013 Jan korrekt, men sådan er min attitude overfor alle ''nyuddannede'' betjente, da de tror at de ejer danmark bare fordi de er blevet politi... Ingen respekt til ham og betjente som ham fra min side af, kender også mange andre der ser det præcis som mig..
    Desuden er de nogle smartass bøsserøve ligemeget om du taler pænt og venligt eller er uforskammet overfor dem... desværre.

Hare @ Det har du så ganske vist også ret i smiley

• #82   21. maj 2013 pis politiet i munden.
    det jo logisk at du skal havde en bøde på 1000kr for manglende plastikdut på nummerpladen mens jonni brian kan køre rundt uden plade foran evt med en showplate (dette senarie er meget populært i nordsjælland. fornummerpladen mangler på rigtig rigtig rigtig mange biler. eller være endnu idioten der køre med blanke dæk og defekte bremser.. men nej meget nemmer at stoppe en for manglende plastik dut... tror sku de bange for at lave et seriøst stykke arbejde. det jo farligt...

• #83   21. maj 2013 +1 ^^

Kommentér på:
Både for nummerplade ''dutter'' :D HAHAH

Annonce